Onko mitään etua, jos lähtöselvityksen tekee kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkakuumeessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkakuumeessa

Vieras
Parin viikon päästä lähdetään lomalle ja huomasin vaan, että lähtöselvityksen voisi tehdä jo kotona. Mietin vaan, että onko siitä mitään hyötyä, kun kuitenkin ne matkatavarat pitää viedä ja samallahan siinä se kaikki tehdään.

Tosin Finnairhan lopettaa nuo lähtöselvitystiskit ja jokaisen pitää itse buukata itsensä koneeseen, saa nähdä miten tuo jatkossa tulee toimimaan.

nykyään tosiaan niin moni tekee lähtöselvityksen kotonaan että vierekkäisiä paikkoja ei ehkä ole enää kentällä jäljellä vaan teidät istutetaan kauas toisistanne. tietty jos menee tosi hyvissä ajoin kentälle niin voipi ne vierekkäiset paikat saaha. matkalaukkujen jättö on sen verran nopea toimitus että siinä jonottaessa ei niin kauan mee, sulavammin homma tapahtuu kentällä ja voi tosiaan mennä kentälle huoletta vasta 90min ennen koneen lähtöä.

Kamat viedään kentällä baggage drop -pisteeseen, jos tekee lähtöselvityksen netissä.

Aikaahan tuo lähinnä säästää, kentillä on usein pitkät jonot lähtöselvitykseen.

(Itse tein juuri selvityksen huomiselle lennolle, lennän aina käsimatkatavaroilla.)

Minä juuri varasin nuo paikat meille, mutta en kyllä mitään lähtöselvitystä vielä tehnyt, pitäisikö se tehdä samalla?
Nä asiat on mulle aika outoja, kun maksimissaan kerta vuoteen lennän jonnekin.

Hyötyyhän siinä tosiaan tuon paikkajutun verran. Eniten hyötyä olen kuitenkin saanut siitä, kun olen käynyt lentoasemalla tekemässä lähtöselvityksen ja tiputtamassa ruumaan menevät matkatavarat jo lentoa edeltävänä iltana. Kun on monta pientä lasta, arvostaa kummasti sitä, ettei niiden kanssa tarvi seistä monessa jonossa peräkkäin.

Yhteistyössä