Mä olen aina ihan julkisesti toivonut vain ja ainoastaan tyttöjä.
Koskaan kukaan ystävä/tuttava/sukulainen ei ole minua siitä syystä teilannut, mutta tällä palstalla sitten senkin edestä
Edelleen olen sitä mieltä, että sukupuolitoiveita saa olla. Mielestäni on ennemminkin typerää väittää, että "ihan sama kumpi tulee", jos se ei kuitenkaan ole ihan sama.
Mä olisin pettynyt ihan mielettömästi jos esikko olisi ollut poika. Olisi varmasti mennyt jonkin aikaa asiaa sulatellessa, mutta eiköhän se sulanut ainakaan olisi.
Toista odottaessani toivon jälleen tyttöä ja kun vauva ultrattiin pojaksi, petyin. Olin samaan aikaan surullinen ja vihainen. Mutta ei se tarkoita sitä, että en olisi lasta halunnut tai olisin sen ollut valmis vaihtamaan. Oma lapsi se sliti oli.
Kuukauden päivät meni asiaa sulatellessa, kunnes ns. hyväksyin sen, että meille tulee poika ja rupesin näkemään asiaa positiivisemmassa valossa. Tässä kohtaa uusintaultra paljastikin tulokkaan tytöksi ja olin hetken ällikällä lyöty. En enää oikein osannut suhteutua siihen tyttöön, sillä olin tulokkaan jo pojaksi niin mieltänyt.
Nyt odotan kolmatta ja edelleen tulokas saisi mielestäni olla tyttö, mutta minulla on tässä raskaudessa täysin poikaolo. Tällä kertaa jostakin syystä ajatukseni pojasta ovat paljon positiivisemmat kuin ennen ja jollakin tasolla jopa toivon poikaa. Tulee sieltä sitten kumpi tahansa, on se minulle varmasti rakas.
Mielestäni siis sukupuolitoiveesta ei tarvitse olla surullinen tai häpeissään. Se on toive siinä missä mikä tahansa muukin toive. Ja minkä sitä toiveelleen voi?