Onko minulla huono tulevaisuudenkuva?

  • Viestiketjun aloittaja ÄitiHarmaa
  • Ensimmäinen viesti
ÄitiHarmaa
Vai olenko mä vaan realistinen? Vai onko ystäväni sinisilmäinen?

Oli tässä taannoin taas keskustelua kaverin kans jolla lähes saman ikäiset lapset kuin meillä. Ja ovat meidän lasten tavoin aika tekeviä kavereita ja vilkkaita. Niin tuumasin jälleen kerran et mitähän nuokin kerkee vielä testata kun aikuiseksi kasvavat... Ja jatkoin et ihan varmasti ne vielä jossain vaiheessa kärähtää tupakastakin.
Niin tämä äiti oli ihan järkyttyny et nuin huono tulevaisuuden kuva kun sinulla on omista lapsista. Olin kyllä vähän ihmeissään. Kun mä en uskokkaan etteikö ne joskus testaa ''kiellettyjä'' asioita tai protestoi edes jotenki niitä vastaan. Ei kait sitä niin sinisilmäinen voi olla omista lapsista et ei usko mitään mitä kuulee muilta et jos ne on tehny jotain pahuutta kylillä.
Nimittäin tämä äiti aina itkee et ei ne meijän lapset voi tehä mitään kylillä. Ja itse näen ja kuulen monenmoista mitä hekin tekevät.
 
Varmaan molemmissa teissä on vähän 'vikaa'. Sinä olet yltiörealisti ja kaveri sinisilmäinen. Ei kaikki sitä tupakkaa kokeile, vaikka aika moni kuitenkin. Vaikea sitä on tarkkaan ennustaa mitä tulee tapahtumaan, mutta ei pidä turhan sinisilmäisesti laput silmillä kulkea omienkaan kanssa.
 

Yhteistyössä