onko mieslehmällä tissit ? kaupunkilaisäiti kävi tänään lastensa kanssa elukoit kattelemas..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli siis...
Hieho on lapseton neiti lehmä,
sonnimullikka on nuoriherra lehmä,
sonni on herra lehmä,
härkä on munaton
vasikka on lapsilehmä

ja se, joka on aidan toisella puolella ihmettelemässä, kaksijalkainen, on turisti.
:D

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole totta:
hahhaaahahahah!!!!! voi teitä kaupunkilaisia!!!

no niimpä.älä muuta sano!kyllä itteeki hävetti :D
onneksi meille on tehty tuollanen ihana kotieläinpiha jossa voidaan käydä kattelemas näitä eksoottisia elukoita aina välillä :)

joo ei sen puoleen me maalaiset voidaan joissain asoissa olla yhtä " tyhmiä" kun tullaan kaupunkiin.:)))

Minun edesmennyt mummo jaksoi loppuun saakka muistella, kuinka Helsingissä asuva veljensä tuli aikanaa heille maalle kylään vaimonsa ja pienen poikansa kanssa. Poika meni serkkujensa kanssa navettaan, ja juoksi kohta ulos huutaen: "Isä ja äiti-tuolla talossa on ihan kauheesti SARVIKUONOJA"

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole totta:
joo ei sen puoleen me maalaiset voidaan joissain asoissa olla yhtä " tyhmiä" kun tullaan kaupunkiin.:)))
Ainoa asia mikä sinun täytyy kaupunkiin tullessasi tietää on se, että:

[bLiukuportaissa seisotaan oikealla puolella![/b]

Näin siitä pääsee vasemmalta kulkemaan ohi. Jos olet kaverin tai lapsen kanssa liikkellä niin ette seiso vierekkäin vaan peräkkäin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Lehmä on aina tyttö ja sonni on aina poika. Molemmat on ensin vasikoita, sitten mullikoita ja n. vuoden ikäinen siemennysikään tuleva lehmä on hieho. Kun hieho poikii, siitä tulee lehmä. Sonnimullikasta tulee täysikasvuisena sonni.

Juu ja biologin kannalta katsottaessa Lehmä on lajinimi ja lehmiä on sitten erirotuisia. Eli sonnitkin on lajiltaan lehmiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
No, enpä minäkään tiedä mikä ero on metrossa ja junassa. *lohduttaa*

Ja sisko oli vajota luokkaretkellä maan alle, kun kaveri kiljui riemuissaan: "KATTOKAA, HAITARIBUSSI!! :laugh: :laugh:

nIIN MONEN KIRJAVA MAAILMAMME ON. *sori, capsit jumivat* ;)

Vedin tuossa koululla tutorina kierrosta navetan puolella, yks lehmistä siinä hamusi miun kättä ohimennessäni. Eikö sieltä joku karju että herranjumala, se PUREE! Siinä sitten katseltiin lehmän suuhun että kuinka paljon sillä on hampaita :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Vedin tuossa koululla tutorina kierrosta navetan puolella, yks lehmistä siinä hamusi miun kättä ohimennessäni. Eikö sieltä joku karju että herranjumala, se PUREE! Siinä sitten katseltiin lehmän suuhun että kuinka paljon sillä on hampaita :xmas:

Niin ? eikö lehmillä oo hampaita ? :o

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
ja se, joka on aidan toisella puolella ihmettelemässä, kaksijalkainen, on turisti.
:D

vai oliko se se aasi tässä tapauksessa :D

(kiitos selvityksistä )

Ilman muuta. Siksi pikkuhiehokin oli aidan vieressä mylvimässä "am, am, am". Oli kysynyt mammalehmältä luvan mennä kavereiden kanssa ammumaan ja mammalehmä sanoi "no, ilman muuta." ;)

Ihana ketju :laugh:
Mä oon itekki niin pihalla noista elukoista. Mulle on olemassa vaan lehmä ja mieslehmä (ja vuosien v.tuilun jälkeen tiedän että se on sonni). Sitten on lammas, ja lampaan lapsi on karitsa, ja mieslammas on vuohi?

Ja nyt kun täällä on asiasta tietäviä paikalla, niin mikä on kuttu?

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:

Se on muuten hassu tunne kun vastasyntynyt vasikka imee kättä (luullen että se on utare ). Tuli lapsena joskus kokeiltua.

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Minun edesmennyt mummo jaksoi loppuun saakka muistella, kuinka Helsingissä asuva veljensä tuli aikanaa heille maalle kylään vaimonsa ja pienen poikansa kanssa. Poika meni serkkujensa kanssa navettaan, ja juoksi kohta ulos huutaen: "Isä ja äiti-tuolla talossa on ihan kauheesti SARVIKUONOJA"

Voi kamala :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Mä oon itekki niin pihalla noista elukoista. Mulle on olemassa vaan lehmä ja mieslehmä (ja vuosien v.tuilun jälkeen tiedän että se on sonni). Sitten on lammas, ja lampaan lapsi on karitsa, ja mieslammas on vuohi?

Mieslammas :D on pässi (no, niinhän ne miehet usein ovat ), kuttu on vuohinainen.

Vuohet on määritelty ikäluokkiensa mukaan seuraavasti:

* Kili on alle 6 kk ikäinen vuohi
* Nuorvuohi on yli 6 kk mutta alle 12 kk ikäinen vuohi
* Vuohi on yli 12 kk ikäinen, ei synnyttänyt naarasvuohi
* Kuttu on synnyttänyt vuohi
* Pukki on yli 12 kk ikäinen urospuolinen vuohi

Se on muuten hassu tunne kun vastasyntynyt vasikka imee kättä (luullen että se on utare ). Tuli lapsena joskus kokeiltua.

No sillä myö demonstroitiin niille ihmisille että lehmällä ei ole etuhampaita eikä puruhaluja :D Vasikka on sulonen kun se imee tarmokkaasti sormea :heart: Eikä mitään kaksimielisyyksiä tähän :snotty:

ei jumakauta mä voin kuvitella ukkokullan ilmeen ,jos ens kerralla rupean sille demonstroimaan siellä tota lehmä imee sormea -juttua.ja elvistelen että ha haa,silläpä ei oo etuhampaita nääs,mä tiedän.

no, mun eläintuntemuksella ei kannata varmaan koittaa tai lopputulos on jotain karmeaa tyyliin käsi hevosen suussa :laugh:

Mieslammas :D on pässi (no, niinhän ne miehet usein ovat ), kuttu on vuohinainen.

Kiitos selvennyksestä. Eli siis lammas ja vuohi on ihan eri elukoita... hyvä tässä päälle 30v tietää tuokin asia :D

Lisätäänkö vielä, että oinaskin on pässi...

ei jumakauta mä voin kuvitella ukkokullan ilmeen ,jos ens kerralla rupean sille demonstroimaan siellä tota lehmä imee sormea -juttua.ja elvistelen että ha haa,silläpä ei oo etuhampaita nääs,mä tiedän.

no, mun eläintuntemuksella ei kannata varmaan koittaa tai lopputulos on jotain karmeaa tyyliin käsi hevosen suussa :laugh:

:laugh: Kato nyt sen verran että tuikkaat sen kätes edes oikeaan päähän sitä elukkaa, siellä toisessakaan päässä ei ole hampaita mutta sieltä voi tulla sorkkaa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:

Lisätäänkö vielä, että oinaskin on pässi...

Nyt menee jo liian vaikeeks mulle :laugh:

Yhteistyössä