onko mieslehmällä tissit ? kaupunkilaisäiti kävi tänään lastensa kanssa elukoit kattelemas..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 918
6
36
,, ja tämä kysymys tulee äidin suusta.
kun siellä oli lehmä , jolla utareiden kohdalla roikkui neljä nisää ( ? ) . vai oliko se vaan nuori lehmänainen jolla ei ollut vielä se utarepussi josta nisät roikkuu,niin kasvanut näkyväksi. ( tässä vaiheessa kun tätä mietin ääneen, niin mies lähti kälppäimää meistä kauemmas teeskennellen että ei tunne :D ) .

ja sekin oli hämäävää,kun lehmä olikin hevosen aitauksessa ja hetken jopa ajattelin että onks toi kuitenkin hevonen. mut kyllä se päästä tunnisti lehmäksi.

pisteeksi iin päälle, esittelin lammasta ( vuohta ? no jotain karvaista sennäköstä elukkaa ) lapsilleni, että kattokaa lapset tuolla on HIEHO.(siinä aitauksessa luki ) Mies sitte korjas että joo rakas,se on se lehmänaitaus ja hieho on siis lehmä.

ja ihan selvinpäin olin kokoreissun.
ne lehmäntissit jäi mietityttää vaan

:xmas:

Kyse oli varmaankin hiehosta, eli poikimattomasta nuoresta lehmästä. Meillä on lihakarjatila, enkä ole kyllä yhdelläkään sonnilla utareita nähnyt. Tietysti myös eläinmaailmassa tulee mutaatioita vastaan..

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Eikö LEHMÄT ole aina tyttöjä? :ashamed: :ashamed:

en mä tiedä.
onko sonni sitten se mies. ja se on aina musta(ko) ? :xmas:
no voiks lehmällä olla sarvia ?

Joo, musta lehmät aina tyttöjä ja sonnit poikia ja on lehmillä sarvet?

kysy multa vaan, mä olen maalta kotoisin :xmas:

Lehmä on aina tyttö ja sonni on aina poika. Molemmat on ensin vasikoita, sitten mullikoita ja n. vuoden ikäinen siemennysikään tuleva lehmä on hieho. Kun hieho poikii, siitä tulee lehmä. Sonnimullikasta tulee täysikasvuisena sonni.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Eikö LEHMÄT ole aina tyttöjä? :ashamed: :ashamed:

en mä tiedä.
onko sonni sitten se mies. ja se on aina musta(ko) ? :xmas:
no voiks lehmällä olla sarvia ?

Lehmät ja hiehot (poikimattomat) ovat tyttöjä, sonnit poikia. Lehmilläkin voi olla sarvet.

Mulla on tuolla pihan perillä noita karvaisia kavereita muutama. Joskus esittelin yhdelle perheelle niitä. "Tuo sarvekas on pässi ja nuo loput uuhia" johon perheen äiti: "Ai, mä ihan luulin, että ne on lampaita??"

No juu juu, lampaitahan ne ovatkin. :D

Toisen kerran jouduin erikseen miettimään, miten kauniisti kerron, että ne eivät ole vuohia. Pariskunta ihasteli "pukkia ja vuohineitejä."

Ei se minusta munaus ole, jos ei näitä ole nähnyt eikä tiedä, mutta silti mieluusti oikaisen väärinkäsitykset. Ihmiset vaan nolostuvat hirmuisen helposti, jos ovat erehtyneet.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kyse oli varmaankin hiehosta, eli poikimattomasta nuoresta lehmästä. Meillä on lihakarjatila, enkä ole kyllä yhdelläkään sonnilla utareita nähnyt. Tietysti myös eläinmaailmassa tulee mutaatioita vastaan..

Mäkin kyllä ajattelen, että kyse on hiehosta. Näin maatilojen naapurissa kasvaneena siis ajattelen noin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ja ajattele miten hämäävää olisi ollut jos siellä aitauksessa olisi ollut aasi. Olisikohan se ollut sen lehmän ja hevosen lapsi?

niin! kyllä oisin ollu ihmeissäni kovin jos olisin ollu siel aitauksessa ! :xmas:

eli se oli hieho joka oli vain nyt hevosen aitauksessa.
ja sillä oli sarvet otetttu pois.
:)

Jo vasikat voidaan nupottaa, eli eläinlääkäri polttaa puudutuksessa sarven aihiot pois. Eläimiä on turvallisempi käsitellä, kun niillä ei ole sarvia.

Minä olin jossain maatilakohteessa tms. ja ihastelin "lehmää" - oli vain vähän aggressiivisen oloinen ja hyvä, ettei kättäni sijoiltaan heilauttanut yhdellä pään heilautuksella. Sanoin sitten ääneen "On muuten iso pää tällä lehmällä". Yksi mies tuli sivusta sanomaan, että "Kannattaa varoa vähän, se on sonni ja aika äreä sellainen"....

Alkuperäinen kirjoittaja Kaupunkilaishiiri:
Minä olin jossain maatilakohteessa tms. ja ihastelin "lehmää" - oli vain vähän aggressiivisen oloinen ja hyvä, ettei kättäni sijoiltaan heilauttanut yhdellä pään heilautuksella. Sanoin sitten ääneen "On muuten iso pää tällä lehmällä". Yksi mies tuli sivusta sanomaan, että "Kannattaa varoa vähän, se on sonni ja aika äreä sellainen"....

:D nooh,ei se niin nuukaa hei.neljä jalkaa ja sillai kummallakin :hug: :D

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole totta:
hahhaaahahahah!!!!! voi teitä kaupunkilaisia!!!

no niimpä.älä muuta sano!kyllä itteeki hävetti :D
onneksi meille on tehty tuollanen ihana kotieläinpiha jossa voidaan käydä kattelemas näitä eksoottisia elukoita aina välillä :)

Yhteistyössä