U
uppista
Vieras
Miten kävi ketjun kirjoittajille, kaikilla on varmaan jo vauva? Miten miehet kasvoi isäksi, vai kasvoiko ollenkaan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Edelliselle*:Sori vaan, mutta tyhgf kuulostaa juuri siltä, että ei ole itse ollut koskaan raskaan, eikä ymmärrä ettei ymmärrä, kuinka iso muutos se naiselle on. Ja silloin ei tosiaankaan tehdä tiettyjä asioita, koska kyseessä on toisen ihmisen henki ja terveys, eikä oma napa.
Missä te oikein tapaatte näitä säälittäviä odottajia? Minun tapaamani naiset kun yrittävät olla suomalaiseen tapaan liiankin reippaita.
Alkuperäinen kirjoittaja outolintuko:niin meitä on vaan moneksi!
Ihan turhaa uusavottomien äitien ja huomionhakuisten naisten höpinää että järkevän miehen pitäisi paijata mahaa ja olla neuvolassa ja pehmoilla. Höpö höpö sanon minä, järki käteen! Totta kai jos haluaa ja on naismainen mies ja on luonteeltaan hössö mutta ei se ole mikään merkki siitä että on hyvä isä!!
Alkuperäinen kirjoittaja omg...:Suoraan sanottuna ärsyttää aivan suunnattomasti tämä kuinka naisen tulisi olla äiti myös miehelleen. "Miehet tuntevat jäävänsä sivuun", "Mies ei ymmärrä, että nainen ei heti synnytyksen jälkeen pysty seksiin eikä edes halua seksiä", "Antaa miehen tehdä mitä huvittaa, kyllä se ehkä kiinnostuu muksusta sitten kun lapsi menee yläasteelle" jne jne. Minun päässäni nuo jutut kääntyvät suunnilleen muotoon "Miehet ovat helvetin yksinkertaisia, itsekkäitä ja lapsellisia vajaamielisiä taukkeja, joihin ei mitenkään voi suhtautua niin kuin normaaleihin fiksuihin aikuisiin". Miksi tällaiset miehet edes haluavat lapsia jos/kun asia ei pätkän vertaa kiinnosta ennen kuin sitten kun lapsen kehitysvaihe on sellainen, että lapsi on isälle mahdollisimman helppo ja miellyttävä?
Alkuperäinen kirjoittaja "Laura":Ei ole ihmeellistä; väitätkö tosissaan, ettei lapsen saaminen ollut ihmeellistä? Ettet koskaan pysähdy katsomaan lastasi, ja tunne suurta onnea ja iloa lapsestasi? Ettet muista lopun ikääsi synnytystäsi? Että olisit muka tismalleen sama ihminen kuin ennen lasta?
Jos vastasit kaikkiin kyllä, niin silloin sun lapsi on sinulle ihan yhtä iso ihme kuin se on kaikille muillekin. Jos sinä tunsit olosi parisuhteessa niin turvalliseksi, että pystyit ottamaan rennosti, niin hyvä. Mut hyvä ja turvallinen parisuhde ei ole luonteenpiirre vaan elämäntilanne, ja jossain toisessa elämäntilanteessa sua ois hyvinkin saattanut mietityttää hiukkasen enemmän tietyt asiat, kuten vaikkapa avioero. Ymmärräthän, ettei ap:n viestissä ole kyse siitä, että äiti hysterisoi huomionhakuisesti, vaan siitä, että miehen käytös uhkaa sitä perusturvaa ja luottamusta, mille parisuhde ja vanhemmuus rakentuu? En voi mitenkään käsittää, miten täällä vähätellään sitä, kuinka pahalta tuntuu ettei toinen vanhemmista näytä iloitsevan tai edes kiinnostuvan omasta lapsestaan!
Alkuperäinen kirjoittaja Voimia!:Voimia sulle, punasilmä! Tiedän että olosi on nyt tosi yksinäinen ja hylätty. Mut toivoa on. Päivä päivältä olet lähempänä lapsen syntymää, ja lapsen kasvaessa myös mies kiinnostuu lapsesta enemmän ja enemmän - tai sitten teillä on edessä isot ratkaisut. Mutta joka tapauksessa tuo piinaava tilanne loppuu tavalla tai toisella.
Mun mies on lapselleen hyvä isä. Rakastaa ja hoitaa. Mut aina ei ollut näin. Odotusaika jätti meidän välille asioita, joita en halua muistella, koska en ymmärrä, mitä miehelle silloin tapahtui - miksi hän torjui minut ja kovasti odotetun raskauden. Tilanne sit muuttui myöhemmin, onneksi koska muuten olisin tehnyt omat ratkaisuni. En vaan olisi kestänyt.