Onko mielestänne Yle-vero tasa-arvoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27705150]Kerro nyt esimerkki tällaisesta älähdyksestä, please :)[/QUOTE]

Häh? Meinaat että se ei vaikuta moista asiaa puoltavan poliitikon ääniin ollenkaan?

[QUOTE="vieras";27705163]Antaa olla.[/QUOTE]

En minä ole täällä sinua viihdyttämässä ja sinun mielipidettä muuttamassa, usko mitä haluat, niin teen minäkin, ilman että pitää kantaa joka kommentissa puolta internetiä linkkejä mukana että joku minun sanoja epäilevä saisi tyydytyksen itselleen.

En minä ole täällä sinua viihdyttämässä ja sinun mielipidettä muuttamassa, usko mitä haluat, niin teen minäkin, ilman että pitää kantaa joka kommentissa puolta internetiä linkkejä mukana että joku minun sanoja epäilevä saisi tyydytyksen itselleen.

Okei, en minä epäillyt varsinaisesti, mutta olisi ollut mielenkiintoista tietää, millaisia massaälähdyksiä tarkoitat. Jos nyt tuotaisiin tällainen esitys, josta aloitit tämän älähtämisasian, niin koska on seuraavat eduskuntavaalit? Kahden ja puolen vuoden kuluttua. Silloinko sitten älähdettäisiin? Olisiko asia kenties toteutunut jo silloin? Tottakai ihmiset voivat vaihtaa puoluekantaansa ja vaihtavatkin, sekö nyt on sitten sitä tarkoittamaasi älähtämistä? Mutta vaikuttaako se kuitenkaan niihin asioihin, joitten vuoksi älähdetään? Eivät suomalaiset minusta mitenkään erityisesti nouse barrikadeille, mutistaan ja valitellaan, kun tulee uusia veroja ja etuja huononnetaan, mutta mitä erityistä älähtämistä isolla volyymillä se on?

[QUOTE="vieras";27705200]Okei, en minä epäillyt varsinaisesti, mutta olisi ollut mielenkiintoista tietää, millaisia massaälähdyksiä tarkoitat. Jos nyt tuotaisiin tällainen esitys, josta aloitit tämän älähtämisasian, niin koska on seuraavat eduskuntavaalit? Kahden ja puolen vuoden kuluttua. Silloinko sitten älähdettäisiin? Olisiko asia kenties toteutunut jo silloin? Tottakai ihmiset voivat vaihtaa puoluekantaansa ja vaihtavatkin, sekö nyt on sitten sitä tarkoittamaasi älähtämistä? Mutta vaikuttaako se kuitenkaan niihin asioihin, joitten vuoksi älähdetään? Eivät suomalaiset minusta mitenkään erityisesti nouse barrikadeille, mutistaan ja valitellaan, kun tulee uusia veroja ja etuja huononnetaan, mutta mitä erityistä älähtämistä isolla volyymillä se on?[/QUOTE]

onhan noita joka eduskuntavaaleissa joita tippuu pois eduskunnasta, monestakin syystä mutta se ei todellakaan ole pienimpiä syitä että olet kannattanut jotain todella tyhmää. noita eduskunnan äänestyksiä seurataan suht tarkkaan, kuka painoi mitäkin. niistähän tehdään ihan juttuja lehtiin.

onhan noita joka eduskuntavaaleissa joita tippuu pois eduskunnasta, monestakin syystä mutta se ei todellakaan ole pienimpiä syitä että olet kannattanut jotain todella tyhmää. noita eduskunnan äänestyksiä seurataan suht tarkkaan, kuka painoi mitäkin. niistähän tehdään ihan juttuja lehtiin.

Ajattelitko siis yksittäisen kansanedustajan näkökulmasta tätä? Siinä mielessä ymmärrän, mitä tarkoitat. Varmasti siellä on monenlaista hiihtäjää, ihan kuin meissä äänestäjissäkin.

[QUOTE="vieras";27705218]Ajattelitko siis yksittäisen kansanedustajan näkökulmasta tätä? Siinä mielessä ymmärrän, mitä tarkoitat. Varmasti siellä on monenlaista hiihtäjää, ihan kuin meissä äänestäjissäkin.[/QUOTE]

miksi poliitikot näkisivät mitään syytä kaunistella ja kierrellä asioita jos se olisi aivan sama mitä agendaa he ajavat?

eli ei pelkästään eduskunta-tasolla. se oli nyt se esimerkki vaan mitä kyselit.

miksi poliitikot näkisivät mitään syytä kaunistella ja kierrellä asioita jos se olisi aivan sama mitä agendaa he ajavat?

eli ei pelkästään eduskunta-tasolla. se oli nyt se esimerkki vaan mitä kyselit.

Okei, ymmärrän mitä tarkoitat, mutta minulle se älähtäminen vissiin merkkaa ihan jotain muuta. Ajattelin, että se tarkoittaisi jotain perseet-penkkiin-jos-ei-bensa-halpene-tyyliä tai jotain sellaista. Mutta onhan se totta, että äänestämällähän sitä vaikutetaan, vaikka usein tosiaan jälkijättöisesti. Äänestetään sitten jotain toista, kun ei se jota edellisellä kerralla äänestettiin, tehnyt niin kuin äänestäjä halusi. Ja ens kerralla sitten taas uutta. (sorry, sarkasminappula jäi pohjaan)

Ja jotta pysytään edes vähän asiassa, minulle passaa tämä uusi ylevero sellaisenaan.

[QUOTE="vieras";27705244]Okei, ymmärrän mitä tarkoitat, mutta minulle se älähtäminen vissiin merkkaa ihan jotain muuta. Ajattelin, että se tarkoittaisi jotain perseet-penkkiin-jos-ei-bensa-halpene-tyyliä tai jotain sellaista. Mutta onhan se totta, että äänestämällähän sitä vaikutetaan, vaikka usein tosiaan jälkijättöisesti. Äänestetään sitten jotain toista, kun ei se jota edellisellä kerralla äänestettiin, tehnyt niin kuin äänestäjä halusi. Ja ens kerralla sitten taas uutta. (sorry, sarkasminappula jäi pohjaan)

Ja jotta pysytään edes vähän asiassa, minulle passaa tämä uusi ylevero sellaisenaan.[/QUOTE]

ei vaan älähtäminen siinä mielessä että ne äänet menee ihan muualle ensi vaaleissa, pahimmassa tapauksessa puolue menettää ne äänet myös jos tarpeeksi ikävästi ottaa äänestäjä.

[QUOTE="vieras";27705244]Okei, ymmärrän mitä tarkoitat, mutta minulle se älähtäminen vissiin merkkaa ihan jotain muuta. Ajattelin, että se tarkoittaisi jotain perseet-penkkiin-jos-ei-bensa-halpene-tyyliä tai jotain sellaista. Mutta onhan se totta, että äänestämällähän sitä vaikutetaan, vaikka usein tosiaan jälkijättöisesti. Äänestetään sitten jotain toista, kun ei se jota edellisellä kerralla äänestettiin, tehnyt niin kuin äänestäjä halusi. Ja ens kerralla sitten taas uutta. (sorry, sarkasminappula jäi pohjaan)

Ja jotta pysytään edes vähän asiassa, minulle passaa tämä uusi ylevero sellaisenaan.[/QUOTE]

Kyllä se pohja tulee vastaan suomalaisillekkin, tässä on nyt kasvanyt muutama sukupolvo jotka on aika helpolla päässeet ja tottunut materialiseen elämäntyyliin ja jos tilanne menee pahaksi ja se elämäntyyli kärsiin niin uskon että alkaa suomessakin tulemaan mielenosoituksia ja mellakoita.

Kyllä se pohja tulee vastaan suomalaisillekkin, tässä on nyt kasvanyt muutama sukupolvo jotka on aika helpolla päässeet ja tottunut materialiseen elämäntyyliin ja jos tilanne menee pahaksi ja se elämäntyyli kärsiin niin uskon että alkaa suomessakin tulemaan mielenosoituksia ja mellakoita.

Näinpä juuri. Kehitys suunta on toinen mitä se on ollut.

Näinpä juuri.

Hieman vaarallisempi ainesosa päättäjien mielestä on ihminen jolla ei enään ole mitään menetettävää se että jos ihmisellä on edes pikkuisen jotain omaa niin hän elää rauhassa ja vaalii sitä omaansa. Mutta kun sen menettää niin voi thdä mitä haluaa pelkäämättä seurauksia ja mahdollisia sanktioita, miten otetaan ihmiseltä mitään pois jolla ei ole mitään?

• Tykkää
Reactions: kepsis
Ei oo.
Pitäisköhän muuttaa kirjat Ahvenanmaalle niin vapautuis verosta :mad:

Meneeks toi kerralla toi summa vai pikku hiljaa? kivaa olla "liian hyvätuloinen" saamari soikoon

Hieman vaarallisempi ainesosa päättäjien mielestä on ihminen jolla ei enään ole mitään menetettävää se että jos ihmisellä on edes pikkuisen jotain omaa niin hän elää rauhassa ja vaalii sitä omaansa. Mutta kun sen menettää niin voi thdä mitä haluaa pelkäämättä seurauksia ja mahdollisia sanktioita, miten otetaan ihmiseltä mitään pois jolla ei ole mitään?

Tämä on ollut monen elokuvantekijänkin mieliaihe. Monessa eri muodossa. Ehkä siksikin kun se on totta. Kun ei ole enää mitä menettää, muuttuu paljon vaarallisemmaksi ihmiseksi.

Minkä kiven alla on asunut, jos vieläkin miettiin "meneekö se yhdellä kertaa"?
Ja kummasti monet haluavat julkisesti tunnustaa olevansa tyhmiä BigBother/Seiska/MömmöTeeVee juntteja. "En katsoa yleä, ei sieltä tule mitään hyvää katsottavaa".

Minkä kiven alla on asunut, jos vieläkin miettiin "meneekö se yhdellä kertaa"?
Ja kummasti monet haluavat julkisesti tunnustaa olevansa tyhmiä BigBother/Seiska/MömmöTeeVee juntteja. "En katsoa yleä, ei sieltä tule mitään hyvää katsottavaa".

Noh, eihän sieltä yleensä tulekkaan?

Uutiset saa netistä. Harvat asiaohjelmat on katsottavan arvoisia.
Tämähän on toki myös subjektiivinen asia.

Suurin osa ihmisistä kumminkin katsoo televisiota viihtyäkseen eikä yhteiskunnallisesta kiinnostuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27705723:
So sad.

Lisäksi on kuitenkin vielä netti ja radio, joihin Yle tuottaa paljon sisältöä erilaisille kansanosille.

Netin ansiosta kansalaiset saavat tietoa. Kun on medialukutaitoinen ja osaa englantia, niin saa puolueetonta ja hyvää tietoa. Ylen budjettia tulisi karsia reilusti ja jättää jäljelle vain perustoiminnot.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27705723:
So sad.

Lisäksi on kuitenkin vielä netti ja radio, joihin Yle tuottaa paljon sisältöä erilaisille kansanosille.

Jep ja ne jotka kuuntelee YLE:n kanavia radiosta, joko kuuntelee yleX musiikin takia tai sitten työmatkoilla muuten vaan, ja nekin kuulijat menee splittiin muiden kanavien kanssa. Jotka ei saa osaansa mistään veroista.

Nettipuoli taas ei ole mitään mitä ei muualtakin saisi. Ilmaiseksi.

Eipä minusta YLE ole silti turha siinä mielessä mitä moni esittää.

Mutta tosiaan vero on parannus lupamaksuista.