onko mieheni juoppo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tidii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tidii

Vieras
Hän juo joka viikonloppu, parhaimmillaan molempina päivinä. Välillä myös viikolla. Joka kerta kun tulee mieliteko, on pakko päästä ryyppäämään. Kysyin kerran, että miksi ei voi juoda niinkuin minä, eli muutaman, pikkuhumalaan asti, vaan tartteeko joka hel****n kerta vetää persiit olalle, niin hänen vastauksensa oli, "jos kerran lähtee ryyppäämään, niin tarvii sitä sillon kännissä olla!"
Olutta menee vähintään 12 illassa, riippuu missä vaiheessa aloittaa (Päivällä, vai illemmalla.)
Olen raskaana, todella alussa vielä, mutta kuitenkin. Pyysin tänäänkin, että mieheni olisi jäänyt kanssani kotiin. Ja ei jäänyt. Pakko oli taaskin päästä ryyppäämään. Yhdeltä se sitten lähti päivällä, ja tuli takaisin illalla. Äijä ihan tiedottomassa tilassa. Tohon se sitten sohvalle sammui.
Hän lupasi, että on nyt juomatta, mutta silti kalvaa tuolla pään perukoilla, että paska puhetta.
Rakastan miestäni valtavasti, mutta tämä tilanne pelottaa.

Kuulostaa pahalta ja ilmeisesti lähtee aina baanalle?

Olet vauvan synnyttyä kyllä tosi yksin jostup jatkuu :(

Me otettiin vauvansynnyttyä yhteisellä päätöksellä linja, että vauvaa saa hoitaa vain jos on ajokunnossa.... Kummasti loppui iltatissuttelut kun ei saanut muuten hoitaa rakasta vauvaa.

Voi hitsit. Ei ole helppo tilanne. Yritä pistää kova kovaa vastaan. Jos ei tehoa, jätä se. Ilmoita, että joko perhe tai pullo. Jos valinta osuu pulloon (todennäköisintä ), jätä mies, vaikka se kirpaiseekin.

no siis mies sanoo usein samaa. "kun ei ole muuta tekemistä." Mutta sitten kun minä hänelle sitä tekemistä keksisin vaikka kuinka paljon, niin mikään ei ole "yhtä hauskaa" kun ryyppääminen kavereiden kanssa. Hieman laittaa vihaksi koko tilanne :/ Tarvitsee ottaa tänään taas puheeksi.
Ja jos mies yrittää taas ensiviikonloppuna livistää, niin kait se tarvitsee ilmoittaa, etten ole tällaista tilannetta kamalan kauaa katsele.. saa sitten itse päättää mitä tekee. Kun ei sitä juomista lopettaa tarvitse, mutta vähentää todella reilusti kylläkin! :/

Olen itse ollut kanssa tuossa tilanteessa. Välillä oli ihan hirveää katsoa päiväkausia kännäävää miestä, kun kotona oli pieni lapsi. Meillä tilanne rauhoittui vasta, kun muutin lapsen kanssa väliaikaisesti muualle. Mies tajusi, että menettää meidät, jos käytös ei muutu. Nykyisin menee huomattavan paljon paremmin. Mikäli mies haluaa ottaa alkoholia, hän juo muualla, kotona ei saa juoda eikä olla humalassa. Näin onneksi on vain muutaman kerran vuodessa.

Jos joku taivastelee, miten tuollaisen kanssa tein lapsia, niin rupesimme seurustelemaan teini-ikäisinä. Silloin ei alkoholiongelmia ollut, pahimmillaan ne oli päälle kolmikymppisenä.

Sinulla tidii on kyllä hankala tilanne. Vauvan hoito on raskasta, mutta vielä raskaampaa siitä tulee alkoholistin kanssa. Jos sovit jotain miehen kanssa, sinulla pitää aina olla varasuunnitelma, olipa kyse omasta lääkärikäynnistäsi tms. jonne joudut menemään ilman vauvaa. Miehen juominen menee aina etusijalle.

Toivottavasti sinulla on joku luotettava ystävä - tai sitten Al Anon, jonka kanssa pystyt puhumaan asiasta.

On. Riippuvainen alkoholista.

Miehellä ei vaikuta olevan kirjoituksesi perusteella motivaatiota muutaa elämäänsä. Raittiiksi et häntä saa, et vaikka kuinka taitavasti suostuttelet, manipuloit, kiristät. Kysymys kuuluukin; aiotko sietää juopottelevaa miestäsi?

Vinkiksi; pakene vielä kun voit, itsesi ja syntymättömän lapsesi vuoksi.

niin :/ suoraan sanottuna paska tilanne. :( tänäänkin mies on kiukutellut ja laittoi minulle viestinkin, että jos hän saa jostain tasoittavan, tai kaksi, voi tulla kotiin selvittämään riitaa. sanoin kyllä ihan suoraan, että jos sen tasoittavan, tai kaksi ottaa, ei ole asiaa kotiin.
Kyllä tässä varmaan tarvitsee tarttua härkää sarvista. Yritän vielä tehdä asiaa selväksi puhumalla, mutta jos ei onnistu, niin ei tässä kai muukaan auta, kun alkaa miettiä "järeämpiä" vaihtoehtoja..
Nuo tyhjät lupaukset ottaa kaiken eniten päähän. Kyllä se viikot nyt on ollut selvimpäin, mutta tuo juominen tuntuu olevan joka viikonlopun asia. :/ En tieä. Tuntuu, kun olisin umpikujassa.

Hei tidii, sinä olet nuori ihminen! Kuvittele sama tilanne kahdenkymmenen vuoden päähän. Kyllä tuo tilanne sinulta jotain toimenpiteitä vaatii. Nykymenolla tilanne vain jatkuu. Toivottavasti mieskin havahtuu, kun huomaa, että on tosi kyseessä. Jos ei sittenkään, niin alkoholi on hänen elämänsä ykkönen. Hae apua, vaikka sieltä Al Anonista tai jostain puhelinpalvelusta. Joko olet muuten tutustunut Päihdelinkin nettisivuihin? Siellä on Kotikanava just alkoholiongelmaisten läheisille. Saisit ainakin vertaistukea.

Voimia sinulle ja kaikkea hyvää elämääsi!

Mies on edelleenkin eilisellä reissullansa. Aikoo ilmeisesti ottaa tänäänkin. :( Joo olenhan minä niitä vähän selaillut..
Onhan tässä pakko tehdä rohkeita ratkaisuja, jos muu ei auta.
Kumpa se mies nyt heräisi. :/
Kait minä ainakin täksi yöksi lähden kotoa pois, jos se nyt edes hänelle osoittaisi, että olen tosissani.

Mies on edelleenkin eilisellä reissullansa. Aikoo ilmeisesti ottaa tänäänkin. :( Joo olenhan minä niitä vähän selaillut..
Onhan tässä pakko tehdä rohkeita ratkaisuja, jos muu ei auta.
Kumpa se mies nyt heräisi. :/
Kait minä ainakin täksi yöksi lähden kotoa pois, jos se nyt edes hänelle osoittaisi, että olen tosissani.

Mistä mies tietää, ettet ole yötä kotona, jos on itsekin pois? Mä kyllä lähtisin pidemmäksi aikkaa muualle.

on se.. jos sä ajattelet niin niin se on ongelma.. Itse oli vaja 3 vuotta sitte samassa tilanteessa.. mies joi ittensä aina niin perseet olalle ku vaan voi.. ja kun hän oli päättänyt että juo niin ei edes joku lapset hätäsairaustapaus ois sitä estänyt... hän lähti.. tuli sitte yöllä kotiin siinä kunnossa että oli hyvä jos pystyssä pysyi... ja sammui.. oksensi lattialle tai sängylle ja ihan mihin vaan sattui tuleen.. sanoin hänelle 1 vuoden ajan että jos ei lopu mä lähden.. ja sitte 2008 toukokuussa pakkasin omat ja lasteni tavarat ja muutin omaan kotiin.. ja se päätös on pitänyt tähän päivään asti enkä hetkeäkään kadu sitä.. oon vapaa, onnellinen mulla on kaks ihana lasta.. ja jos mies ei myönnä että sillä oo ongelma niin sillä ei oo edes aikomustakaan lopettaa... ja muista ota yksinhuoltajuus.. niin ei tarvi sitte myöhemmin hakea sitä oikeuden kautta.. koska yleensä mies joka on alkoholisti aiheuta sulle ja lapselles ongelmia... meille aiheutti niin isot ongelmat että lapsilla pahoja mielenterveysongelmia ja isä vaan jatkaa manipuloimista.. mä teen kaikkeni lasteni eteen ja mies näkee lapsensa 1krt 2 viikossa 4h ja silloinki oon joutunut moneen otteeseen estää tapaamiset koska isä on krapulassa.... mutta voimia sulle ja muista ettei sun tarvi kestää sellaista ollenkaan...,.. kerro hänellä että sun mielestä hänellä on ongelma alkoholin kanss.. anna sille aika parantaa tapaansa.. ja sano mitä teet jos hän ei paranna.. se monesti avaa miesten silmät.. mutta ongelma voi palata takas myös myöhemmin elämässä...

surullista ja vielä surullisempaa on ettei ne muutu,on kausia jolloin juodaan vähemmän ja esitetään parempaa.Sit tulee kausi jolloin koko miestä ei näy kotona pariin päivään. Raskasta..... ei kenenkään aikuisen ja lapsen tarvitse sietää moista!!!!!!!!!! tuohon on yksi tie ja se on nollalinja ja todella kova tahto olla juomatta. Alkoholisti on aina alkoholsti,ei voisi ottaa yhtään!

kiitos kaikille kamalasti :) Eiköhän tämä asia tästä selviä suuntaan jos toiseen. Tarvii vaan muistaa mikä on lapselle parasta.. sillähän ehdolla tässä mennään :)

nimen omaan.. ja lapsethan ei tarvii tollaista kattoo... ei että äiti kärsi, ei riitely eikä juopottelu tai että isä kärtyilee sentakia että on krapula... Luota ittees ja mieti haluatko todella elää tota elämä loppu elämäs...??

Hän juo joka viikonloppu, parhaimmillaan molempina päivinä. Välillä myös viikolla. Joka kerta kun tulee mieliteko, on pakko päästä ryyppäämään. Kysyin kerran, että miksi ei voi juoda niinkuin minä, eli muutaman, pikkuhumalaan asti, vaan tartteeko joka hel****n kerta vetää persiit olalle, niin hänen vastauksensa oli, "jos kerran lähtee ryyppäämään, niin tarvii sitä sillon kännissä olla!"
Olutta menee vähintään 12 illassa, riippuu missä vaiheessa aloittaa (Päivällä, vai illemmalla.)
Olen raskaana, todella alussa vielä, mutta kuitenkin. Pyysin tänäänkin, että mieheni olisi jäänyt kanssani kotiin. Ja ei jäänyt. Pakko oli taaskin päästä ryyppäämään. Yhdeltä se sitten lähti päivällä, ja tuli takaisin illalla. Äijä ihan tiedottomassa tilassa. Tohon se sitten sohvalle sammui.
Hän lupasi, että on nyt juomatta, mutta silti kalvaa tuolla pään perukoilla, että paska puhetta.
Rakastan miestäni valtavasti, mutta tämä tilanne pelottaa.

huhhuijaa, aikuinen ihminen, pitääkö tuota edes kysyä, selkee tapaus.

Mun miehelläkin oli (on) pilleri-alkoholiongelma. Vielä 10 päivää yli lasketun (olin raskaana) jouduin sille soittaan lanssia kun käytti lääkkeitä juodessaan. On ihme, että tuli sinä iltana selvänä kotiin kun synnyts alkoi.
Nyt mies on ns. toipuva alkoholisti ja huumeidenkäyttäjä (ilmeni sellainenkin riippuvuus). Lapsen syntymän jälkeen oli pari sekoilua, mutta on nyt siis vieroittautunut (fyysisesti). Jos sama meno jatkuu niin pakko lähtee lapsen kanssa.
Minä meinasin lähtee jo ennen syntymää, mutten pystyny. Toivoin parasta. Nyt näyttää paremmalta, mutta aika pohjilla ollaan silti. Luottamus paskana.
Mihin oot valmis? Lapsen ei tietenkään tule tuollaista kärsiä eikä toki sinunkaan. Paras tehdä asialle jotain mahdollisimman hyvissä ajoin. Voin sanoo, että nyt on tuhat kertaa vaikeampaa, vaikka toki lapsen läsnäolo motivoi miestäni.