Onko mieheni alkoholisti? Lähdenkö/jäänkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkoholistin vaimoko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en suoranaisesti puolusta, mutta omien kokemusteni perusteella tuo ei vain ole suuri määrä.
Lapset oppivat tai ovat oppimatta juomisen teininä kavereiltaan, ei isältään pieninä. Näin ainakin omalla kohdalla. Ei kaikista ketjupolttajien lapsistakaan tule ketjupolttajia, vai tuleeko?

Toki, kannattaa erota jos siltä tuntuu. Mutta jos 5 kaljaa päivässä on se ainoa syy (oletettavasti ei?), niin kannattaa vähän miettiä. Oma on päätöksesi, itse en eroaisi miehestäni jos muuten on hyvä suhde mutta 5 kaljaa harmittais.

"omien kokemusteni perusteella tuo ei vain ole suuri määrä"

Niinpä, omasta mielestäni tuo todellakin on suuri määrä. Siis kun lähden ystävien kanssa baariin, niin silloin voi mennä helpostikin tuon yli, mutta ei minun ympärilläni ole enää (exäni jälkeen) ketään, joka joisi noin paljon. Siis ei ketään, ystäväpariskuntamme, perheelliset kaverit, omat lähisukulaisemme, sinkkukaverit.. ei heistä kukaan juo joka ilta viittä kaljaa. Jos joisi, olisimme kaikki todella ihmeissämme ja huolissamme. Edelleen olen sitä mieltä, että jokainen fiksu ihminen tietää mitä tuollainen määrä alkoholia tekee terveydelle. Miten kukaan voi puolustaa sitä? Ei, enkä väitä, että lapset oppii välttämättä tuon juomisen kotona, mutta kuka lapsi haluaa katsoa illasta toiseen isää, jolla on aina kalja kädessä. Oluelta haisevaa aikuista miestä, joka ei osaa huolehtia itsestään ja aiheuttaa äidille huolta ja pahan mielen. En vain ymmärrä, en.

No niin. Eilen illalla oli 7 tölkkiä tyhjänä ja tänä iltana 9. En tiedä juoko vittuillakseen, kun nyt olen taas tästä asiasta jaksanut meluta vai mitä tuo on, mutta uhkavaatimus on nyt heitetty. Herralla on kesä aikaa vähentää sekä tölkkien että iltojen määrää tai katson tilanteen uudelleen. Kesä on aikaa siks, että mun työsoppari kestää elokuun loppuun ja tarviin sen lapsenvahdiks. En tosiaan nyt tämän kahden viikon aikana ennen töiden alkua kerkeis muovata koko elämää uusiks. Sitä paitsi haluan nähdä onko miehelle tärkeämpää perheen koossa pito vai jokailtainen pikku pöhnänsä. Toivottavasti perhe...kun en halua eroon miehestä vaan siitä alkoholista.

Nojoo...

Tää on niin katsojasta kiinni.

Onko 5 pientä oluttölkkiä edes humala isolle miehelle?

Jos oluen alkoholin muuttaa viiniksi, se ei ole paljon mitään. Ja tutkimusten mukaan 2 lasia viiniä säännöllisesti nautittuna on jopa terveellistä....

Ei tuota voi puolustella, kuin toinen kaljasieppo!

Lapsuudestani muistan päällimmäisenä vanhempien juomisen. Äitini tissutteli juurikin muutamia oluita päivittäin ja isäni taas tempaisi perskännit joka viikonloppu ja saattoi kadota päiviksi. Molempi pahempi, itse ainakin huomasin äidin juoneen jo muutaman siemauksen jälkeen, joten kyllä lapset huomaa. Asia on jäänyt kaivelemaan ja häpeä ja huono itsetuntoni kumpuaa varmasti osaksi tuosta. Inhosin sitä hajua!! Aamulla varsinkin.

Rakastuin absolutistiin, kunnes 10 v jälkeen havahduin samaan tilanteeseen kuin sinä. 3 lasta. Onneksi havahduin ja riiyojen ja itkujen jälkeen meillä tuoksuu perjantai-iltaisinkin marjapiirakka ja miehen alkoholiton Nikolai. Ei tuommoista kuulu lasten kestää. Piste.

Yhteistyössä