Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
tarhassakin hoitajat/lto:t puuttuu noihin tilanteisiin, ja laittaa porukan ottamaan sen yhdenkin leikkiin mukaan.
kotona se on vanhempien tehtävä.
Juu menen sanomaan 7 vuotiaille tytöille että te otatte leikkiin 4 vuotiaan, oliko muuta kysyttävää? Vois isommat lapset sen jälkeen päättää mennäs isälle.
no sitten menevät. Jos ei pelata reilusti, ei pelata ollenkaan. Näin se menee. Nää on näitä ikuisuusongelmia tarhojen ja kotien välillä, kun tarhassa opetetaan ottamaan se toinen ihminen huomioon, ja käyttäytymään asianmukaisesti ja empaattisesti, niin kotona annetaan lasten päättää ja tehdä niinkuin haluaa, kun "enhän mä voi mennä sanoon et sun pitää ottaa toikin leikkiin mukaan".
Aika ristiriitaista viestiä lapselle, koulussa ja tarhassa ei saa toimia näin mut kotonapa saa.