Onko meidän lapsella kohtuuttoman pitkät hoitopäivät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Me tehdään siis miehen kanssa molemmat päivätyötä, eli lapsen kannalta olis tietty kiva, että edes jompi kumpi olis vuorotyössä, niin hoitopäivät lyhentyisja vois olla viikkovapaitakin. Asutaan viel pienessä vajaa 4000 asukkaan kunnassa mikä ei hirveästi töitä tarjoa joten työt on molemmilla tuossa isossa kaupungissa tässä vieressä eli työmatkoihin menee molemmilla 20-30 min/ suunta.

Sen verran ollaan pystytty sumplimaan, että mies menee aamulla mua hieman myöhempään ja vie pojan hoitoon ja mä taas pääsen ennen miestä ei haen sitten lapsen kotiin. Tänä aamuna vaan poika oli kuulemma ensimmäinen lapsi päiväkodissa ja mun hakiessa huomasin, et oli myöskin lähes ainoa eli raukkaparka tuntuu tulevan ekana ja lähtevän vikana :'(

Tänään hän oli hoidossa siis 7.15-15.30, eli päivät on pääosin 7-8,5 tuntisia.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Me tehdään siis miehen kanssa molemmat päivätyötä, eli lapsen kannalta olis tietty kiva, että edes jompi kumpi olis vuorotyössä, niin hoitopäivät lyhentyisja vois olla viikkovapaitakin. Asutaan viel pienessä vajaa 4000 asukkaan kunnassa mikä ei hirveästi töitä tarjoa joten työt on molemmilla tuossa isossa kaupungissa tässä vieressä eli työmatkoihin menee molemmilla 20-30 min/ suunta.

Sen verran ollaan pystytty sumplimaan, että mies menee aamulla mua hieman myöhempään ja vie pojan hoitoon ja mä taas pääsen ennen miestä ei haen sitten lapsen kotiin. Tänä aamuna vaan poika oli kuulemma ensimmäinen lapsi päiväkodissa ja mun hakiessa huomasin, et oli myöskin lähes ainoa eli raukkaparka tuntuu tulevan ekana ja lähtevän vikana :'(

Meillä likka menee 6.30 ja melkein 16.30 menee monesti ennen kuin päästään hakeen... joskus 15.30.

No aikaisinpa oon muut haettu sitten?
Mä teen kerran kuussa 16.30 vuoron ja kun olen poikaa hakenut niin on pihaan jäänyt vielä monta lasta siinä vaiheessa.
Eihän nuo nyt kohtuuttomia ole, jos ei noita 8,5h päiviä usein ole.

ihan normaali päivä on... Meidän lasten normaalit hoitopäivät on 7.45-16.00, mutta kun nyt helmikuussa aloitan työharjoittelun niin päivät tulee olemaan lapsilla 7.00-16.00.. Meidän tarhassa on monia lapsia jotka tuodaa 7 maissa ja haetaan vasta viiden maissa, se on mun mielestä vähän turhan pitkä päivä. Mutta ei sille oikein voi mitään kun työaikoihin on paha vaikuttaa...

Kyllä tuo kuulostaa kohtuuliselta ajalta, meilläkin taitaa mennä melko samoihin 07.30-15/15.30 ja tämä aika vielä kun olen koulussa. Todennäköisesti pidentyy :ashamed: kun menen töihin, riippuu tosin työpaikastakin.

Itsekäs äiti olet.

Itsestäni tuntuu aika pitkälle, omat lapset on hoidossa 8-15.30 ja siinäkin tuntuu olevan tarpeeksi. Mutta toki ymmärrän, työajat on mitkä on ja minkäs niille voi.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Normipäivä. Pitkä on vasta jos menee yli kymmenen tunnin.

täällä sääntö ettei hoitopäivä lapsella saa olla yli 10 tuntia

Vuorotöissä oleva yh menee väistämättä tästä yli. Meidän lasten vuoropäivähoidossa sääntö, että 8 vapaapäivää oltava kuukaudessa.

Minulla on työmatka vähän reilu tunti suuntaansa. Miehellä sama juttu. Lasten hoitoaika on klo 7-17 ja yritetään hakea mahdollisimman aikaisin. Toistaiseksi on onnistunut niin, että hoitoaika on noin 9 tuntia. Mies ehtii tehdä noin 7 tunnin työpäivän tällä tavalla. Oma työpäiväni on vain harvoin 8 tuntia, yleensä 9, joskus 12 tai enemmän kun on työmatkoja.

Kun työmatkat ovat pitkiä, lasten hoitopäivistäkin tulee väkisin pitkiä, sille ei vain voi mitään. Siksi meillä on perhepäivähoito, että päivät eivät olisi NIIN raskaita kun päiväkodissa, jossa lapsia on kymmeniä. Ja melu kauhea tietysti.

Alkuperäinen kirjoittaja Liisa:

Itsekäs äiti olet.

:kieh: Hölmö. Monet vanhemmat eivät edes sumpli asioita, vaikka voisivatkin.

Saman kunnan eskarissa + päiväkodissa on mun ja vien klo 8 haetaan noin 16 ja ensimmäisten joukossa menee + viimisten joukossa haetaan.
Täällä on ilmeisesti tosi paljon niitä jotka tekee lyhkästä päivää tai jotain

ja osa vanhemmista käy itsekkäästi kaupassakin ennenkuin hakee lapset tarhasta
niin monta kertaa kuultu kun äiti tai isä sanoo lapselleen että mennääs nyt kävin jo kaupassakin ostokset pitää viedä nopeasti kotiin

mikä ihme siinä on niin kamalaa hakea lapsi ensin ja mennä lapsen kanssa yhteisellä ajalla yhdessä sinne kauppaan moni lapsi nauttii siitä kun saa hetken olla vanhemman kanssa vaikkapa siellä kaupassa,
asasta kun sanot näille vanhemmille
ei hoitoaika tarkoita kaupassa käyntiaikaa niin johan taas kilahdetaan juu ei sitten käydä ja sama meno jatkuu
valitettavasti moni tekee tätäkin kuin vanhemmilla loma niin lapset nakitetaan joko isovanhemmille tms jotka taasen on neuvottu viemään tarhaan sen muksun joka päivä
tai sitten jos vanhemmilla ei menoa niin he itse tuovat muksun niinkuin muinakin aamuina
eivä typerykset tajua että tarvitsee se lapsikin lomaa päiväkodista vaan ollaan itsekkäitä
minähän maksan tästä kuitenkin

Yhteistyössä