Onko mautonta antaa

kummipojalle rippilahjaksi kirja seurustelusta, seksistä ym. nyt kun "korvantaustat on kuivuneet" vai pidättekö sitä mauttomana? Ajattalin antaa sen ihan kahden kesken ettei oo mikään yleinen juttu. Niitä kirjoja on aika hyviä nykyään. Ei enää pelkkää Umaa niin ku eräitten nuaruures :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:14 Pix kirjoitti:
En mä kyllä antais...
Rippi-ikäiset kun tietää kumminkin yhtä sun toista ko. asioista.
Niin sitä luulis mutta kun katselee esim. teinien tautitilastoja niin eipä enää ihmetytä esim. lapsettomuuden yleistyminen. Taitaa trieto olla enemmän kaverilta lkuultua kun ihan tosi asioihin perustuvaa

voisi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:12 vieras kirjoitti:
kummipojalle rippilahjaksi kirja seurustelusta, seksistä ym. nyt kun "korvantaustat on kuivuneet" vai pidättekö sitä mauttomana? Ajattalin antaa sen ihan kahden kesken ettei oo mikään yleinen juttu. Niitä kirjoja on aika hyviä nykyään. Ei enää pelkkää Umaa niin ku eräitten nuaruures :whistle:
meikäläisen kummilapset hieman nolostua moisesta lahjasta, jos välit ovat erittäin avoimet miksei, omalla kohdalla en antaisi, vaikka lämpimät ja välittömät välit onkin, voisi olla nuorelle tosi nolo tilanne.

Mun mielestä riippuu sun ja kummipojan väleistä. Kahdenkesken lahjan antaminen voi olla nolo tilanne pojalle, jos avaa paketin saman tien. Mutta mun mielestä ei ole mautonta. Mautonta on se, että luullaan että kyllä ne tietää asioista jo tarpeeksi. Mä itte just opetin 17v serkkutytölle kortsunlaittoa banaanin avulla. Eipä sitäkään vaan koulussa opeteta! :eek: Ja harvoin nuoret (varsinkaan pojat) kehtaa kavereiltakaan ihan asiakysymyksiä kysellä...<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:46 Smartass kirjoitti:
Mun mielestä riippuu sun ja kummipojan väleistä. Kahdenkesken lahjan antaminen voi olla nolo tilanne pojalle, jos avaa paketin saman tien. Mutta mun mielestä ei ole mautonta. Mautonta on se, että luullaan että kyllä ne tietää asioista jo tarpeeksi. Mä itte just opetin 17v serkkutytölle kortsunlaittoa banaanin avulla. Eipä sitäkään vaan koulussa opeteta! :eek: Ja harvoin nuoret (varsinkaan pojat) kehtaa kavereiltakaan ihan asiakysymyksiä kysellä...
peesi =)

\
Mun mielestä riippuu sun ja kummipojan väleistä. Kahdenkesken lahjan antaminen voi olla nolo tilanne pojalle, jos avaa paketin saman tien. Mutta mun mielestä ei ole mautonta. Mautonta on se, että luullaan että kyllä ne tietää asioista jo tarpeeksi. Mä itte just opetin 17v serkkutytölle kortsunlaittoa banaanin avulla. Eipä sitäkään vaan koulussa opeteta! :eek: Ja harvoin nuoret (varsinkaan pojat) kehtaa kavereiltakaan ihan asiakysymyksiä kysellä...
:LOL: :LOL: :LOL: siis toi oli oikeesti hienosti tehty, mut jotenki naurattaa tilanne :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:51 Malviina kirjoitti:
\
:LOL: :LOL: :LOL: siis toi oli oikeesti hienosti tehty, mut jotenki naurattaa tilanne :D
No kyllä meillä hauskaa olikin! :LOL:

tiksu harmaana
Onko se kirja "Legopalikoista leopardikalsareihin"? :) minusta ideana hyvä, eikä ollenkaan mauton. Ripari-ikäisillä on joku käsitys seurustelusta, seksistä ja seksuaalisuudesta, mutta lisätieto tulee takuulla tarpeeseen. Voihan sitä pakettia antaessa sanoa, että avaa se sitten omissa oloissasi.

Mulla on tänä kesänä ripille pääsevä poikanen, ja luulen että kirja voisi olla ihan jees jos tosiaan saisi sen kahden kesken.
Ja ehkä joku pieni lahja vielä lisäksi, voisin ainakin meillä kuvitella että poikasta nolottaisi kertoa mitä kummilta sai lahjaksi, vaikka kirja olisikin mieleinen.
Ripari-ikäiset on aika supernolostujia välillä =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:12 vieras kirjoitti:
jos haluat sen antaa, ja on mahdollista että poika nolostuisi siitä mutta muuten voisi olla mieluinen lahja.. niin jätä juhlissa vaikka pojan huoneeseen kirja paketissa, niin saa sitten yksikseen kaikessa rauhassa availla, ilman että täytyy nolostella :) laitat vaikka korttiin vielä teksin että availee omassa rauhassa :)
itselläni meinaan tuli nolostus kun sain rippikortin välissä kondomin, ja sitä kortiia toisten nähden luin/avasin :(

ei minusta mitenkään nolo lahja. Päinvaston, noita kirjoja on tosi hyviä nykyään, huumorilla höystettyjä...jne ja rippikoululainen ei ole mikään ihan lapsi enään.Meillä myö poika sai sellaisen kirjan ja kaikki sitä myö selailtiin. Ja yhden kortin välissä oli kortsukin... siis pitäähän pientä huumoria olla ja samalla ihan hyödyllistä ;)

Minusta se on lahjana mauton.

Muutoin ihan hyvä, mutta yhtenä tärkeänä päivänä elämässä....

Kukin tekee kuin haluaa.
Itse antaisin kirjan "puolihuolimattomasti" ja ostaisin lisäksi vaikka "miesten korun". Kirjan voisin antaa huomiota herättämättä.

Itse olisin ollut todella ahdistunut, jos oma kummitäti olisi juhlapäivänäni valistanut minua kirjalla. Ottaen huomioon, että kyseinen päivä, ainakin minulle oli merkki aikuistumisesta. Tuolloin sain lahjaksi naisellisia koruja sekä astioita. (Iittalan maljakko, Kalevala korut, jne.)

Kaikki on kuitenkin teidän väleistänne kiinni. Omalla kohdallani olen siskon tyttöjä valistanut "naisten kesken" vapaassa ilmapiirissä.

Itse en kyllä antaisi, mutta ei se musta mitenkään mautonta ole, jos sen antaa kahden kesken, ja itse antaisin silti "virallisesti" jonkin muun lahjan, ja sitten lisäksi iltalukemista paketissa kahden kesken. Ja oikeesti eihän se seksi ole niin vakava asia, sen voi antaa ihan hymyssä suin ja häpeilemättä, mutta ei kaikkien nähden.

sanna
Vaikka aihe on ilmiselvästi mennyt niin kommenttina vain että ao kirja kyllä tulee antaa huomattavasti aiemmin kuin ripari-ikäisenä.. koulussa ja kotona aina huvitti miten luullaan että sen ikäiset ovat herranterttja ja meitä nuoria huvitti että miten näistä jutuista puhutaan vasta nyt kun olis pitänyt aloittaa 3v aiemmin... tuo kirja on sopiva 10-12 vuotiaalle, ei 15 vuotiaalle..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Vaikka aihe on ilmiselvästi mennyt niin kommenttina vain että ao kirja kyllä tulee antaa huomattavasti aiemmin kuin ripari-ikäisenä.. koulussa ja kotona aina huvitti miten luullaan että sen ikäiset ovat herranterttja ja meitä nuoria huvitti että miten näistä jutuista puhutaan vasta nyt kun olis pitänyt aloittaa 3v aiemmin... tuo kirja on sopiva 10-12 vuotiaalle, ei 15 vuotiaalle..
samaa mieltä ehdottomasti!!

Yhteistyössä