Onko luontoäiti saanut tarpeekseen?

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Mulle tuli tänään töissä hassu tunne, kun luin juttua lentokenttien sulkeutumisesta Islannin tulivuorenpurkauksen vuoksi. Tuli mieleeni, että onko luontoäiti saanut tarpeekseen meistä ihmisistä? Näitä luonnonmullistuksia on viime aikoina tapahtunut useita, enemmän kuin muistan aiemmin tapahtuneen näin lyhyessä ajassa. Tsunameja, maanjäristyksiä, tulivuorenpurkauksia.... Vai luenko vaan nykyisin erilaisia uutisia kuin 10 vuotta sitten?

Me puhuttiin ihan samasta miehen kans eilen, kun uutisoitiin siitä missä lie-sattuneesta maanjäristyskö se sitten oli, kun oli ne munkit (?? ) jääny loukkoon... :snotty: Pikkasen tais mennä se uutinen ohi korvien! Mutta siis että onkohan tää nyt luonnon oma tapa karsia liikaväestöä pois...

--
Samoja aatoksia.. luonto on viisas, ja sillä on konstinsa pitää elämä tasapainossa täällä. Ihmisiä on liikaa, jotain on tehtävä kun ne sikiää nopeemmin kuin rottalauma.

vieras
En mä nyt tiedä.. vuosittain maanjäristyksiä tapahtuu n. 150 000- 200 000. Nyt huhtikuuhun mennessä on järissyt n. 5000 kertaa. Tulivuorenpurkauksiakin taitaa tapahtua vuosittain.

..
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ennen maailmanloppua 2012 on ennustettu tulevaksi pahoja luonnon katastrofeja ja nyt niitä onalkanut tulemaan..
Minä päivänä vuonna 2012 maailmanloppu tulee? Tai jos et tiedä päivämäärää, niin tulethan sitten 2013 vuoden ensimmäisenä päivänä selittämään mikä meni pieleen kun maailmanloppua ei taaskaan tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulle tuli tänään töissä hassu tunne, kun luin juttua lentokenttien sulkeutumisesta Islannin tulivuorenpurkauksen vuoksi. Tuli mieleeni, että onko luontoäiti saanut tarpeekseen meistä ihmisistä? Näitä luonnonmullistuksia on viime aikoina tapahtunut useita, enemmän kuin muistan aiemmin tapahtuneen näin lyhyessä ajassa. Tsunameja, maanjäristyksiä, tulivuorenpurkauksia.... Vai luenko vaan nykyisin erilaisia uutisia kuin 10 vuotta sitten?
oon myös miettiny samaa!

milloin kuolee sikana porukkaa
-maanjäristyksissä
-maanvyöryissä
-tulvissa
-hirmumyskyissä
-kylmyyteen
-kuumuuteen
-sodassa
-pommijutuissa
-tsunameissa
- purkauksissa YMS YMS.

Luonto ottaa omansa takaisin, koska meidän pallolla on sikana porukkaa!! eihän tämäkään loputtomiin jaksa?! Mutta eihän se maailma ja kaikkeus yhtäkkiä voi loppua,eihän? :eek:

se joku
En juurikaan seuraa uutisia, kun mä oon aatellut että kyllä se elämä rullaa siltikkin, vaikka jossain sortuisi, järisisi, purkautuisi tai jotkut sotisi. Ihmiset itse ovat luoneet keinotodellisen maailman, jolla ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä. Nöin kärjistäen. Tosin 100 vuotta sitten olisi varmaan ollut helpompaa, jos vaikka olisi sattunut yhtä paljon luonnonmullistuksia kuin nyt, koska useimmilla olisi ollut omaa maata mistää yrittää nyhtää elantonsa.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Maanjäristykset on luonnollinen tapahtuma ja ainahan niitä on ollut.
Toki ovat, mutta joskus aiemmin luonnonmullistuksia oli mun mielestä jossain päin maailmaa ehkä 5-6 kertaa vuodessa. Nyt alkaa olla kerran kuukaudessa ja jopa kerran tai useammin viikossa. Voi tosin olla syynä sekin, että nyt uutisoidaan pienemmistäkin asioista voimakkaammin kuin 10 vuotta sitten.

Lisäys: siis varmasti niitä luonnonmullistuksia oli enemmänkin, muttae i Suomessa tällä tavalla uutisoitu kuin nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
Mulla tuli se jo talvella mieleen, kun ensin uutiset huusi junien myöhästymistä myrskyn takia ja sen jälkeen Chilessä maa järisi
Anteeksi, mutta tuo junajuttu pisti vähän hymyilyttämään. :D

no
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ennen maailmanloppua 2012 on ennustettu tulevaksi pahoja luonnon katastrofeja ja nyt niitä onalkanut tulemaan..
Minä päivänä vuonna 2012 maailmanloppu tulee? Tai jos et tiedä päivämäärää, niin tulethan sitten 2013 vuoden ensimmäisenä päivänä selittämään mikä meni pieleen kun maailmanloppua ei taaskaan tullut.
Olisko ollut 21.12.2012. Joku varmaan muistaa paremmin??

Yhteistyössä