Onko luontoäiti saanut tarpeekseen?

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
näitä vaan sattuu pitemmällä aikavälillä kun 10 v ja edellisellä kerralla ei välttämättä ole edes ollut mitään systeemiä tiedottaa näistä koko maapallolle. ei edes sähköä eikä sanomalehtiä keksitty vielä..
Eikä Keittis ollut vielä syntynytkään. Siis oikeesti en ollut!!!

Tiedonkululla on varmasti erittäin suuri merkitys tässä asiassa. Kun jotain maapallolla tapahtuu, tieto on sulla jo muutaman minuutin kuluttua.

näin on
Alkuperäinen kirjoittaja Noniin:
Islanti sijaitsee mannerlaattojen repeämiskohdassa (koko islanti on syntynyt siitä) eli siellä on ihan normaalia että tällaista tapahtuu aika ajoin. Se miksi ihmisiä kuolee paljon näissä edellä mainituissa luonnonmullistuksissa, johtuu siitä että ihmisiä asuu paljon niillä alueilla (ei islannissa, mutta muuten mannerlaattojen saumakohdissa, tuliperäisellä ja samalla hyvin hedelmällisillä alueilla jne). Eli, luonto ei ole päättänyt et harvennetaan porukkaa tuolta ja tuolta vaan ihmiset ovat omasta tahdostaan tai pakon edessä menneet seuduille missä sattuu ja tapahtuu.
hienoa, että jollain on oikeesti tietoa asioista :) Monesti mannerlaattojen yhtymäkohdissa on hedelmälliset asuinolot, sillä maan alta nousee mm. paljon ravinteikasta tuhkaa joten viljelykulttuuri kukoistaa noilla aluilla. Eli porukka muuttaa noille "riski" aluille. Hyvät ja huonot puolet joka maailman sopukassa.

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ennen maailmanloppua 2012 on ennustettu tulevaksi pahoja luonnon katastrofeja ja nyt niitä onalkanut tulemaan..
Minä päivänä vuonna 2012 maailmanloppu tulee? Tai jos et tiedä päivämäärää, niin tulethan sitten 2013 vuoden ensimmäisenä päivänä selittämään mikä meni pieleen kun maailmanloppua ei taaskaan tullut.
Olisko ollut 21.12.2012. Joku varmaan muistaa paremmin??
Kuka näin ennustaa?
Nostredamus
Eikös Nostradamus ennustanut sen vuoden 1999 maailmanlopun?
Hänellähän noi ennustukset on olleet melko vaikeasti luettavissa, 2012 on kuitenkin tärkeä vuosi myös hänen ennustuksessa
Mulla ei ole hajua mitä se on sanonut vuodesta -99

Hmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Googlettakaa tilastoja luonnonkatastrofeista niin voi verrata et a. tapahtuuko niitä nyt useammin vai b. uutisoidaanko niistä vain enemmän. Mä googlettaisin mut tää paska mokkula ei pelitä tänään |O
Ainakin ylen uutisissa näkyi silloin, kun Haitin maanjäristys tapahtui, että on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana olisiko ollut 8 todella suurta ja tuhoista järistystä. Ja sitä ennen noin 200 vuoden aikana 3 tuhoisaa maanjäristystä. Ihmisiä tietenkään ei silloin vielä ollut näin paljon, mutta kyllä maailma oli siihen mennessä jo asutettu kaikkialle.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
näitä vaan sattuu pitemmällä aikavälillä kun 10 v ja edellisellä kerralla ei välttämättä ole edes ollut mitään systeemiä tiedottaa näistä koko maapallolle. ei edes sähköä eikä sanomalehtiä keksitty vielä..
Eikä Keittis ollut vielä syntynytkään. Siis oikeesti en ollut!!!

Tiedonkululla on varmasti erittäin suuri merkitys tässä asiassa. Kun jotain maapallolla tapahtuu, tieto on sulla jo muutaman minuutin kuluttua.
Totta ja tieto lisää tuskaa.
Ylipäätänsäkin jos jotain isoa tapahtuu, niin kyseisiä uutisia alkaa tulvia kuin sieniä sateella muualtakin maailmasta.
Se on median pääaihe sillä hetkellä.

Hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
No tässä joku, missä näkyy noita järistyksiä. En ihan oikein muistanut... :D http://www.realt5000.com.ua/news/utf/fi/1209157/
Niin ja tuossa ei muuten ollut kaikki tän vuosituhannen puolella olleet tuhoisat järistykset. Niitä oli sen 6-8 ainakin siinä Ylen jutussa.

Ennen maailmanloppua 2012 on ennustettu tulevaksi pahoja luonnon katastrofeja ja nyt niitä onalkanut tulemaan..
Minä päivänä vuonna 2012 maailmanloppu tulee? Tai jos et tiedä päivämäärää, niin tulethan sitten 2013 vuoden ensimmäisenä päivänä selittämään mikä meni pieleen kun maailmanloppua ei taaskaan tullut.
Joskus joulukuussa kuitenkin.
Eli on tässä vielä yli vuosi aikaa.
Mutta kyseessä voi olla myöskin jonkinlainen iso muistutus meille maan asukeille, että meno ei voi näin jatkua kauaa
Tietääkö BV mikä vuosi nyt on? :D

Kysymykseen: Luulen, että on. Enkä edes ihmettele sitä yhtään. Mua jännittää eniten vedenalaisten ikijäätiköiden kohtalo.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Joskus joulukuussa kuitenkin.
Eli on tässä vielä yli vuosi aikaa.
Mutta kyseessä voi olla myöskin jonkinlainen iso muistutus meille maan asukeille, että meno ei voi näin jatkua kauaa
Tietääkö BV mikä vuosi nyt on? :D

Kysymykseen: Luulen, että on. Enkä edes ihmettele sitä yhtään. Mua jännittää eniten vedenalaisten ikijäätiköiden kohtalo.
2v sitten :LOL: :snotty: :snotty:

Keittiönoita
Oikeastaan on aika hienoa elää tällaista aikaa. Oli hienoa jo elää vuosituhannen vaihde, sitäkään ei suurin osa ihmiskunnasta ole saanut elää. Nyt, jos "maankuori on alkanut aktivoitua", on aika hienoa elää tätäkin aikaa. Tylsempäänkin ajankohtaan olisi ihmiskunnan historiassa voinut syntyä.

äiti neljälle
Asioista uutisoidaan aikaisempaa tarkemmin ja media levittää omanlaistaan hysteriaa mediaa seuraaviin ihmismassoihin.
Aina on ollut ja aina tulee olemaan luonnonjärjestyksiä.
Kuolema ei ole kuin uusi alku

vieras
Noita "varmoja" maailmanlopun päiviä on koko ajan, on aina ollut ja tulee aina olemaa ja kaikki ne o yhtä varmoja. Jahka toi 2012 ohitetaan niin uusi varma päivä tiedetää heti.

Uutisoinnin tehokkuuden piikkiin laitan minäkin.

Mutta jos nyt olisi näin että luonto karsii väkeä, niin elämisen perustaitojen osaajat selviytyvät ja pintaliitäjät katoavat. Tilanne ei pelota, vaan on mielenkiintoinen kun oikein ajattelee.

jjjj
http://www.facebook.com/?ref=home#!/group.php?gid=390954039917&ref=ts

:D

Yhteistyössä