Onko luontoäiti saanut tarpeekseen?

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
viiras
Jaa vai luontoäiti, kas kun ei se paljon parjattu Jumala! Ihan yhtä totta kumpikin. Jos joku uskovainen selittää tsunameita ja muita Jumalan rangaistuksella niin ollaan parjaamassa kuinka ne on ihan luonnollisia tapahtumia ja niitä nyt vaan käy... Niin että oikein luontoäiti ja taivaan isä :D

se joku
Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
En juurikaan seuraa uutisia, kun mä oon aatellut että kyllä se elämä rullaa siltikkin, vaikka jossain sortuisi, järisisi, purkautuisi tai jotkut sotisi. Ihmiset itse ovat luoneet keinotodellisen maailman, jolla ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä. Nöin kärjistäen. Tosin 100 vuotta sitten olisi varmaan ollut helpompaa, jos vaikka olisi sattunut yhtä paljon luonnonmullistuksia kuin nyt, koska useimmilla olisi ollut omaa maata mistää yrittää nyhtää elantonsa.
hop

Noniin
Islanti sijaitsee mannerlaattojen repeämiskohdassa (koko islanti on syntynyt siitä) eli siellä on ihan normaalia että tällaista tapahtuu aika ajoin. Se miksi ihmisiä kuolee paljon näissä edellä mainituissa luonnonmullistuksissa, johtuu siitä että ihmisiä asuu paljon niillä alueilla (ei islannissa, mutta muuten mannerlaattojen saumakohdissa, tuliperäisellä ja samalla hyvin hedelmällisillä alueilla jne). Eli, luonto ei ole päättänyt et harvennetaan porukkaa tuolta ja tuolta vaan ihmiset ovat omasta tahdostaan tai pakon edessä menneet seuduille missä sattuu ja tapahtuu.

x
Maan ydin on sulaa ainetta. Veden alla tapahtunut tulivuorenpurkaus aiheutti tsunamin - ja samalla maankuori liikkui. Liike on hidas - ja aiheuttaa maanjäristyksen jossain toisaalla , missä mannerlaatat osuvat toisiinsa. Maankuori on liikkeessä , yksi liike aiheuttaa toisen - ketjureaktion takia tulee maanjäristyksiä ja tulivuorenpurkauksia jne kunnes maankuori taas asettuu aloilleen.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Noniin:
Islanti sijaitsee mannerlaattojen repeämiskohdassa (koko islanti on syntynyt siitä) eli siellä on ihan normaalia että tällaista tapahtuu aika ajoin. Se miksi ihmisiä kuolee paljon näissä edellä mainituissa luonnonmullistuksissa, johtuu siitä että ihmisiä asuu paljon niillä alueilla (ei islannissa, mutta muuten mannerlaattojen saumakohdissa, tuliperäisellä ja samalla hyvin hedelmällisillä alueilla jne). Eli, luonto ei ole päättänyt et harvennetaan porukkaa tuolta ja tuolta vaan ihmiset ovat omasta tahdostaan tai pakon edessä menneet seuduille missä sattuu ja tapahtuu.
Taidat olla erittäin oikeassa :) Maanjäristysalueilla, joissa tsunamien riski on suurin, asuu nykyisin valtavasti ihmisiä. Meressä on ruokaa, joten ihmiset hakeutuvat sen läheisyyteen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ennen maailmanloppua 2012 on ennustettu tulevaksi pahoja luonnon katastrofeja ja nyt niitä onalkanut tulemaan..
Minä päivänä vuonna 2012 maailmanloppu tulee? Tai jos et tiedä päivämäärää, niin tulethan sitten 2013 vuoden ensimmäisenä päivänä selittämään mikä meni pieleen kun maailmanloppua ei taaskaan tullut.
Olisko ollut 21.12.2012. Joku varmaan muistaa paremmin??
Kuka näin ennustaa?

Ennen maailmanloppua 2012 on ennustettu tulevaksi pahoja luonnon katastrofeja ja nyt niitä onalkanut tulemaan..
Minä päivänä vuonna 2012 maailmanloppu tulee? Tai jos et tiedä päivämäärää, niin tulethan sitten 2013 vuoden ensimmäisenä päivänä selittämään mikä meni pieleen kun maailmanloppua ei taaskaan tullut.
Joskus joulukuussa kuitenkin.
Eli on tässä vielä yli vuosi aikaa.
Mutta kyseessä voi olla myöskin jonkinlainen iso muistutus meille maan asukeille, että meno ei voi näin jatkua kauaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka näin ennustaa?
Nostradamus

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Kuka näin ennustaa?
Nostredamus
Eikös Nostradamus ennustanut sen vuoden 1999 maailmanlopun?

Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
En juurikaan seuraa uutisia, kun mä oon aatellut että kyllä se elämä rullaa siltikkin, vaikka jossain sortuisi, järisisi, purkautuisi tai jotkut sotisi. Ihmiset itse ovat luoneet keinotodellisen maailman, jolla ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä. Nöin kärjistäen. Tosin 100 vuotta sitten olisi varmaan ollut helpompaa, jos vaikka olisi sattunut yhtä paljon luonnonmullistuksia kuin nyt, koska useimmilla olisi ollut omaa maata mistää yrittää nyhtää elantonsa.
Niin ja 100v sitten ei ollut liikaa tiedonkulkua jolla hajottaa päätään. Kun tieto oli perillä, tapahtuma oli jo ohi. Nyt voidaan mässätä koko tapahtuma-aika.
Ja tuota maa-asiaa kannattaa miettiä silloin kun tuotantoa "tehostetaan" ja maaseutua ajetaan alas, törsätään ja saastutetaan.
Voipi tulla tänne meillekin ruuhkaa jos esim sähköntuotanto...ym. lamaantuu syystä tai toisesta vaikka keskellä pakkastalvea tai maa ajautuu muuten kaaokseen. Kaupungissa saattaa tulla vilu, jano ja nälkä.
Ja kyllä luontoäiti saa tarpeekseen kun ihminen saastuttaa sen kuolleeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Maanjäristykset on luonnollinen tapahtuma ja ainahan niitä on ollut.
Toki ovat, mutta joskus aiemmin luonnonmullistuksia oli mun mielestä jossain päin maailmaa ehkä 5-6 kertaa vuodessa. Nyt alkaa olla kerran kuukaudessa ja jopa kerran tai useammin viikossa. Voi tosin olla syynä sekin, että nyt uutisoidaan pienemmistäkin asioista voimakkaammin kuin 10 vuotta sitten.

Lisäys: siis varmasti niitä luonnonmullistuksia oli enemmänkin, muttae i Suomessa tällä tavalla uutisoitu kuin nyt.
näitä vaan sattuu pitemmällä aikavälillä kun 10 v ja edellisellä kerralla ei välttämättä ole edes ollut mitään systeemiä tiedottaa näistä koko maapallolle. ei edes sähköä eikä sanomalehtiä keksitty vielä..

vieras
Googlettakaa tilastoja luonnonkatastrofeista niin voi verrata et a. tapahtuuko niitä nyt useammin vai b. uutisoidaanko niistä vain enemmän. Mä googlettaisin mut tää paska mokkula ei pelitä tänään |O

Yhteistyössä