Onko loogista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
että anoppi laittaa minun ja mieheni yhteisten lapsien lahjat (synttäri, joulu) tulemaan mieheni nimellä ja sitten siinä alapuolella lukee lastemme nimet? Ihankuinmieheni olisi heidän yksinhuoltajansa vaikka me molemmat ollaan huoltajia ja asutaan yhdessä. Mitä mieltä olette asiasta. Ja mikä olisi tälläiseen asiaan anopin motiivi, ai että lapset merkattaisiin postissa mieheni nimelle, vai mitä ajattelette asiasta?

Ehkä se on anopille loogisempaa laittaa postipakettiin poikansa nimi kuin sinun. Lasten nimiä ei taida kannattaa laittaa pelkältään kun vanhemmat ne paketit kuitenkin hakee. Ja hassuahan se olis jos siinä lukis sekä sun että miehen nimi.

Mun anoppi lähetti lapsille paketin mun nimellä, kun tietää poikansa työajat ja sillä oli kiire saada se paketti perille.
Isoanoppi taas pistää kortteja lapsille väärällä sukunimellä, mutta onneks postissa selviävät tästäkin eli perille on kaikki tulleet. Mä kestän ton jutun, mutta esikoinen alkaa olla aikas loukkaantunut suttaa aina väärän nimen mustalla tussilla ja kirjottaa oikeen tilalle.

Eikai siinä voi sitten tulla vääriä merkintöjä postiin, että mieheni olisi AINOA huoltaja, jos anoppi näin tekee? Olemme siis moleemmat samalla tavalla huoltajia ja asumme yhdessä. Eli ei kai pelkän postipaketin perusteella tallenneta tuollaisia tietoja?

Alkuperäinen kirjoittaja ap. kysyy:
Eikai siinä voi sitten tulla vääriä merkintöjä postiin, että mieheni olisi AINOA huoltaja, jos anoppi näin tekee? Olemme siis moleemmat samalla tavalla huoltajia ja asumme yhdessä. Eli ei kai pelkän postipaketin perusteella tallenneta tuollaisia tietoja?

Ei varmastikkaan. Mä en ainakaan oo hetkeäkään epäillyt että posti pystyis muuttamaan meen lasten sukunimeä vaikka miehen mummu käyttääkin väärää nimeä.

Ei postilla taida olla mitään tietoa kenenkään huoltajuuksista, ne taitaa tietää vaan nimet ketkä asuu siinä osoitteessa.

No ei tietenkään. Onhan se miehes anoppis poika, varmasti ihan loogista laittaa hänen nimellään.

Niin, että posti merkitsee tietoihinsa, että miehesi on lastenne yksinhuoltaja, sen vuoksi että lastenne paketit tulevat miehen nimellä?!?
Toivottavasti mä nyt ymmärsin tän viestin ihan väärin.. Ei kai kukaan oikeesti oo noin pöljä :|

Ajattelitko itse yhtään tätä asiaa ennen kuin kysyit?

Alkuperäinen kirjoittaja vielä:
Eli teidän mielestänne olen huolestunut turhasta? Vastatkaa rehellisesti, kiitos.

Kyllä, täysin. Ajattelepa: jos mummo laittaisi niihin paketteihin miehesi nimen perään vielä sunkin nimesi, nehän voisivat postissa luulla suakin miehesi lapseksi!! Sitten kylillä kauhisteltaisiin, kun ei perheessä ole äitiä ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Älä nyt loukkaannu, mutta ootko jotenkin karvat pystyssä kun vaan joku kuiskaakin sanan anoppi? Siis onko taustalla jotain muutakin?

Tilanne voisi helpottua, jos he ostaisivat pullon bliwiä ja menisivät yhdessä saunomaan :)

Siis luuleeko joku ihan oikeesti, että postilla on jotain huoltaja-tietoja olemassa?! Ja nämä tiedot posti olisi ottanut ylös sen mukaan kenen nimellä esim. anoppi lähettää lapsenlapselleen paketit..

Alkuperäinen kirjoittaja vielä:
Eli teidän mielestänne olen huolestunut turhasta? Vastatkaa rehellisesti, kiitos.

Ihan turhasta huolestuit.

Älä nyt loukkaannu, mutta ootko jotenkin karvat pystyssä kun vaan joku kuiskaakin sanan anoppi? Siis onko taustalla jotain muutakin?

Anoppi on osittanut minulle, etttä en merkitse hänen elämässään yhtään mitään, on jopa sanonut sen minulle. Tärkeintä hänelle on hänen poikansa ja lapsenlapset. Minä olen vain hänen poikansa vaimo. Ehkä siksi, olen turhan huolestunut kaikesta tuollaisesta. Olisin halunnut olla hänelle ystävä myös, en pelkkä miniä tai hänen lastenlasten äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Venla:
Siis luuleeko joku ihan oikeesti, että postilla on jotain huoltaja-tietoja olemassa?! Ja nämä tiedot posti olisi ottanut ylös sen mukaan kenen nimellä esim. anoppi lähettää lapsenlapselleen paketit..

Kyllä kyllä. Ja saattaa olla, että ap julistetaan pian kuolleeksi, koska posti ei näe paketeissa hänen nimeään ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tilanne voisi helpottua, jos he ostaisivat pullon bliwiä ja menisivät yhdessä saunomaan :)

Totta! :laugh:

Hitsit muutes viimeks kun mä olin anopin kanssa saunassa se ei kertonut mulle edes missä pesuaineet on ja lähti vielä meneen ennenkuin ehdin kysyä, mutta mä löysin ne kuitenkin vaikka ei sillä kyllä bliwiä ollu mulle varattuna.

Alkuperäinen kirjoittaja ap vastaa:
Anoppi on osittanut minulle, etttä en merkitse hänen elämässään yhtään mitään, on jopa sanonut sen minulle. Tärkeintä hänelle on hänen poikansa ja lapsenlapset. Minä olen vain hänen poikansa vaimo. Ehkä siksi, olen turhan huolestunut kaikesta tuollaisesta. Olisin halunnut olla hänelle ystävä myös, en pelkkä miniä tai hänen lastenlasten äiti.

No jotain tälästä olin haistavinanikin.
:hug: :hug: Koita jaksaa.

Parempi vaan jättää anoppi omaan arvoonsa. Jos ei välitä minusta niin ei välitä. Lapsilleni olen hyvä äiti ja miehelleni hyvä vaimo. Se riittää minulle. Kiitos ihanista ja vitsikkäistä vastauksistanne :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap vastaa:

No etpä tilanteelle juuri mitään voi. Hänen häpeänsähän tuo on, ei sinun. Ei kaikkia voi miellyttää, se vaan on elämän ikävä fakta.

Yksi mikä voisi auttaa, on se että jokukerta suutut oikein kunnolla anopillesi päin naamaa. Siis ihan miltei mistä vaan, kunhan pulttaat. Etpähän ole sen jälkeen enää ilmaa hänelle. Tuskin tilanne tuosta voi enää muuttua ja paheta?

Yhteistyössä