Onko liian usein jos kotiäiti käy joka kolmas viikko baarissa?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="miuku";26446602]no henkkoht en käsitä kummallakaan yhtään sen enempää tuota touhua. Ja aika lapsellista on sulkea silmät siltä etteikö baariravaaminen olisi kaatanut liittoja. Saahan sitä uskotella ihan mitä vaan.

Sitä vaan miettii että onko tosiaan niin että ainoa tapa rentoutua on olla siellä baarissa. Sattunnaiset käynnit ymmärrän. Mutta se kun asiasta tulee säännöllinen, liki pakollinen tapa. Että pitää päästä baariin kerran kuussa nollaamaan... No ei mun tartte toki ymmärtää. Enkä missään nimessä tarkoita että lapset jäisi heitteille. Ehkä mulla henkoht mielipide kumpuaa siitä että todellakin on niin paljon baaari historiaa takana että nyt kun on perheellinen en vaan voi keksiä mitä baarissa käyminen voisi minulle enää antaa?[/QUOTE]

Mä luulen et jos parisuhde on siinä jamassa et baariin mennää pettämään niin sen pettämisen voi tehdä ihan missä tahansa muuallakin..

Kyllä mä voin ihan rehellisesti sanoa et mä HALUAN baariin kerta kuussa, mä meen sinne tanssimaan jalkani kipeeks, juon pari keppanaa, juttelen kavereitteni kanssa ja pidän hauskaa. Ei se ole mulle ainoa rentoutumistapa, mut hyvin luonteva keino saada tehtyä monta asiaa kerralla, pikku pöhnä, kaverit, hyvää musiikkia, tanssia..

On se nyt hilppasen eri asia jammata himassa olkkarissa verjarit jalassa kuin laittaa ittensä nätiks ja mennä heiluu hulluna tanssilattialle musiikin pauhatessa..

Kyl mä ymmärrän niitä jotka ei sinne baariin halua, mut sitä syyllistämistä en käsitä mitä harrastetaan sit niiden osalta jotka ei ulkona käy.

---
Minä käyn baareissa kerran 3kk välein ja myönnän että olisi kivaa käydä myös useammin. Itse kun en juuri muulloin käy kavereiden luona, vaan kaikki aika menee lapseen ja kodin hoitoon. Baarissa käydessä ei tarkoita, että sinne mennään välttämättä etsimään jotain toista ja käydä panemassa ensimmäisessä vessassa mikä vastaan tulee. Minulle viihteellä käynti on sitä että näen kavereita, saa tanssia sydämen kyllyydestä, pitää hauskaa ja laulaa karaokea. Välillä vaan on hyvä päästää irti arjesta ja se ei mielestäni ole väärin. Eri asia jos perheen äiti kävisi viihteellä joka viikonloppu sitä en ymmärtäisi ollenkaan, mutta tuo 3 viikon välein eli kerran kuussa on ihan sopivasti.

"tiiu"
[QUOTE="vieras";26446628]Jos olisin elänyt samanlaista baarielämää kuin sinä enkä luottaisi itseeni edelleenkään, niin rajoittaisin itsekin, mutta kun en ole. Siksi en näe mitään syytä rajoittaa omaa about kerran kuussa (joskus jopa kaksi! :D) tapahtuvaa baareilua.

Ja samaa mieltä Mairan kanssa: miksi sen elämän pitää loppua, kun saa lapsia? Mitä ihme neitsyt-Marioita joistain naisista tulee, kun kokevat äitiyden? Itse en ole muuttunut ihmisenä kyllä mitenkään lasten myötä, päinvastoin olen osannut (onneksi!) säilyttää oman naiseuteni, elämäni ja itseni lasten saannin jälkeenkin. :)[/QUOTE]

Voi jessus sentään. Se että lopettaa baareissa ravaamisenko kun aloittelee perhe-elämän tarkoittaa sitä että A) ei kykene muka olemaan baareissa ilman että on tyrkyllä ja b ) että muutuu neitsyt-mariaksi ja ei ole enää nainen.

Mä voin korostaa naiseuttani about tuhannella muulla tavalla kuin tuhlaamalla viikonlopun kuukaudesta baareissa oleiluun. Kun sen paikan anti on tullut nähtyä.

Ihan sinuna miettisin jos baari-iltojen väliiin jättäminen tarkoitta että olet menettänyt elämäsi, ja naiseutesi niin mitä sun elämä on?

anteeksi vaan, puhut(te) itseänne vaan kokoajan enemmän ja enemmän suohon. Eli baareilu on niin tärkeä osa elämää että siitä luopuminen tuottaisi enemmänkin näemmä tuskaa, naiseus ja vapaus elämään menisi.

"vieras"
[QUOTE="tiiu";26447273]Voi jessus sentään. Se että lopettaa baareissa ravaamisenko kun aloittelee perhe-elämän tarkoittaa sitä että A) ei kykene muka olemaan baareissa ilman että on tyrkyllä ja b ) että muutuu neitsyt-mariaksi ja ei ole enää nainen.

Mä voin korostaa naiseuttani about tuhannella muulla tavalla kuin tuhlaamalla viikonlopun kuukaudesta baareissa oleiluun. Kun sen paikan anti on tullut nähtyä.

Ihan sinuna miettisin jos baari-iltojen väliiin jättäminen tarkoitta että olet menettänyt elämäsi, ja naiseutesi niin mitä sun elämä on?

anteeksi vaan, puhut(te) itseänne vaan kokoajan enemmän ja enemmän suohon. Eli baareilu on niin tärkeä osa elämää että siitä luopuminen tuottaisi enemmänkin näemmä tuskaa, naiseus ja vapaus elämään menisi.[/QUOTE]

Neitsyt-Marioilla tarkoitan niitä, jotka lopettaa oman elämänsä ja alkavat moralisoida toisia, kun saavat lapsen. Ei siinä mitään pahaa ole, ettei halua enää baariin mennä (varsinkin kun ei osaa käyttää alkoholia tai pitää itseään kurissa), mutta toisten moralisointi menee yli mun hilseen.

Mihin suohon minä itseäni puhun siis? Ei tulis pieneen mieleenikään alkaa moralisoida toisia ihmisiä heidän valinnoistaan, kun lapsilla kuitenkin on kaikki hyvin ja luotettava hoitaja vanhempien ollessa poissa. Pitäähän sitä parisuhdettakin hoitaa, me nautitaan mieheni kanssa toistemme ja ystäviemme seurasta ja kyllä, siihen meillä monesti kuuluu myös treffailupaikkana pubi, ihan sen takia, että kaikilla on lapsia.

Olen säilyttänyt itseni täysin lapsen saamisen jälkeen, en moralisoi (edelleenkään) toisia ihmisiä ja osaan (edelleenkin) käydä baarissa pettämättä ketään ja vonkaamatta vierumiehiä. Kovin monilta teiltä moralisoijilta se taito näyttää puuttuvan...

"tiiu"
[QUOTE="vieras";26447426]Neitsyt-Marioilla tarkoitan niitä, jotka lopettaa oman elämänsä ja alkavat moralisoida toisia, kun saavat lapsen. Ei siinä mitään pahaa ole, ettei halua enää baariin mennä (varsinkin kun ei osaa käyttää alkoholia tai pitää itseään kurissa), mutta toisten moralisointi menee yli mun hilseen.

Mihin suohon minä itseäni puhun siis? Ei tulis pieneen mieleenikään alkaa moralisoida toisia ihmisiä heidän valinnoistaan, kun lapsilla kuitenkin on kaikki hyvin ja luotettava hoitaja vanhempien ollessa poissa. Pitäähän sitä parisuhdettakin hoitaa, me nautitaan mieheni kanssa toistemme ja ystäviemme seurasta ja kyllä, siihen meillä monesti kuuluu myös treffailupaikkana pubi, ihan sen takia, että kaikilla on lapsia.

Olen säilyttänyt itseni täysin lapsen saamisen jälkeen, en moralisoi (edelleenkään) toisia ihmisiä ja osaan (edelleenkin) käydä baarissa pettämättä ketään ja vonkaamatta vierumiehiä. Kovin monilta teiltä moralisoijilta se taito näyttää puuttuvan...[/QUOTE]

Et moralisoi... juupajuu. Lueppa tekstisi. Olet aika sujuvasti arvioinnut minun alkoholikäyttöni ja tapani olla baarissa, silloin kun siis kävin. Sehän ei tekstistäsi juurikaan paista läpi. Niin kuin se olisi syy minkä takia en itse baarissa käy...

Sinä voit käydä baarissa niin paljon kuin haluat. Ja minä saan kokea sääliä siitä että toisille se on noin kovin pakkomielteinen paikka jonne mennä. Hoitamaan parisuhdettakin... ihan että kaksikin kertaa kuussa on päästä.

Ja hieman sääliksi sekin käy että naiseus on yhtä kuin pukeutua baariin. Ja että vapaa elämä on yhtä kuin että pääsee baariin kerran kaksi kuussa.

Onhan näitä. pubiruusu pariskuntia paikkakunnat pullollaan. Onnellisia ihan varmasti, eritavoin kuin minä, mieheni ja ystäväpiirimme =)

"vieras"
[QUOTE="tiiu";26447516]Et moralisoi... juupajuu. Lueppa tekstisi. Olet aika sujuvasti arvioinnut minun alkoholikäyttöni ja tapani olla baarissa, silloin kun siis kävin. Sehän ei tekstistäsi juurikaan paista läpi. Niin kuin se olisi syy minkä takia en itse baarissa käy...

Sinä voit käydä baarissa niin paljon kuin haluat. Ja minä saan kokea sääliä siitä että toisille se on noin kovin pakkomielteinen paikka jonne mennä. Hoitamaan parisuhdettakin... ihan että kaksikin kertaa kuussa on päästä.

Ja hieman sääliksi sekin käy että naiseus on yhtä kuin pukeutua baariin. Ja että vapaa elämä on yhtä kuin että pääsee baariin kerran kaksi kuussa.

Onhan näitä. pubiruusu pariskuntia paikkakunnat pullollaan. Onnellisia ihan varmasti, eritavoin kuin minä, mieheni ja ystäväpiirimme =)[/QUOTE]

No sen käsityksen tekstistäsi olen saanut, että olet viettänyt aika hulvatonta elämää baareissa ja harrastanut esim. pettämistä, joten mielestäsi sitten kaikki muutkin menevät baariin pettäminen mielessään. Se, jos mikä, on erittäin surullinen näkökulma.

Ja jokainen saa pitää hauskaa kuten haluaa, meillä hauskanpitoon kuuluu ystävät, tapahtumapaikkana ajoittain baari. Eikö ärsytäkin? ;)

"tiiu"
[QUOTE="vieras";26447612]No sen käsityksen tekstistäsi olen saanut, että olet viettänyt aika hulvatonta elämää baareissa ja harrastanut esim. pettämistä, joten mielestäsi sitten kaikki muutkin menevät baariin pettäminen mielessään. Se, jos mikä, on erittäin surullinen näkökulma.

Ja jokainen saa pitää hauskaa kuten haluaa, meillä hauskanpitoon kuuluu ystävät, tapahtumapaikkana ajoittain baari. Eikö ärsytäkin? ;)[/QUOTE]

Korjaan käsityksesi - olen riekkunut paaaaljon baareissa. Mutta en ole itse ketään pettanyt. Ihan sinkkuna juttuja harrastanut, mikä ei liene niin kovin kamalaa. Valitettavasti "aktiiviurallani" näin myös varttujen käytösmaailmaa. Joka on hieman toista kuin kuvailet.

Kuten sanottu. Kukin tavallaan ja mä en vaan henkkoht kykene tajuamaan jos hauskanpito pitää aina liittää baariin. Osaatteko tehdä kahdestaan miehesi kanssa jotain, selvinpäin? Toivottavasti. Sen verran vahvasti puolustat baarielämää että aika tärkeältä tuo tuntuu elämässänne. Ja se on minusta surullista, valitan.

"vieras"
[QUOTE="tiiu";26447687]Korjaan käsityksesi - olen riekkunut paaaaljon baareissa. Mutta en ole itse ketään pettanyt. Ihan sinkkuna juttuja harrastanut, mikä ei liene niin kovin kamalaa. Valitettavasti "aktiiviurallani" näin myös varttujen käytösmaailmaa. Joka on hieman toista kuin kuvailet.

Kuten sanottu. Kukin tavallaan ja mä en vaan henkkoht kykene tajuamaan jos hauskanpito pitää aina liittää baariin. Osaatteko tehdä kahdestaan miehesi kanssa jotain, selvinpäin? Toivottavasti. Sen verran vahvasti puolustat baarielämää että aika tärkeältä tuo tuntuu elämässänne. Ja se on minusta surullista, valitan.[/QUOTE]

Missä olen sanonut, että vapaa-aika menee AINA baarissa? Onko kerran kuukaudessa (joskus kaksi, esim. kesäaikaan tai jos on ystävillä juhlia jne.) sama kuin joka vapaahetki? :LOL: Joo, joku toinen sitten urputti siitä, että on pettänyt ja koska itse on pettänyt, niin vissiin kaikki pettää.

Ystäväpiirissämme jokainen on varattu, kukaan ei ole vielä tänä päivänä pettänyt ketään ollessaan suhteessa, tunnettu ollaan toisemme yli 20 vuotta. Sinkkuna ollessani harrastin itsekin joskus yhdenillanjuttuja, eihän niissä mitään pahaa ole, mutta turha nyt moralisoida varattujen baarissa käymistä ja ottaa syyksi sen, että kun varatut pettää :) Ymmärrätkö nyt mun pointin? Mieheni kanssa meillä on paljonkin yhteistä, muun muassa moottoripyöräharrastus, jos se sua kiinnostaa. Eipä tuota tule pyörän päällä ollessa olutta otettua ja voin kertoa, että jokainen reissu on ollut hauska.

Ei oo liikaa. Lapset ei tästä mitenkään kärsi jos äiti on kuitenkin virkeenä heti aamusta lähtien, eikä makaa krapulassa oksennusämpärin kanssa sohvalla. Jokainen tyylillään ja sillä selvä. Itse en käy baareissa, enkä katso kieroon heitä, jotka käyvät.

"AMa"
[QUOTE="tiiu";26444679]Tämä - anteeki vaan - on minusta äärimmäisen surullista. Jos on pakko jumahtaa johonkin "aikakauteen" noin tiukasti ettei siitä vo edes perheen perustamisen jälkeen luopua. Jäännyt joku vaihe pahasti päälle. Itsekin paaaaaljon ravasin baareissa ennen lapsia, mutta ei todelle enää voisi vähempää kiinnostaa. Se aika on eletty, nyt on seuraavan vaiheen vuoro. Pahana ihmisenä mietin myös että mitä sieltä baarista oikeasti haetaan? Viedään lihaa kenties vähän näytille jotta saa jonkinlaista huomiota osaksi? Ihailuja? Vonkausta? Itsetunnon pönkitystä?[/QUOTE]

Mun mielestä kuulostaa, että sä luulet kaikkien muiden baareilevan samalla tavalla kuin sinä ja siksi pidät sitä aikakauteen jymähtämisenä ja pahana asiana.

Itse tykkään käydä baareissa seuraavien seikkojen vuoksi:

- Siellä on ihmisiä. Olen sosiaalinen persoona ja tykkään ylipäätänsä mieluummin istua kahvilla kaupungilla keskellä ihmisvilinää, kuin kenenkään kotona. Ja jos haluaa laittaa oman lapsensa nukkumaan illalla, niin valitettavasti kahvilat ei ole enää auki klo 21 perjantai-iltana kun haluais päästä kaverin kanssa istumaan ja jutustelemaan.

- Livemusiikki on parasta musiikkia. Mulle musiikki on ollut aina iso osa elämää ja tykkään tosi paljon käydä kuuntelemassa mun lempibändejä myös livenä. Alkoholia en yleensä juo, kun lähden autolla liikenteeseen. En koe jämähtäneeni mihinkään aikakauteen jos tykkään edelleen livemusiikista lapsen saatuanikin. Ei minun persoonani häviä minnekään lapsen myötä.

- Mä tunnen paljon ihmisiä, ketkä on siellä. Mä nautin siitä, että tutut baarimikot ja poket, kantikset ja paikalliset muusikot tulee jututtamaan ja kyselemään kuulumiset. Mä olen viettänyt nuoruuteni noissa paikoissa ja musta on tosi mukava jutella vanhojen tuttujen kanssa. Tiedän, että se onnistuu kyllä muuallakin, mutta harvassa paikassa voit kävellä sisään huoneeseen ja todeta, että hei mä tunnen melkein kaikki täältä ja tykkään niistä tyypeistä myös.

- Mun mielestä mä annan lapselle kuvan siitä, miten haluaisin hänen elävän elämäänsä. Kaikesta ei tarvitse luopua muiden mielipiteiden tai paheksunnan vuoksi, yksi osa-alue ei dominoi koko elämää (esim. kotiäitiys), ihmisellä on hyvä olla oman perheenkin ulkopuolella kontakteja ja asioita joista nauttii, näin osaa paremmin nauttia myös siitä perhe-elämästä :)

..
Pitäskö naisen (tai miehen) unohtaa oma itsensä ja persoonansa siinä vaiheessa kun lapsia syntyy? Mua on aina ottanut suunnattomasti päähän jos mut tunnetaan vain sen ja sen äitinä kun olen paljon muutakin kuin äiti. Mulla on ammatti, tutkinto, mä olen tietyssä roolissa harrastuksessani, mulla on ystäviä joiden kanssa haluan jutella muustakin kuin paskavaipoista tai siitä miten meidän pieni osasi itse syödä mustikkasosetta. herranjestas. Entäs sitten kun lapset on isoja ja muuttaa omilleen? Mä en halua huomata sitten, ettei mun elämässäni ole enää mitään sisältöä kun olen 20 vuotta elänyt vain lapsille.

AP, anna mennä vaan, ihan loistavaa että sulla on myös oma elämä, muutama tunti ilman miestä ja lapsia. Ei se todellakaan tarkoita että menisit tyrkylle tai pettämään jos haluat käydä pitämässä omaa kivaa omien kavereittesi kanssa!

Yhteistyössä