Onko liian usein jos kotiäiti käy joka kolmas viikko baarissa?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja 23:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mitä väliä onko kotiäiti tai ei?
Entäs onko liikaa jos se ukkokulta käy kapakassa kerran kuussa? Se on ok?
Ja mikä hitto siinä on, että pitää sitte joku krapula olla? Mistä se tulee? Eikö aikuiset ihmiset osaa edes juoda niin ettei sitä tuu?
en mä ainakaan. juon vain valkkaria tai siideriä -ja saan päänsäryn (=krapulan) jo parista lasista viiniä tai pullosta siideriä.
no päänsärky lähtee buranalla, mutta toiset juo niin että oksentaa tai ainakin voivottelee koko päivän ja makoilee sohvalla. Harvemmin mulla mitään krapulaa on, ehkä enintään se päänsärky.

Ja mikä hitto siinä on, että pitää sitte joku krapula olla? Mistä se tulee? Eikö aikuiset ihmiset osaa edes juoda niin ettei sitä tuu?
peesi tähän kyl. Varmaan harvemman mielestä se tosiaan on liikaa jos kysymyksessä olisi "onko liikaa jos mies käy kerran kuussa baarissa vaikka hoitaa lapset" jne..

,,
Alkuperäinen kirjoittaja 23:
en mä ainakaan. juon vain valkkaria tai siideriä -ja saan päänsäryn (=krapulan) jo parista lasista viiniä tai pullosta siideriä.
no päänsärky lähtee buranalla, mutta toiset juo niin että oksentaa tai ainakin voivottelee koko päivän ja makoilee sohvalla. Harvemmin mulla mitään krapulaa on, ehkä enintään se päänsärky.
Mä en oksenna koskaan krapulasta enkä myöskään makoile sohvalla. Silti mulla on mun mielestä seuraavana päivänä krapula, pää on "outo", järki seisoo eikä ajatus kulje, väsyttää, tekee mieli syödä kaikenlaista yms..

nooh
On liikaa myös miehelle. Onneksi ei ole tuota ongelmaa.

minna
Alkuperäinen kirjoittaja terve:
mun mielestä äiti tai isä joilla on pieniä lapsia, ja käy noin usein baarissa ei oo ihan sinut oman elämäntilanteensa kanssa.

ensinnäkin, jos täytyy "päästä baariin pois kotoa rentoiutumaan " noin usein, pitäs miettiä tekikö lapset väärään aikaan...me on miehen kans ehditty roikkua baareissa ennen lapsia riittämiin, ja varmaan käydään taas kun nuo on isompia, nyt pyhitetään tää aika enemmän perheen yhteiseen aikaan. eikä kummallakaan oo tarvetta päästä pois kotoa.

Ja tokaks, kyl sitä viiniä tai sidukkaa voi ottaa kotonakin, nauttien vaik ruuasta,saunasta,leffasta ja miehestään...
Mä oon samanlainen että käyn baareissa aika usein vaikka kotiäiti olenkin. Ja olen ehtinyt olla oikein hyvin olla baareissa ennen lapsia. Kävin 1-3krt/vko baarissa ennen lapsia. Ja mulla ei ole aamulla krapulaa. Sillä käyn usein autolla. Ja jos otan niin en mitään kaatokännejä vaan vain muutaman, niin ettei aamulla tarvii oksentaa tai kärsiä päänsärystä.

Olenko väsynyt aamulla: en. Nukun ihan tavallisina arki öinäkin 4-5t. Ja sitten välillä nukun 10t niin jaksan taas pitkän aikaa noilla lyhyemmillä unilla. Meillä lapset valvottaa öisin ja olen niin illanvirkku muutenkin etten saa illalla nukuttua.

En ikinä juo siideriä kotona,yksin tai mieheni kanssa, minusta se vasta on alkoholistin merkki jos pitää kotonakin ryypätä. Pari on tietenkin ok silloin tällöin kotona, jos ei muuten harrasta ryypiskelyä...

Kyllähän mä nyt aivan masentuisin ja tylsistyisin jos 24/7 olen vain kotona, vain lasten ja mieheni naamaa tuijottamassa. Siksi on kiva päästä välillä tuulettumaan, nähdä kavereita, kauniita ihmisiä, pitää hauskaa ja irrottautua arjesta.

• Tykkää
Reactions: Jemmiksi
mi
Kukin todellakin saa rentoutua miten itse parhaaksi näkee! Jos kerran lapset jo nukkumassa ja jos aamulla jaksaa herätä touhuamaan lapsien kanssa, niin mitä väliä sillä että rentoutuuko kotona elokuvaa katsellen, urheillen vai baarissa tanssien. Miksi siitä baarista tehdään aina niin suuri numero...mulla on yksi kaveri joka kaäy usein baarissa, autolla ja nimenomaan tanssimassa kun rakastaa sitä tanssimista, niin miksei. Ei kaikki notku siellä kännissä, kuolaamassa miehiä ja riehumassa muuten vaan, toisille se on rentouttavaa meininkiä ja musta ainakin iahn ok toimintaa. On myös silti niitäkin tapauksia kun lykkää lapsensa hoitoon ja käy juurikin vetämässä siellä lärvit ja seuraavan päivän makaa kauheessa krapulassa kotona, se on musta kyllä vähän outoa, varsinkin jos on ihan pieniä lapsia...mutta tehköön kukakin miten tykkää.

sss
Ei ole liian usein jos kerran kaikki hoituu hyvin :). Itse kotiäiti ja baareilen 1kertaa/VUOSI :D mutta kuten sanottu, sulla on kaikki hoidettu. Eri asia jos mies panis vastaan. Yhdessä on neuvoteltava.

Turkilmas
Mä en kyllä pystyis enkä haluais. Eli mun mielestä on ihan liikaa. Toisaalta, jos lähtee niin myöhään että lapset jo nukkuu, lapsien ei tarvi sen takia olla hoidossa ja aamulla on virkeänä lasten kanssa... niin eipä siinä kai mitään pahaakaan ole.

Pakko kuitenkin sanoa, että eipä tuo mieskään tykkäis jos parikin kertaa kuukaudessa kävisin baarissa.

No minun kohdalla se olis liikaa, en jaksais millään noin usein :D Eikä ole edes omia lapsiakaan vielä =)

Mutta toisaalta joku toinen voi jaksaa paremmin eikäpä tuossa lapsetkaan kärsi, kun isä kuitenkin hoitaa. Itse en vain ymmärrä sitä että mitä "kivaa" siellä baarissa käymisessä on? En ole koskaan baareissa viihtynyt ja kavereita on kiva nähdä jossain muualla kuin hälyisessä baarissa.

"mies"
Mun vaimo on nyt puoli vuotta käynyt kaikki lauantait baarissa plus satunnaisina muina päivinä. En ole halunnut estää, koska se ei ole minusta oikein. Olen vain sanonut, että haluaisin välillä vietää myös aikaa, että koko perheen kanssa. Ei tarvisi selitellä lapselle missä äiti on. Minua ahdistaa yksin oleminen enkä jaksa yleensä muuta kun maata sohvalla. Ammulla ootellaan muksun kanssa koska se äiti heäilee krapulassa. Vaimo on 30v ja osottelen, että tää vaihe menisi ohi. Onko muilla samoja kokemuksia?

"vieras"
mun mielestä äiti tai isä joilla on pieniä lapsia, ja käy noin usein baarissa ei oo ihan sinut oman elämäntilanteensa kanssa.

ensinnäkin, jos täytyy "päästä baariin pois kotoa rentoiutumaan " noin usein, pitäs miettiä tekikö lapset väärään aikaan...me on miehen kans ehditty roikkua baareissa ennen lapsia riittämiin, ja varmaan käydään taas kun nuo on isompia, nyt pyhitetään tää aika enemmän perheen yhteiseen aikaan. eikä kummallakaan oo tarvetta päästä pois kotoa.

Ja tokaks, kyl sitä viiniä tai sidukkaa voi ottaa kotonakin, nauttien vaik ruuasta,saunasta,leffasta ja miehestään...
No minä tein esikoisen 33-vuotiaana, eli rillutteluelämää oli takana melkein 20 vuotta. Ja nyt lapsi 2-vuotias ja minä (tosin työssäkäyvä) käyn viihteellä noin kolmen viikon välein, joskus yhdessä mieheni kanssa, joskus ystävien. Enkä kyllä ymmärrä, miksi ihmeessä se olisi väärin?? Enkä kyllä niinä krapula-aamuina nouse hoitamaan lastani, vaan mies/hoitaja hoitaa sen aamunkin sitten ja minä saan nukkua. Hauskat nuo kommentit, että olis jotenkin väärin käydä rentoutumassa :LOL:

Jos se haittaa jotenkin elämänhallinnallisesti tai muuten tekee hallaa perheelle, niin uudet neuvottelut. Jos se puolestaan virkistää äitiä, ei ole liian usein. Muistan itsekin kun kävin välillä ulkona ja tukiverkostoa ei liiemmin ollut, palkkasin naapurinlikan valvomaan lasten unta ja pomppailin ysin pintaan ylös sängystä ja mentiin yhdessä ulkoiluttamaan tenavia. Puoliltapäivin tyttö päästi meidät päikkäreille. Ei pieni väsy silmässä haitannut ollenkaan, kun mieli oli virkeä ja oli saanut tanssia ja nauraa ihan vain aikuisten kesken :)

"mamaa"
No eihän tuosta lapsille mitään haittaa ole noin järjestettynä. Ja jos se on miehellekin ok, niin mitä paheksuttavaa te tästä löydätte?

Ja oma lehmä ei ole ojassa, mua ei ole kiinnostanut käydä kertaakaan baarissa lapsen syntymän jälkeen.

"kolmen äiti"
Jos se ei häiritse perheen elämää, ja se toinen osapuoli on samaa mieltä että se käy niin mitäs siinä. Ei se baari sen pahempi paikka ole, jos siellä rentoutuu. Mutta tosiaan silloin se ongelma jos juomistaan ei hallitse, tai se vaikkapa tuo jotain negatiivista perheen elämään.

en tiedä rentoutumisesta (aika lyhkäset yöunet :O ) mutta ei oo musta liian usein. tuli sitä iteki välil käytyy samanlailla että laitoin lapsen nukkumaan illalla mutta aamulla sain kyllä nukkuaki pitkään, mies siis heräs lapsen kanssa. eihän se baariin lähtö aina tarkoita ylenpalttista juomista, itse käyn ainakin tanssimassa tyttökavereiden kanssa. en kyllä pojan syntymän jälkeen melkein ikinä jaksanut olla ees pilkkuun asti :D sitä alko tosiaan arvostaa hyviä yöunia..

Yhteistyössä