Onko liian pitkä nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jos nimi on tyyliin
Ellinoora Hilma Adalmiina ?
Sukunimi tavallinen suomalainen, tyyliin Virtanen. Onko pitkästä nimestä jotain haittaa? Jättäisin keskimmäisen nimen pois mutta mies haluaa kun on hänen suvustaan ja pitkä etunimi vaatii sitten kolmannen nimen.

Virallisiin papereihin joutuu aina täyttämään, aina ei ole tilaa välttämättä noin pitkälle.

Lentolipuistahan on ollut paljon juttua viime aikoina, pitää olla sama nimi kokonaisuudessaan kuin mitä on passiin kirjattu (missä on koko nimi) tai on joutunut makselemaan lisämaksuja tai hankkimaan uudet liput.

Helpoimmalahan pääsisi, että olisi vain yksi etunimi.

Minulla on kolme tavallise pituista nimeä ja ne ei mahdu mihinkään virallisiin papereihin. Eipä tuosta muuta haittaa ole ollut enkä tiedä onko tuokaan haitannut. En ole kyllä matkustellut. Edelliseen kommenttiin viitaten.

Mulle riittäisi ihan yksikin nimi,mutta mies haluaa tuon toisen joten pakko laittaa kolmaskin (ilman kolmatta "töksähtää"). Ehkä mä sit laitan tuon ja lyhentäkööt joskus itse jos haluaa

Toisista, kolmansista tai neljänsistä nimistä ei ole kuin harmia vaan. Käytännön elämässä niitä ei käytetä ja virallisissa yhteyksissä niistä on vain lisää vaivaa.

Aika pitkä. Jättäisin kolmannen pois. Ihan vain turhaa vaikeuttaa elämää.
Hyvä idea oli tuo nimien toisinpäin vaihto.
Minä olen kyllä sitä mieltä, että se kutsumanimi kuuluu olla ensimmäisenä. Se tuottaa kuitenkin ongelmia aina joskus, kun ensimmäistä nimeä käytetään oletusarvoisesti kutsumanimenä. Jonkun kerran on jossain odotushuoneessa huudeltu Ville Virtasta ja vasta jonkin ajan kuluttua joku on tajunnut, että minuako huudetaan, käytän Kallea eli toista nimeäni kutsumanimenä.
Toisaalta tiedän, että sellaiset, joilla on yksi ainoa nimi, ovat joutuneet selittelemään, ettei ole muuta nimeä, pelkästään se yksi etunimi:D

Yhteistyössä