Onko Indira ihan hassu nimi yhdistettynä tosi suomalaiseen sukunimeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaksikulttuuria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaksikulttuuria

Vieras
Olen ulkomaalais taustainen ja naimisissa suomalaisen miehen kanssa. Olen siis asunut Suomessa jo pian 10v. Meillä on syntymässä lapsi ja hän on tyttö. Minulla on mieheni sukunimi jonka saa myös lapsi.
Nimi on vaikea asia. Haluamme suomalaiselle sopivan nimen joka tunnettaisiin myös minun sukulaisten luona.
Pidän paljon nimestä Indira. Onko se liian hassu suomalaiselle tytölle? Mitä sanot?

Minusta se ei haittaa. Ei Indira-nimi ole niin ei-suomalainen etteikö sopisi suomalaiseen sukunimeen. Ehkä tytön ulkonäöstäkin näkee että molemmat vanhemmat eivät ole syntyjään suomalaisia?

No on se vähän hassu, jos sukunimi onjoku persu, eli vaikka Koskinen.

Mutta kukas sen määrittää, että pitää kuulostaa fiksulta? Kuitenkin tuolle nimelle on peruste, eli sinä. Jos joku ihan vaan suomalainen laittaisi huvikseen se olisi hölmöä.

Ja sitten mun mielestä tossa pitää olla toisena nimenä myös joku samantyyppinen, joku Indira Marjaana tai Indira Katariina on vähän hölmö..

Niinkuin jotkut suomenruotsalaiset antaa yhden suomalaisen ja yhden ruotsalaisen nimen. mun mielestä hölmöä..

mutta teidänhän se lapsi on eikä muiden mielipiteillä niin väliä.

Mun mielestä käy ihan hyvin, kun tyttö kerran on puoliksi ulkomaista sukujuurta. Kivahan se on, että etunimi on ikään kuin äidiltä ja sukunimi isältä :) Indira sopii sikäli Suomessa asuvalle lapselle, että se on myös suomalaisen helppo lausua.

Jos te molemmat vanhemmat olisitte jotain möttösiä tai lahtisia niin silloin Indira kuullostaisi kummalliselta.
Tuossa tilanteessa, kun toinen vanhemmista ei ole supisuomalainen =) Indira on hyvä valinta. Nimi sopii suomalaiseen suuhun, taipuu järkevästi (Indiran, Indiralta, Indiralle,).. ja siihen voi yhdistää kauniisti vaikka jonkun perusnimen Indira Aino Maria, Indira Elina, Indira Ella Sofia

Mielestäni nimi on myös kaunis =)

Hyvä valinta.

Ihana nimi! Mistä päin olet kotoisin? :)

Minä olen suomalainen ja mieheni intialainen. Lapsella on minun sukunimi (ei nyt ihan virtanen, melko harvinainen, mutta selkeästi suomalainen. Lapsen nimen antoi isä (minä "keksin" sukunimen ja hän etunimen ;) ), joten tyttö on Sharmin +suomalainen sukunimi. Enpäs kertaakaan miettinyt miltä se jonku ulkopuolisen korvaan kuulostaa. Älä sinäkää mieti. :)

Minusta myös voi yhdistää oikein hyvin vaikka Indira Marjaana tai Indira Katariina tms. suomalaiseen nimeen. Indira on mielestäni kuitenkin oikein hyvinkin "suomalaiseenkin suuhun sopiva" nimi.

Yhteistyössä