Onko lihavuus tabu?

  • Viestiketjun aloittaja kysyjä
  • Ensimmäinen viesti
kysyjä
Täällä heti vingutaan poistoon ketjua, jossa arvostetaan hoikkuutta ja terveellisiä elämäntapoja. Onko lihavat ihmiset noin herkkänahkaisia? Eikö tämä olekaan keskustelupalsta?
 
Kermis
Saattaapi olla, mutta vielä suurempi tabu on ilkeät tai ns. veemäiset ihmiset.
Ei ole luvatonta sanoa toiselle, että hän on lihava, mutta on sopimatonta sanoa ihmiselle että hän on äärimmäisen veemäinen ihminen.
 
M
Vähän eri asia sanooko asian

-ylipaino on haitallista terveydelle

tai

-läskit selluperseämmät ovat säälittäviä eikä kukaan mies halua koskea heihin eikä kukaan nainen olla ystävä..
 
hei
ei yksittäisi ihmisiä eikä ihmisryhmiä. Rasistisia kirjoituksia ei tietääkseni sallita tällä(kään) palstalla. On se kumma kun pitää asiasta niin rumasti puhua? Onko vika sitten yläkerran kapasiteetin puutteellisuudessa kun ei tajuta puhua asioista rakentavasti?

Mites se meni, ai niin.. Aivot tarvitsee hyviä rasvoja toimiakseen kunnolla :)
 
--
Käsittääkseni ketju oli aian asiallinen. Ketään nimimerkkiä ei arvosteltu suoraan saati haukuttu. Keskustelu pysyi asiallisena, mutta siitäkin huolimatta poistoon vaan. Olisko tässä vaiheessa se aika kun pitäisi tehdä jotain?
 
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Käsittääkseni ketju oli aian asiallinen. Ketään nimimerkkiä ei arvosteltu suoraan saati haukuttu. Keskustelu pysyi asiallisena, mutta siitäkin huolimatta poistoon vaan. Olisko tässä vaiheessa se aika kun pitäisi tehdä jotain?
Ei se ollut asiallinen.
 
Saraldo
Mä arvostan terveellisiä elämäntapoja, vaikkei itselläni niitä oikein olekaan :ashamed: . Ja musta on hyvä, että siitä puhutaan ja että normaalipainoa (ei niinkään hoikkuutta...) tavoitellaan. Mutta lihavien haukkumista, syyllistämistä ja suoranaista inhoa en sulata! Nimimerkillä "sadan kilon keijukainen" :kieh:
 
Laku
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
On se silloin, kun aloitus itsessään on loukkaavaksi muotoiltu.
Nimenomaan. Ja tuo ko ketjun herjaava tyyli ja yleistys lihavuudesta ja sen ällöttävyydestä on se, mikä saa normaalipainoisenkin raivon partaalle.
 
Hoikkuuden ja terveiden elämäntapojen arvostusta ei tarvitse naamioida lihavuuden mollaamiseen. Itse asiassa sillä ei taida irrota edes sitä vähää arvostusta niille, kun se tuodaan esiin tuolla tavalla väärällä keinoin.

Ja jos kysyy jotain, ja siihen vastaa, niin sitä ei sitten uskota, vaan väitetään sitä luuloksi. Jotenkin outoa terveyteen ja hoikkuuden puolustamista.
 
vieras
Oli herjaava. Miettikääpä lihavien herjaajat, miltä tuntuisi lukea että kukaan mies ei halua rakastella lautaa miesmäistä luuviulua naista jne. Sama asia. Ketään ei saa herjata, jokaisessa on jotakin kaunista, oli lihava tai laiha tai normaali.
 
mä juuri tänään kaverille sanoin että mä en kaipaa sitä että joku sanoo "et sä mikään lihava ole" kun kerta olen, mutta jos asiattomaks menee niin en mäkään tykkää. mä voin keskustella hyvinkin mun ylipainosta, mutta vittuilu, kauhistelu ja haukkuminen on niitä mitä en sit siedä. tai se että aletaan yökkimään toisen ulkonäköä.. ei vaan kuulu aikuisen ihmisen käyttäytymiseen.
 
minä
Joskus jonkun on PAKKO sanoa lihavalle, että nyt olis aika tehdä jotain. Ihan terveydellisistä syistä. Sitä kutsutaan ehkä enemmän huolenpidoksi kuin vittuiluksi. Ainakin meilläpäin.
 
Rukoilijasirkka
Eiköhän jokainen itse näe peilistä ja vaakasta millon on aika tehdä jotain. Jotain käytöstapoja vois olla näis läski-alotuksissa, se poistettu oli pelkkää haukkumista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Joskus jonkun on PAKKO sanoa lihavalle, että nyt olis aika tehdä jotain. Ihan terveydellisistä syistä. Sitä kutsutaan ehkä enemmän huolenpidoksi kuin vittuiluksi. Ainakin meilläpäin.
mutta kenen pitää sanoa? mä en usko että se kenenkään tuntemattoman asia on. kyllä neuvolat, lääkärit jne kannustaa ihmistä terveellisempään elämään päin. monesti ylipainoiset saa kyllä keskustelua aikaan jo ihan lähipiirissään. kyllä huolenpito esim äidiltä tai sisarelta on tehokkaampaa kuin ventovieraan läskiperse kommentit :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Eiköhän jokainen itse näe peilistä ja vaakasta millon on aika tehdä jotain. Jotain käytöstapoja vois olla näis läski-alotuksissa, se poistettu oli pelkkää haukkumista.
aivan. mitenhän monen päässä piilee tämä uskomus että ylipainoinen ei tiedä olevansa ylipainoinen. suurin osa sen taitaa ihan itse tiedostaa.
 
vieras
Mielipide-eroista voi keskustella! Ketään nimimerkkiä, ei harmaata ei mustaa ivattu millään lailla! Aina lihava ei itse tajua milloin olisi syytä tehdä jotain ja liian usein, kun itse havahtuu, havahtuu vasta ylipainon mukanaan tuomiin vaikeisiinkin sairauksiin, jolloin on jo myöhäistä. Ystävät ovat sitä varten, että tarvittaessa sanovat, että mikä on kun painoa tullut lisää tai vaihtoehtoisesti pudonnut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Joskus jonkun on PAKKO sanoa lihavalle, että nyt olis aika tehdä jotain. Ihan terveydellisistä syistä. Sitä kutsutaan ehkä enemmän huolenpidoksi kuin vittuiluksi. Ainakin meilläpäin.
meinaat ettei lihava itse muka tiedä olevansa lihava :LOL: jokaikinen lihava tietää olevansa lihava, ihan takuulla. se, tekeekö asialle jotain, on sitten taas ihan oma asia eikä siihen muiden lässyttämiset auta
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Joskus jonkun on PAKKO sanoa lihavalle, että nyt olis aika tehdä jotain. Ihan terveydellisistä syistä. Sitä kutsutaan ehkä enemmän huolenpidoksi kuin vittuiluksi. Ainakin meilläpäin.
meinaat ettei lihava itse muka tiedä olevansa lihava :LOL:
Joskus ei vältättä ajoissa tiedosta sitä, kuten ei anorektikkokaan tajua olevansa sairalloisen laiha. Miksei lihava sitten tee mitään näiden ylipainonsa eteen?

 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Joskus jonkun on PAKKO sanoa lihavalle, että nyt olis aika tehdä jotain. Ihan terveydellisistä syistä. Sitä kutsutaan ehkä enemmän huolenpidoksi kuin vittuiluksi. Ainakin meilläpäin.
meinaat ettei lihava itse muka tiedä olevansa lihava :LOL:
Joskus ei vältättä ajoissa tiedosta sitä, kuten ei anorektikkokaan tajua olevansa sairalloisen laiha. Miksei lihava sitten tee mitään näiden ylipainonsa eteen?
mistä sä tiedät mitä kukin lihava painonsa eteen tekee? et niin mistään. mä en ole tehnyt näkyviä muutoksia lähiaikoina, yksi lämmin ateria vähemmän työn alettua ja kuusi kiloa on lähtenyt. ulkopäin ei kukaan voi kuitenkaan sanoa mitä olen tehnyt tai jättänyt tekemättä.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Eiköhän jokainen itse näe peilistä ja vaakasta millon on aika tehdä jotain. Jotain käytöstapoja vois olla näis läski-alotuksissa, se poistettu oli pelkkää haukkumista.
aivan. mitenhän monen päässä piilee tämä uskomus että ylipainoinen ei tiedä olevansa ylipainoinen. suurin osa sen taitaa ihan itse tiedostaa.
Lisäksi joku voi myös ihan haluta olla. oma valinta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Eiköhän jokainen itse näe peilistä ja vaakasta millon on aika tehdä jotain. Jotain käytöstapoja vois olla näis läski-alotuksissa, se poistettu oli pelkkää haukkumista.
aivan. mitenhän monen päässä piilee tämä uskomus että ylipainoinen ei tiedä olevansa ylipainoinen. suurin osa sen taitaa ihan itse tiedostaa.
Lisäksi joku voi myös ihan haluta olla. oma valinta.
sekin vielä. =)
 

Yhteistyössä