Onko lastensuojelun asia tällainen?

• Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti
"hei"
Tyttö 12v joutuu vahtimaan 2v sisarustaan lähes joka päivä parin tunnin ajan, että äiti pääsee menemään harrastukseensa. Lapsi joutuu tinkimään omista menoistaan eli jos vaikka kaverilla synttärit samaan aikaan kun äidillä harrastus niin ei voi mennä sinne.

"vieras"
no huh huh...ompas kamalaa kun ihan joutuu vahtimaan. eiköhän jokainen kasvata omansa. hienoa että jotkut äidit vielä vaativat vahtimaan sisaruksiaan! siitä sisarussuhde lujittuu!

"aapee"
Ihan oikeasti on oikein laittaa 12v vastuuseen 2v ikäisestä useita kertoja viikossa? Ja vielä niin, että tyttö joutuu perumaan omia menojaa, kuten esimerkiksi juuri synttäreille ei pääse tai ei saa leikkiä vapaasti kun on kiukutteleva veli mukanaan?

[QUOTE="vieras";26158583]no huh huh...ompas kamalaa kun ihan joutuu vahtimaan. eiköhän jokainen kasvata omansa. hienoa että jotkut äidit vielä vaativat vahtimaan sisaruksiaan! siitä sisarussuhde lujittuu![/QUOTE]

Täysin samaa mieltä. Nykyään vain tuntuu ettei lapsilla saisi teettää yhtään mitään hommia kun heti joku kyttääjä kailottaa lastensuojeluilmoituksesta:headwall:

"vieras"
parempi se on 12 vuotiaan leikkiä vielä sisaruksensa kanssa kun että hengailis tupakkaa poltellen pitkin kyliä. todella hienoa että jotkut vielä osaa olla äitejä ja opastaa lasta vaalimaan sisarussuhteita !

"aapee"
Siis lapsi on lähes joka päivä vastuussa sisaruksestaan, ainakin parin tunnin ajan, joskus kauemminkin. Kun äiti on kotona niin lapsi vahtii silloinkin veljeään. 2v veli juoksentelee missä huvittaa ilman huolenpitoa, koska 12v ei jaksa tai halua vahtia kokoajan. Lapsi joutuu perumaan omia sovittuja menojaan kun äiti päättää lähteä yhtäkkiä harrastukseensa. lapsi itse ei harrasta mitään eikä pääse minnekään kavereiden kanssa, ei kotipihaa edemmäksi ainakaan kun pitää kuljettaa veljeä jokapaikkaan.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;26158595:
on. koska ei 12-vuotiasta voi velvoittaa vahtimaan joka päivä pitkiäaikoja sisarustaan, 12vuotiaan kuuluu vielä leikkiä kavereiden kanssa ja olla lapsi.
Vaikka onkin jo melkein 13 vee! Nykysin lapsi on aina lapsi kunnes täyttää 18 vee!
vaikka itse 10 veenä tienasin viikko rahat vahtimalla 1 vuotiaita!

"vieras"
[QUOTE="aapee";26158652]Siis lapsi on lähes joka päivä vastuussa sisaruksestaan, ainakin parin tunnin ajan, joskus kauemminkin. Kun äiti on kotona niin lapsi vahtii silloinkin veljeään. 2v veli juoksentelee missä huvittaa ilman huolenpitoa, koska 12v ei jaksa tai halua vahtia kokoajan. Lapsi joutuu perumaan omia sovittuja menojaan kun äiti päättää lähteä yhtäkkiä harrastukseensa. lapsi itse ei harrasta mitään eikä pääse minnekään kavereiden kanssa, ei kotipihaa edemmäksi ainakaan kun pitää kuljettaa veljeä jokapaikkaan.[/QUOTE]

Et voi tietää noin yksi kohtasesti? Tai kaveri?

"aapee"
Siitä voi laskea paljonko lapsella on vapaa-aikaa kun käy pitkiä päiviä koulussa(kulkee sinne kaikenlisäksi bussilla että matkat vie suuren osan ajasta) ja kotona tekee läksyt ja sitten alkaa veljen hoitaminen. Veli on vielä erittäin hankala lapsi joka kiukuttelee kokoajan.

Zoo
Ei ole ls asia mutta voisit vaikka tarjoutua lapsenvahdiksi.
1980-1990 tuo oli tavallista että isommat hoiti pienempiä kun vanhemmat jossain asioilla.
Nykyään 12v ja vanhemmat jopa melkin 18v ei saa tehdä mitää kun voi voi on niin lapsi.

[QUOTE="vieras";26158631]parempi se on 12 vuotiaan leikkiä vielä sisaruksensa kanssa kun että hengailis tupakkaa poltellen pitkin kyliä. todella hienoa että jotkut vielä osaa olla äitejä ja opastaa lasta vaalimaan sisarussuhteita ![/QUOTE]

Hienoa kärjistämistä. :D Just oikeen palstan malliin taas. Vaihtoehdot: 12-vuotias pakotettuna "leikkii" sisaruksensa kanssa (eli hoitaa häntä palkatta) kahden tunnin ajan TAI hän hengailee kylillä poltellen tupakkaa. Muita vaihtoehtojahan ei ole. :xmas:

"vieras"
ei ole normaalia toimintaa tuollainen.
se itse 12 veee joka kirjottelee? Itsellä tyttö joka osaa kuunnella aikuisten juttuja matkia mutta joku puuttu tuosta kirjotuksesta! Jos oisin joku psyykka niin ottasin asiasta selvää! En tarkota että syytellään mutta kuunnellaan kumpaakin osa puolta.ja tehdään sitten päätökset! Itse sanon monesti lapselle että sinä valehtelet jos alkaa olla täyttä puppua! Siks se ei valehtele minulle mutta pyörittää muita! Kertomuksillaan!

Yhteistyössä