Onko lastenkutsuilla pakko olla järjestettyä ohjelmaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anne

Vieras
Jaksaako kaikki muut äidit keksiä ja suunnitella ohjelmaa syntymäpäiville, järjestää köydenvetoa yms. vai pitääkö joku sellaisia lastenkutsuja että herkutellaan, ollaan yhdessä, lapset voi leikkiä tuttuun tapaan yhdessä leluillaan ja touhuilla mitä haluavat. Normipäivä siis muuten kavereiden kanssa mutta kovasti herkkuja tarjolla, lauletaan sankarille ja avataan lahjat.

Mun mielestä toi jälkimmäinen riittää enkä ainakaan itse ole innoissani järjestämässä ohjelmaa synttäreille..

Riippuu lasten iästä. Kyllä tuollaisella 5-vuotiaalla ainakin jo pitää jotain ohjelmaa olla. Ei tiukkaa aikataulua, mutta jotain pientä synttärileikkiä yms. 4 v synttäreillä vapaa leikki toimi vielä hyvin.

Mä henk.koht. aion tästä lähtien ulkoistaa kaikki synttärihommelit, ja palkata jonkun muun keksimään & ohjaamaan leikkejä. Kahdet kotona pidetyt lastenkutsut riitti, kiitti...

Rauhalliset lapset pärjää hyvin ilmankin, mutta jos järjestät niitä juhlia villille poikalaumalle, niin toivot ainakin pian, että olisit sitä järjestettyä ohjelmaa keksinyt, ihan oman kodin säästämiseksi, kun keksivät vähän liikaa omaa tekemistä...

Siis mikä pakko on keksiä ohjelmaa. Lapsilla on mielikuvitusta, kyllä ne itse ohjelmansa keksii, kunhan vain herkkuja riittää, siinä on ohjelmaa ihan kylliksi.

Ei meidänkään synttäreillä ole ollut erillistä ohjelmaa. Lapset ovat saaneet juhlistaa vapaasti ja hyvin ovat viihtyneet isolla porukalla. Isommat siis jo kouluikäisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rauhalliset lapset pärjää hyvin ilmankin, mutta jos järjestät niitä juhlia villille poikalaumalle, niin toivot ainakin pian, että olisit sitä järjestettyä ohjelmaa keksinyt, ihan oman kodin säästämiseksi, kun keksivät vähän liikaa omaa tekemistä...

Samaa mieltä. 10 villiintynyttä ipanaa saa näppärästi hallintaan ennalta mietityllä ohjelmalla. :saint:

Pakkoahan ei ole. Joskus vaan on "pakko" järjestää jotain.

Meillä ei koskaan ole järjestetty ohjelmaa synttäreille. Viimeksi juhlimme 4v tytön ja 6v pojan synttäreitä ja lapsia oli paljon paikalla. Aina ovat keksineet tekemisen itse.

Yhteistyössä