Onko lapsiluku täynnä vai vieläkö on toiveissa lisää? Monta lasta? Ikäsi?

• Viestiketjun aloittaja vieraus
  • Ensimmäinen viesti
triplaäiti
Ikää minulla 29, miehellä vuotta vähemmän. Kolme lasta, 4-v kaksoset ja kuopus 9 kk. Lapsiluku täynnä. Molemmat synnytykset olleet täynnä komplikaatioita, elinikäiset traumat jäi. En pysty enää edes rutiinigynekäynteihin ilman paniikkia. Eilen kirjaimellisesti pyörryin silkasta kauhusta hoitopöydälle kierukan laitossa. Eikä varsinaiseen toimenpiteeseen asti oltu vielä edes keretty. Minua on sorkittu niin paljon ja viimeinen synnytyskin päätyi teho-osastolle. Ajatuskin siitä että makaan ketarat ojossa ja joku valkotakkinen lähestyy alapäätäni kauhistuttaa.

Kuukauden päästä pitäis mennä papakokeeseen. Katotaan saanko sielläkin jonkun kohtauksen ja tarviin hoitajan pitelemään kädestä...Plääh.

Olisin halunnut olla ihminen, jolle raskaana olo ja synnyttäminen sopisi hyvin, mutta toisin kävi.

jaa a
neljä lasta, viides tulossa. tulevasta ei tiedä, mies melko vakaasti sitä mieltä että nyt on lapsiluku täynnä. itsestäni en mene vakuuseen. jotenkin toivon, että tämän vauvan syntymän jälkeen tulee se tunne että on koko perhe koossa. aikaisemmin näin ei ole ollut, vaan olen kokenut että joku meistä vielä puuttuu. monesti on pöytääkin kattaessa oikein joutunut miettimään että montako lautasta ja miksi otin taas ylimääräisen.. tai jugurtteja ostaessa, ottanut purkin pari liikaa- lapsillekko joita ei vielä ole? :) olen kyllä aina toivonut suurta perhettä, ja suvussakin monilapsisia perheitä paljon on, tiedä sitten onko näillä tekemistä asian kanssa. olemme vähän reilu kolmekymppisiä. ei uskovaisia.

"miva"
Neljättä odotan rv17 ja täytin just 31. Vielä ehkä 2 ois haaveissa, oon aina kovasti haaveillut suurperheestä :)

Musta on ihanaa kun talossa on elämää, esikoinen 4v ja pienin täyttää kohta 1v. Raskausaikana kärsin pahoinvoinnista ja oksentelusta mutta kyllä sen jaksaa kun niin kovasti isoa perhettä toivon <3

Yhteistyössä