Onko lapsiluku täynnä vai vieläkö on toiveissa lisää? Monta lasta? Ikäsi?

• Viestiketjun aloittaja vieraus
  • Ensimmäinen viesti
viera.s
En tiedä vielä. Pitkään olen ollut kahden vaiheilla. Mies toivoisi vielä lasta, mutta ei ole painostanut kuitenkaan. Alunperin ajatuksena oli kaksi tai ehkä jopa kolme lasta, mutta ainoan lapsen raskausajassa oli haasteita ja pari ensimmäistä vuotta tosi rankkoja. Toisaalta nyt vanhemmuus on palkitsevaa ja mukavaa, mielelläni ottaisinkin jonkun 3-vuotiaan, mutta kun pitäisi ensin jaksaa ne ikävämmät ajat. Tai no voisihan toinen lapsi olla helppo vauva, mutta pahimpaan pitää varautua.

Ja on siis vain yksi lapsi ja ikää 34 vuotta, että aika pian olisi hyvä kyllä päättää, kun riskit nousee koko ajan. Sitä en sentään murehdi, ettenkö muka jaksaisi siinä missä alle 3-kymppisenä, eihän tässä nyt sentään mitään vanhuudenvaivoja vielä ole.

sarka
ikä 27v ja 2 lasta. 7v. ja 5v. Itse haluaisin viellä sen kolmannen lapsen mutta mies haluaa jättää tähän..miehelle aikasemmasta suhteesta myös kaksi lasta kylläkin jo paljon vanhempia. Mutta oon onnellinen että on jo kaksi tervettä lasta ja viihtyvät oikein hyvin yhdessä!=)

"Paju"
28v ja kolme lasta (koululainen ja 3v & 1v). En toivoisi lapsiluvun olevan täynnä, eikä mieskään, mutta ainakaan tällä hetkellä ei ole energiaa taikka varaa tehdä lisää lapsia. Katsotaan, kun pienimmät ovat vähän isompia ja omat työkuviot ovat rullanneet vakituisemmiksi.

"heinis"
lapsia 7 ja minä kohta 35 ja olen pitkään jo ollut kahden vaiheilla että vieläkö yksi tai kaksi lasta,yhtenä päivänä mietin että ei enenmpää ja toisena että olisipa taas raskaana.ei ole ikinä ennen ollut tälläistä pähkäilyä,aika kuluu ja päätös olis tehtävä.mies kyllä vielä haluais lisää lapsia ja aina meillä ollut ns.helppoja lapsia vaikka on sairauksia ja allergiaa yhdellä jos toisella.

Ikää mulla 29 ja miehellä 33. Miehellä lapsia kolme, joista 2 meidän yhteisiä. Vanhin 8-v ja yhteiset pojat 3-v ja 1,5-v. Lisää tulee ainakin toivottavasti. :) Aateltiin tässä loppukeväästä / alkukesästä alkaa yrittämään seuraavaa, kunhan ensin saadaan muutto hoidettua pois alta.

Yksi kerrallaan katsotaan, mutta kyllä sitäkin on vähän pyöritelty että mahtuisi tänne vaikka kaksikin vielä näiden nykyisten lisäksi. Kattoo nyt sitten miten hommat sujuu.

Aiemmat raskaudet ja synnytykset (sektiolla) ovat sujuneet niin hyvin kaikin puolin, että oikein odotan pääseväni taas tekemään homman uudestaan. :) Ja vauva-ajatkin menneet leppoisasti ja muutenkin helppoja lapsia kaikki olleet. Vähän jännittää kyllä että hyvä tuuri loppuu ja seuraava on kyllä varmasti joku koliikkihirviö vähintäänkin, mutta ei kai sitä voi etukäteen tietää mitä tulee. Toivotaan parasta.

enpä tiedä
Olen kohta 28 v ja mies vuotta vanhempi ja 2 lasta löytyy, 5v ja 2v. Tuskin halutaan enempää, eiköhän mies mene muutaman vuoden sisällä sterilisaatioon. Tosin pikkasen houkuttaa ajatus iltatähdestä kun molemmat koulussa :) Tosin ehkä sitä ei jaksa enää kun vihdoin alkaa helpottaa. Taloudellisesti kolmas ei olisi nyt mahdollinen.

Kolmatta odotan. Ikää 31-vuotta, mies muutaman vuoden vanhempi. Vanhemmat lapset 10- ja pian 7-vuotiaat. Kolmas on viimeinen lapsemme, haen sterilisaatiota. Kolme lasta mahtuu hyvin nykyiseen kotiimme, työkuvioni säilyy suunnitelmien mukaisena, taloudellisesti kolme on maksimi. Lisäksi olen kolmatta kertaa saanut riesaksi raskausdiabeteksen ja sokeriarvot nyt ennätyssurkeat. Voi olla että tästä puhkesi dm2 lopullisesti. Sukurasite on siihen kova. Olen sairastanut koko raskausajan ja ollut kaikkia vaivoja joiden kanssa ei aina jaksaisi. Ensimmäinen vauvamme oli koliikki ja korvakierre lapsi. Toinen vaikeasti moniallerginen sekä korvakierre. Nyt jos vielä kolmannen kunnialla hoidamme niin on siinä yhdelle pariskunnalle jo ihan riittämiin :D

Viimeksi muokattu:
"maia"
Meillä on neljä lasta ja viidennen la syyskuussa. Itse olen juuri täyttänyt 37, mies on 42. Lapset 11v, 8v, 5v ja kohta 3v. Täytyy yrittää nauttia tästä viimeisestä raskaudesta pahoinvointeineen kaikkineen.

Olen 38, neljä lasta ikähaarukassa 2-7 vuotta ja lapsiluku on täynnä. Kuusi keskenmenoa riitti minulle ja vatsanpeitteet ovat raskauksien jälkeen niin sökönä ettei mahaparka kestä enää uusia raskauksia.

"Jeba"
Olen 28v ja meillä kaksi lasta, enempää en tahdo. Mies haluaisi ehkä vielä kolmannen mutta itse olen sataprosenttisen varma etten tahdo enempää, hyvä kun jaksaa näitä kahtakaan niin saatikka sitten vielä yksi lisää.

"Joopa"
Ikää 29v ja esikoinen kohta 1,5v. Lapsia toivoisimme saavamme vielä ainakin toisen, kolmaskin olisi tervetullut, jos oikein mielettömän hyvä tuuri sattuisi.. Emme voi saada lapsia kuin icsi-hoidoilla, miehen hedelmättömyydestä johtuen, eli jo yhden lapsen saaminenkin oli todella hyvää tuuria. Kuitenkin kovasti toivomme vielä toista onnenpotkua, hoidot alkavat kuukauden päästä.

"duo"
On täynnä, en ole koskaan senpuoleen elänyt elämää miettien onko perheeni jotenkin täysi vai vielä jotenkin täyttymätön. Yksi teini löytyy minulta. "Lapsiluku" oli täynnä samantien kun olin hänet saanut.
Oma ikä 43.

Yhteistyössä