M
meidän
Vieras
poika pääsi puheterapiaan 2-vuotiaana, ja siitä olen suuresti kiitollinen. Kehityksen viivästymän vuoksi siis puheterapian aloitti, ja käy edelleen, nyt eskari-ikäinen. Itse ajattelen ennemmin niin että se on positiivinen asia kuin pakko.. Ja ei, puheterapia ei todellakaan ole mitään "pelkkää leikkiä" pienillekään, vaan juuri leikin kautta innostaa oppimaan asioita. Kyllähän kirjojen lukeminen kotona on todella hyödyllistä, mutta sanojen ja ääntämisen lisäksi puheterapiaan kuuluu paljon paljon muitakin asioita, joita ei välttämättä itse edes osaa ajatella (kokemuksesta puheen ollen)..
Hankala kenenkään on sanoa että olisivatko kaksi edellistä lastasi kirineetkään tuota vauhtia ikäisiään kiinni, jos eivät olisi käyneet puheterapiassa.. mutta itse en ainakaan uskaltaisi ottaa sitä riskiä, vaan laittaisin puheterapiaan jos sellaista suositellaan. Ei siitä haittaakaan ole.
Hankala kenenkään on sanoa että olisivatko kaksi edellistä lastasi kirineetkään tuota vauhtia ikäisiään kiinni, jos eivät olisi käyneet puheterapiassa.. mutta itse en ainakaan uskaltaisi ottaa sitä riskiä, vaan laittaisin puheterapiaan jos sellaista suositellaan. Ei siitä haittaakaan ole.