[QUOTE="vieras";26288275]Jaa, joku kotihiirikö teillä sotkee sillä aikaa kun olette töissä ja päikkärissä? Kukas ne sun lapset päivisin ruokkii, leikittää, ulkoiluttaa, nukuttaa, kasvattaa ja hoitaa ylipäätään, kun sä olet töissä? pakko jonkun sekin homma on tehdä kun sä et sitä ole tekemässä, tuskin se hoitotätikään heittää vaan jalat ylös päiväksi. Eikä kaikki lapset suinkaan enään nuku päikkäreitä, vaikka se vauva nukkuiskin.
Ja jos se kotiäiti saa päivässä hengähdystauon, niin saat säkin, ihan lakisääteisen.[/QUOTE]
Oletpa ärhäkällä tuulella, olisi syytä löysätä nutturaa.
Minä pidin kotona olosta, koska se oli kiireetöntä, ei kiire mihinkään. Kun lapset nukkuivat, heittäydyin minäkin torkuille viereen. Ruokaa tehtiin reilumpia satseja, niin ei joka kerta tarvinnut uutta ruokaa tehdä, ja varsinkin kun on hyvät ilmat, lähtisin minä kyllä mieluusti täältä toimistosta ulkoilemaan.
Arvostan kotiäitiyttä, mutta työtä se ei ole. Lisäksi työäiti ei tee puolta vähempää niitä kotitöitä, kuin kotiäiti. Työäiti joutuu vain tekemään monet hommat huomattavasti tiiviimmässä tahdissa, ja lisäksi työäidillä on kotitöitä, joita kotiäiti ei joudu tekemään. Esim. lasten päivähoitoon vienti. Kotiäidillä on myös niiden kotitöiden tekemiseen huomattavan paljon enemmän aikaa kuin työssä käyvillä vanhemmilla - ja ehkä jopa enemmän vanhempien keskinäistä aikaa - kun nähtävästi suurin osa kotitöistä on tullut tehdyksi jo päivällä ainakin jos sun kirjoittamaasi uskoo!
Mun lapseni eivät ole enää päiväkoti-ikäisiä - luojan kiitos - on monella tapaa helpottanut elämää. Mutta kyllä illat ovat täynnä kotitöitä plus lasten harrastuksia ja läksyissä avustamisia jne. Meillä ehditään koulun jälkeen päivällä myös sotkea paikat.