Onko lapset sinun TYÖ?

• Viestiketjun aloittaja huh-huijaaa
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
No miten tää mun tilanne ap. Mä saan ihan oikeasti palkkaa lapsistani. Eikö ne silloin ole mun työtä?
Olet se joka kirjotti vammaisesta lapsestaan? Olin tulossa sinuun seuraavaksi.
Se on työsi, kyllä, koska et todennäköisesti edes voisi tehdä muuta työtä?
Työsi on arvokkaampaa kuin mikään ja nostan sinulle siitä hattua! :) Eli siis karsin pois kaikki, jotka ovat samassa tilanteessa kanssasi.

no ei ole. lapsi on se kenestä mä pidän hyvää huolta niin kauan kun pystyn. voihan sitä kutsua elämäntyöksi? :D mut joo, ei oo verrattavissa mihinkään oikeeseen työhön omien lapsiensa kanssa olo.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26287919]lasten hoitaminen on tärkein ja parhain työ mitä voi olla. Työ sanana voidaan määritellä niin monella tapaa. Joillekin työ voi olla negatiivista puurtamista, josta saa rahaa. Toiselle työ voi merkitä palvelemista, josta saa hyvä mielen jokainen. Minulle työ on viimeksi mainittua.[/QUOTE]

Huom! Tarkoitan palvelemisella sitä, että tekee toisen hyväksi jotain ja saa siinä samalla itselle takaisin hyvää mieltä jne. Lasten hyväksi minä ainakin teen kaikkeni.

Blue
[QUOTE="aapee";26287909]On työtä josta saa palkkaa, mutta on myös niitä joista ei saa, ennemminkin oletin että tajuatte mitä ajan takaa.
Meinaatko kirjoittaa omaan CV työ kohtaan "2000-2015 Oma Nico-Petteri", se ei sun työhistoriassasi paljoo paina, ennemminkin työnantaja pitää sua ihan toopena jos kutsut lastenhoitoa työksi.
On se työtä joo, mutta mikäpä ei.[/QUOTE]

En mä kirjoita cv:heni noin. Mä kirjoitan siihen sen missä olen tällä hetkellä töissä viranhaltijana. En mä puhu mistään kotihoidontuesta tms. vaan ihan aidosta palkasta jota saan työnantajaltani lapsistani.

Ja kyllä, lastenhoito on työni. Ja eipä työnantaja sitä toopena pidä vaan arvostaa työpanostani.

"aapee"
Blue: Sekoitin sut, anteeksi, luin tuon sun kirjoituksen nyt :) ja joo, se on sun työ jos oot perhepäivähoitaja. Yrittäkäähän ymmärtää mitä tässä ajetaan takaa, älkääkä esittäkö tyhmää.

"vieras"
[QUOTE="aapee";26287926]Olet se joka kirjotti vammaisesta lapsestaan? Olin tulossa sinuun seuraavaksi.
Työsi on arvokkaampaa kuin mikään ja nostan sinulle siitä hattua! :) Eli siis karsin pois kaikki, jotka ovat samassa tilanteessa kanssasi.[/QUOTE]

Siis jos lapsi on vammainen ja hänet hoitaa kotona itse, niin se on arvokkainta työtä mitä voit tehdä! mutta jos lapsesi on terve ja normaalisti kehittynyt, niin olet kamala äiti joka kutsuu lapsiaan työksi...

Jep, saivartelua ja jeesustelua pahimmillaan.

Blue
[QUOTE="aapee";26287926]Olet se joka kirjotti vammaisesta lapsestaan? Olin tulossa sinuun seuraavaksi.
Työsi on arvokkaampaa kuin mikään ja nostan sinulle siitä hattua! :) Eli siis karsin pois kaikki, jotka ovat samassa tilanteessa kanssasi.[/QUOTE]

En ole, lapseni ovat kaikki terveitä.

"vieras"
En mä kirjoita cv:heni noin. Mä kirjoitan siihen sen missä olen tällä hetkellä töissä viranhaltijana. En mä puhu mistään kotihoidontuesta tms. vaan ihan aidosta palkasta jota saan työnantajaltani lapsistani.

Ja kyllä, lastenhoito on työni. Ja eipä työnantaja sitä toopena pidä vaan arvostaa työpanostani.
En puhunut sinusta, vaan niistä kotiäideistä joilla tulee cv:hen aukko kotiäitivuosista. Niin tottahan toki se sinne kirjoitetaan mitä niinä vuosina on tehty, ja se homma on ollut kotiäitiys. Täysin hyväksyttävä ja fiksu asia kirjoitettavaksi cv:hen.

"Minä"
[QUOTE="aapee";26287889]Mielestäni en jeesustele? Mä en voisi ikinä kutsua omia lapsia työksi, tulee semmoinen tunne, et ootko tosiaan värkänny ne muksut just sen takia ettei tarvis normi työtä tehdä ollenkaa. Toki voit sanoa lastasi työksi jos haluat, mutta minusta se on todella typerää.[/QUOTE]

Munkin mielestä sä jeesustelet ja saivartelet. Tämä on sun ihan omien korvien välissä: "Ootko tosiaan värkänny ne muksut just sen takia ettei tarvis normi työtä tehdä ollenkaa." Ei mulle tule mitään vastaavaa mieleen. Tuossa nimenomaan on kyse johonkin yhteen sanaan takertumisesta. Muakin jotkut sanat ärsyttää, kuten tuossa edellä vaikka toi "normi". Tulee sellainen olo, että tarkoitatko, että teet lakityötä. ;D Typerää.

Blue
[QUOTE="aapee";26287945]Blue: Sekoitin sut, anteeksi, luin tuon sun kirjoituksen nyt :) ja joo, se on sun työ jos oot perhepäivähoitaja. Yrittäkäähän ymmärtää mitä tässä ajetaan takaa, älkääkä esittäkö tyhmää.[/QUOTE]

Ihan yhtälaista saivartelua kuin sunkin juttusi. Eroko menee siinä että saan lapsistani palkkaa vaikka teen miltei samoja juttuja kuin kotiäitikin (tosin varhaiskasvatusta noudattaen ja valvottuna)?

bläääh
Eikös hoitaminen ole työtä??? SairaanHOITAJAn työ on TYÖTÄ, lähiHOITAJAn työ on TYÖTÄ, lastenHOITAJAn työ on työtä. Päiväkodeissa työskentelevät hoitavat lapsia ja se on heidän työ j saavat palkkaa siitä. Saman työn kotiäiti tekee kotona, kun hoitaa lapsia. Tässä yhteiskunnassa hoitaminen monella tapaa on työtä. Mä en kyl ymmärrä just tällästä jeesustelua ja saivartelua ja pikkumaisuutta mitä täällä harrastetaan.

Blue
Ihan yhtälaista saivartelua kuin sunkin juttusi. Eroko menee siinä että saan lapsistani palkkaa vaikka teen miltei samoja juttuja kuin kotiäitikin (tosin varhaiskasvatusta noudattaen ja valvottuna)?
Eli mun pointti on se että niistä lapsista on vaivaa ja se käy työstä. Mutta se on vapaaehtoista ja yleensä jokaiselle mieluisaa. Keneltäkään se ei kuitenkaan ole pois jos sitä sanoo työksi (vaikkei siitä sitä oikeaa palkkaa saisikaan), koska kyllä se välillä tuntuu siltä.

"aapee"
[QUOTE="vieras";26287946]Siis jos lapsi on vammainen ja hänet hoitaa kotona itse, niin se on arvokkainta työtä mitä voit tehdä! mutta jos lapsesi on terve ja normaalisti kehittynyt, niin olet kamala äiti joka kutsuu lapsiaan työksi...

Jep, saivartelua ja jeesustelua pahimmillaan.[/QUOTE]

Mielestäni on ja mieti kuinka moni siihen pystyisi!
Se on joo työtä, niinkun oon sannonut miljoonia kertoja.
Otetaan esimerkki.

Maija kävelee ihanan Lilli lapsensa kanssa minua kaupungissa vastaan, pysähdyn juttelemaan hänen kanssaan.
Olen nähnyt Maijaa viimeksi monta vuotta sitten ja kyselen kuulumisia ja hänen töitään. Maija vastaa, että onhan hän töissä ihan 24/7, oma lapsensa on hänen työnantaja.

Mitä tää herättää sun mielestä?

Joo, ei tarvii käydä töissä kun on muksu.

On ihanaa että on lapsia ja rakastan niitä mielettömän paljon, mielestäni tätä arvokasta aikaa ei voida kuitenkaan kutsua työksi, ennemminkin elämäksi. Olkaa onnellisia niistä lapsista. En mä tarkoita etteikö lasten kanssa tehdä työtä, vaan sitä, että minkätakia sitä pitäisi kutsua oikeaksi työksi, kun ei se minun mielestäni sitä ole? En siis halua jeesustella, vaan ihan kysyä, että miksi kutsut lastasi työksi.

"vieras"
[QUOTE="aapee";26287985]Mielestäni on ja mieti kuinka moni siihen pystyisi!
Otetaan esimerkki.

Maija kävelee ihanan Lilli lapsensa kanssa minua kaupungissa vastaan, pysähdyn juttelemaan hänen kanssaan.
Olen nähnyt Maijaa viimeksi monta vuotta sitten ja kyselen kuulumisia ja hänen töitään. Maija vastaa, että onhan hän töissä ihan 24/7, oma lapsensa on hänen työnantaja.

On ihanaa että on lapsia ja rakastan niitä mielettömän paljon, mielestäni tätä arvokasta aikaa ei voida kuitenkaan kutsua työksi, ennemminkin elämäksi. Olkaa onnellisia niistä lapsista. En mä tarkoita etteikö lasten kanssa tehdä työtä, vaan sitä, että minkätakia sitä pitäisi kutsua oikeaksi työksi, kun ei se minun mielestäni sitä ole? En siis halua jeesustella, vaan ihan kysyä, että miksi kutsut lastasi työksi.[/QUOTE]

Se ei herätä mussa muita ajatuksia kuin että hän on edelleen kotiäiti, ja ehkäpä se on hänen elämäntyötänsä, lasten hoito.

"mamma"
Alkuperäinen kirjoittaja bläääh;26287979:
Eikös hoitaminen ole työtä??? SairaanHOITAJAn työ on TYÖTÄ, lähiHOITAJAn työ on TYÖTÄ, lastenHOITAJAn työ on työtä. Päiväkodeissa työskentelevät hoitavat lapsia ja se on heidän työ j saavat palkkaa siitä. Saman työn kotiäiti tekee kotona, kun hoitaa lapsia. Tässä yhteiskunnassa hoitaminen monella tapaa on työtä. Mä en kyl ymmärrä just tällästä jeesustelua ja saivartelua ja pikkumaisuutta mitä täällä harrastetaan.
Nonni, sieltä se taas tuli!
Kotiäidit on niitä laiskempia äitejä kun tekevät vaan yhtä työtä. Minä teen työnantajalleni työtä josta saan palkkaa ja lisäksi teen palkatta työtä kotona kun hoidan lastani vapaa-aikana.
Kuulostaako nyt oikealta?

Blue
[QUOTE="aapee";26287985]Mielestäni on ja mieti kuinka moni siihen pystyisi!
Otetaan esimerkki.

On ihanaa että on lapsia ja rakastan niitä mielettömän paljon, mielestäni tätä arvokasta aikaa ei voida kuitenkaan kutsua työksi, ennemminkin elämäksi. Olkaa onnellisia niistä lapsista. En mä tarkoita etteikö lasten kanssa tehdä työtä, vaan sitä, että minkätakia sitä pitäisi kutsua oikeaksi työksi, kun ei se minun mielestäni sitä ole? En siis halua jeesustella, vaan ihan kysyä, että miksi kutsut lastasi työksi.[/QUOTE]

Mutta taas tullaan siihen mistä usein pitää muistuttaa että vaikka sinusta se ei ole työtä niin kyllä niin silti saa sanoa, ilman että tulee nimetyksi toopeksi. No joo, onhan se vähän hassua, mutta varmasti sinussakin on jotain mikä ärsyttää toisia mutta sekin on vaan suvaittava.

"vieras"
[QUOTE="mamma";26288004]Nonni, sieltä se taas tuli!
Kotiäidit on niitä laiskempia äitejä kun tekevät vaan yhtä työtä. Minä teen työnantajalleni työtä josta saan palkkaa ja lisäksi teen palkatta työtä kotona kun hoidan lastani vapaa-aikana.
Kuulostaako nyt oikealta?[/QUOTE]

Samalla tapaa se kotiäiti hoitaa niitä lapsiaan silloin kun säkin omiasi. Ero on vaan se että hän hoitaa lapsiaan myös päivisin. Ei se kotiäidin päivä lopu iltapäivään kun muut pääsee palkkatyöstä.

"mamma"
[QUOTE="vieras";26288018]Samalla tapaa se kotiäiti hoitaa niitä lapsiaan silloin kun säkin omiasi. Ero on vaan se että hän hoitaa lapsiaan myös päivisin. Ei se kotiäidin päivä lopu iltapäivään kun muut pääsee palkkatyöstä.[/QUOTE]

No niinpä. Mutta minä teenkin kahta työtä. pitää se plondin pieni pää jakaa kahteen ja antaa kaikkensa kahteen suuntaan joka työpäivä. Kyll on rankaa tämä kahden työn tekeminen.

"vieras"
Ei omat lapset mitään työtä ole. Toisilla on etuoikeus olla kotona pidempään kun lapset ovat pieniä, seurata heidän kehitystään ja täyttää lasten tarpeet, toiset taas palaavat aiemmin työelämään tienaamaan palkkaa ja kerryttämään verorahoja yhteiskunnan hyväksi. Toki omienkin lasten hoito ajoittain on rankkaa, en sitä kiellä, mutta jos se alkaa työstä käymään niin kannattaisi palata työelämään.

säpäle harmaana
Tämäkin keskustelu olisi ihan turha, jos aluksi määritellään, mitä ap tarkoittaa sanalla työ. Eli ap:lle työ on siis ansiotyötä, josta saa palkkaa. Tällöin kaikki todennäköisesti ovat ap:n kanssa samaa mieltä. Tosin pelkkä työ-sana ei tarkoita pelkästään sitä ansiotyötä, vaikka monet niin ilmeisesti kuvittelevat. Jos ihmiset tajuaisivat tämän, ei tarvitsisi tällaisista asioista tapella.

Vähän sama kuin se "sektio ei ole synnytys" -juttukin. Ihan turhaa, kun vain ymmärrettäisiin sanojen eri merkityksiä.

pomppasi
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26287892:
ihminen, joka sanoo, että omat lapset ja heidän hoitaminen on työtä, ei tarviis lapsia ollenkaan
Ja ihminen, joka puhuu imuroinnista kotityönä ei ole kotia ansainnutkaan? :) Lasten hoito, työ, hoitotyö, perhepäivähoitaja, lastenhoitaja, äiti..

"vieras"
[QUOTE="mamma";26288025]No niinpä. Mutta minä teenkin kahta työtä. pitää se plondin pieni pää jakaa kahteen ja antaa kaikkensa kahteen suuntaan joka työpäivä. Kyll on rankaa tämä kahden työn tekeminen.[/QUOTE]

Teet ehkä kahta eri työtä, mutta ei se suinkaan tarkoita että sun työmääräsi olisi suurempi kuin kotiäidin. Kotiäiti tekee tuplaten sen mitä sä teet vaan puoliksi. Toisen puolen teet tekemällä muita hommia.

Yhteistyössä