Onko lapset sinun TYÖ?

• Viestiketjun aloittaja huh-huijaaa
  • Ensimmäinen viesti
huh-huijaaa
Joo, mua ärsyttää ihmiset, jotka sanoo lastensa olevan oma työ.
Ei se sinun lapsi ole työsi, vaikka teetkin työtä häneen eteen.
Täytyy mielestäni olla jotain vialla, jos kutsuu omaa lastaan työksi.
Työt on erikseen, niistä saat palkkaa.

"mamma"
Jotkun kotiäidit täällä kyllä sitkeästi väittää että lasten hoitaminen on kovaa työtä!
Mut joo, mullekkin maksetaan työstä palkkaa ja kyllä, lapsen kasvattaminen kyllä välillä käy työstä mutta en kuitenkaan alkaisi sanomaan että teen kahta työtä: palkkatyötä ja lpseni kasvatushommaa :D

"maisa"
no ei kyllä ole.se on mun etuoikeus ja ja tunnen siitä iloa.olen onnellinen että minulla on lapsi jonka eteen saan tehdä asioita jotka auttavat häntä kasvamaan,kehittymään ja oppimaan.ja toivon että näillä teoillani hänestä kasvaa onnellinen,tasapainoinen ja vastuuntuntoinen ja toisia ihmisiä arvostava..

"mamma"
[QUOTE="nyyti";26287782]kyllä se työstä käy.Tällä hetkellä saan kunnalta palkkaa kun olen vammaisen lapseni omaishoitaja.Eli on se mun työtä.[/QUOTE]

Jos yhteiskuntajärjestelmämme olisi toisenlainen etkä saisi palkkaa, jättäisitkö hoitamatta? Laittaisitko laitokseen?

"aapee"
Mielestäni en jeesustele? Mä en voisi ikinä kutsua omia lapsia työksi, tulee semmoinen tunne, et ootko tosiaan värkänny ne muksut just sen takia ettei tarvis normi työtä tehdä ollenkaa. Toki voit sanoa lastasi työksi jos haluat, mutta minusta se on todella typerää.

"vieras"
[QUOTE="mamma";26287599]Jotkun kotiäidit täällä kyllä sitkeästi väittää että lasten hoitaminen on kovaa työtä!
Mut joo, mullekkin maksetaan työstä palkkaa ja kyllä, lapsen kasvattaminen kyllä välillä käy työstä mutta en kuitenkaan alkaisi sanomaan että teen kahta työtä: palkkatyötä ja lpseni kasvatushommaa :D[/QUOTE]

Juu lasten hoitaminen on kovaa työtä, lapset eivät ole minun työni. Niinkuin joku sanoikin, lapset ovat minun elämäni.

Blue
[QUOTE="aapee";26287889]Mielestäni en jeesustele? Mä en voisi ikinä kutsua omia lapsia työksi, tulee semmoinen tunne, et ootko tosiaan värkänny ne muksut just sen takia ettei tarvis normi työtä tehdä ollenkaa. Toki voit sanoa lastasi työksi jos haluat, mutta minusta se on todella typerää.[/QUOTE]

No miten tää mun tilanne ap. Mä saan ihan oikeasti palkkaa lapsistani. Eikö ne silloin ole mun työtä?

"vieras"
[QUOTE="aapee";26287889]Mielestäni en jeesustele? Mä en voisi ikinä kutsua omia lapsia työksi, tulee semmoinen tunne, et ootko tosiaan värkänny ne muksut just sen takia ettei tarvis normi työtä tehdä ollenkaa. Toki voit sanoa lastasi työksi jos haluat, mutta minusta se on todella typerää.[/QUOTE]

No kyllä mun lapset mulle teettää hommia jotka on ihan verrattavissa työntekoon. Mitä sitä romantisoimaan. Vaikka käynkin palkkatöissä, niin ei mun oloni aina ole ihanaa piknikkiä lasten kanssa kun kotiin tulen.

"aapee"
No ap:lle työn määritelmä näkyy olevan se että siitä saa palkkaa.

Mä saan lapsistani palkkaa (ja toki myös muista lapsista siinä rinnalla) joten lapseni on mulle työni.

On työtä josta saa palkkaa, mutta on myös niitä joista ei saa, ennemminkin oletin että tajuatte mitä ajan takaa.
Meinaatko kirjoittaa omaan CV työ kohtaan "2000-2015 Oma Nico-Petteri", se ei sun työhistoriassasi paljoo paina, ennemminkin työnantaja pitää sua ihan toopena jos kutsut lastenhoitoa työksi.
On se työtä joo, mutta mikäpä ei.

"vieras"
lasten hoitaminen on tärkein ja parhain työ mitä voi olla. Työ sanana voidaan määritellä niin monella tapaa. Joillekin työ voi olla negatiivista puurtamista, josta saa rahaa. Toiselle työ voi merkitä palvelemista, josta saa hyvä mielen jokainen. Minulle työ on viimeksi mainittua.

"vieras"
[QUOTE="aapee";26287909]On työtä josta saa palkkaa, mutta on myös niitä joista ei saa, ennemminkin oletin että tajuatte mitä ajan takaa.
Meinaatko kirjoittaa omaan CV työ kohtaan "2000-2015 Oma Nico-Petteri", se ei sun työhistoriassasi paljoo paina, ennemminkin työnantaja pitää sua ihan toopena jos kutsut lastenhoitoa työksi.
On se työtä joo, mutta mikäpä ei.[/QUOTE]

Ootko itse vähän hoopo. Tottakai sinne kirjoitetaan 2000-2015, kotiäitinä. Vai jätätkö sä ne vuodet sitten tyhjäksi? niin cv:n lukija voi vaikka luulla että vietit rappiolla kännissä ne vuodet.

Yhteistyössä