Onko lapsesi kaunis?

• Viestiketjun aloittaja Ruma-Betty
  • Ensimmäinen viesti
on toki kehuttu kaupassa, niinku varmasti kaikkien ja iteki tulee hymyiltyä vauvoille kaupoissa ja sanottua suloisiksi. Totta kai oma lapsi on suloinen, siinähän näkee omia ja puolison piirteitä. Meillä on tytöillä mun mielestä nätit silmät, siniset ja pitkät, kaartuvat ripset.

Mutta en minä niinkään väittäs että nuo ovat kauniimpia kuin muiden omat, en usko että ovat mitenkään erityisen näköisiä muiden silmisää.

Oonkohan vähä turhan realisti?

Ruma-Betty
Tätä juuri tarkoitan. Omat lapset ovat tietysti jokaisen mielestä kauniita, mutta hyvin harvoin ne ovat häkellyttävän kauniita muiden mielestä. Suurin osa lapsista on ihan tavallisia nättejä, söpöjä tai jopa vähemmän nättejä. Tiedän oikeasti vain muutaman todella kauniin lapsen. Sellaisia jotka eivät saa vierailta ihmisiltä pelkästään sovinnaisia hymyjä ja tavanomaisia kehuja. Vaan lähinnä hämmästyneen huokaisun ja sitten vasta kehun. Omianikin kehutaan kaupassa, hymyillään päälle ja moikataan lasta, mutta niin saavat kaikki muutkin lapset. Huokaisuja ei heru...

Alkuperäinen kirjoittaja Elisla:
on toki kehuttu kaupassa, niinku varmasti kaikkien ja iteki tulee hymyiltyä vauvoille kaupoissa ja sanottua suloisiksi. Totta kai oma lapsi on suloinen, siinähän näkee omia ja puolison piirteitä. Meillä on tytöillä mun mielestä nätit silmät, siniset ja pitkät, kaartuvat ripset.

Mutta en minä niinkään väittäs että nuo ovat kauniimpia kuin muiden omat, en usko että ovat mitenkään erityisen näköisiä muiden silmisää.

Oonkohan vähä turhan realisti?
Meitä taitaa olla sit kaks realistia, ihan tavallisen näköisiä suloisia lapsia omat on, niin ku suurin osa lapsista nyt yleensäkin on. Toki voin sanoa, että olen nähnyt myös aika rumia lapsia, mutta ei se lasta pahenna, jokainen on saanut ne geenit ku on saanut.

vieraileva tähti
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mun lapset on mun mielestä kauniita (tietty!), ja kyllä heitä kehutaan kauniiksi joka kaupunkireissullakin. Jopa kyllästymiseen saakka joskus.
No ei ihme, jos kehutaan kauniiksi. :) Sillä kauniitahan nuo ovat. Ihanat silmät. :)

vieraileva tähti
Muistan, että joskus varhaisteininä, kun oltiin jossain häissä ja pidin 1-vuotiasta pikkusiskoani sylissä, niin joku vieras täti tuli siihen ihastelemaan siskoani ja kehui häntä kauniiksi. Ja hetken siskoani ihasteltuaan lisäsi, että kauniita tyttöjä molemmat. Kyllä tunsin itseni rumaksi. :D

A shadieeyah
On kuulemma.. :ashamed: :ashamed:
joskus ihan nolottaa kun kehuja tulee..pitkät silmäripset ja pähkinän ruskeat silmät...
sekä kielenäytöstään saanut kehuja(kun pojan ollessa 4v oltiin linkussa ja joku nainen tuli kehumaan että ai miten hyvin ja kauniisti poika puhuu kirjakieltä :eek: :ashamed: ja miten hyvin vielä osaa isänsä kielen).

Kyllähän ne vieraat mummot huokailee, että kuin nukke on tuo meidän poika. Tummat isot silmät ja pitkät silmäripset, iho virheetön ja vauvasta asti päässä hiuksia. Näyttää myös oikeasti pojalta... Hyvä ulkonäkö on tullut selvästi isältään, ei onneksi minulta.

Totuuden nimissä sanon, että kauneus on katoavaista, ei oo enää yhtään söpö kun rupeaa itkemään ja kiukuttelemaan. Miten tietyt ilmeet voivatkaan vaikuttaa niin paljon?

Rötväles
En kaikkia kuvia katsonut mutta monta kumminkin eikä noissa kuvissa -sorry vaan- ollut mun mielestä yhtäkään tavallisesta poikkeavaa taaperoa.. Söpöjähän ne on ku mitkä, harvemmin -ei söpöä- pientä ihmistä vastaan käveleekään mutta nää oli kyllä mielestäni ihan taviksia.

winhis
Oon ennenkin kattonu, että Åborginalillaon mielettömän kaunis tyttö! Ihanat silmät! Omani on niin pullero, että piirteistä on oikeasti vaikea sanoa mitään, silmät kyllä on ihanat, pitkät ripset ja vähän vinot. Mutta syötävän suloinen tietysti on!

Mä veikkaan et lähes jokainen äiti pitää omia lapsiaan kauniina, oli totuus sitten mitä tahansa ;)
On myös paljon vanhempia ihmisiä joiden mielestä jokainen lapsi on kaunis. Joten varmasti kaikki äidit ovat kuulleet ihasteluja pienokaisistaan.
Mun täytyy myöntää että todella harvoin olen nähnyt suomalaisia lapsia joita voisi kauniiksi tai suloisiksi kutsua, jos ollaan täysin objektiivisia. Sitä kai ap ajoi takaa?
Mutta onko sillä mitään väliä ovatko lapsemme kauniita vai kenties ihastuttavia persoonia? Kauneus kun on katoavaista mutta viisaus senkun voimistuu iän myötä :D

daaa
Poika on tosi suloinen, isompana varmasti tulee melkoinen hurmuri, näin on monet sanoneet. Tyttöparka sen sijaan on tullut äitiinsä eikä ole kovin kaksisen näköinen. Omasta mielestäni tietysti molemmat ovas suloisia.

Yhteistyössä