Onko lapsenne jo vakuutettu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulriikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulriikka

Vieras
Onko teidän lapsillanne jo vakuutus? otittako heti vauvavakuutuksen? vai syntymän jälkeen?

Mua hävettää myöntää mut meillä vauvavakuutushakemus hylättiin, ja nyt ei oo tullu haettua vakuutusta lapselle joka täyttää kohta jo 1v.

Mikä vakuutus teillä on? ..eikö siihen samaan pidä ottaa kotivakuutus? ..ei kiinnostais kyllä mikään kotivakuutus..no..

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
on otettu kummallekin jo ennen syntymää. saako kysyä miksi teille ei myönnetty vauvavakuutusta? ja tapiolalta on vakuutus.

Sama juttu ja tyytyväinen olen! Ja ihmettelen miksei porukat ota ja välty tk-käynneiltä....

Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit:
Meillä on kaikilla tapaturmavakuutus vain.Kenellekkään ei olla otettu vauvavakuutusta.

mäkin meenasin yhdessä vaiheessa että josko lopettais nuo kalliimmat, mutta en sit uskatanut jos tulee jotain sairauksia tai allergioita kuten mulla.

Tottakai on kaikilla sairaskuluvakuutukset, ja tarpeeseen ovat tulleet, 2 lasta neljästä ovat korvakierretapauksia niin vakuutuksesta tosiaan on hyötyä ollut.
Oletko ap nyt ihan tosissas ettei kiinnostais kotivakuutus?!? Voi alkaa kiinnostamaan siinä vaiheessa kun jotain sattuu, varsinkin kun kotivakuutukseen yleensä sisältyy myös VASTUUvakuutus :o Uskomattoman välinpitämätön asenne...

Alkuperäinen kirjoittaja vauvuutus:
on otettu kummallekin jo ennen syntymää. saako kysyä miksi teille ei myönnetty vauvavakuutusta? ja tapiolalta on vakuutus.

Sama juttu ja tyytyväinen olen! Ja ihmettelen miksei porukat ota ja välty tk-käynneiltä....

meillä käydään silti tk:ssa kun täällä ei ole yksityistä, mut tuo korvaa taas kaikki sairauskulut muuten jos jotain tulee (tietty omavastuu pois)

...ainakin se kotivakuutus. Hoitokuluvakuutuksen voi jossain vaiheessa jättää pois jos lapsi on terve, tai siis vaihtaa tapikseen. Ei kannata luottaa onneen näissä jutuissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole:
eikä tule olemaan tämä toinenkaan, liian paljon pitäs antaa valtuuksia saada terveys tietoja
Syy: ei kuulu ne tiedot joka ikiselle vakuutusfirman ihmiselle

MT_ongelmia?? Ei multa kysytty kyllä kuin kopio neuvolakortista....

olen ylipainoinen, siks vauvavakuutus hylättiin :(
lapsi joutui synnyttyään teholle (yli kk) ja todettiin vielä munuaisen laajentuma, joten tarpeeseen olis tullu tuo vakuutus ..mutta nyt oon kyselly vähä et mites tässä tilanteessa ku lapsella jo tiedossa oleva vika, tuo laajentuma ..sanottiin vaan et "voihan sitä yrittää"

Niin, tuo tapaturmavakuutus voi olla ihan ...

Joku kysy et miksei kotivakuutusta ku koskaan ei tiiä....
no siks ku asutaan vuokralla ja siihenki menee sit vaan rahaa... tiiän, typerä selitys mut näin nyt sanoin..

Alkuperäinen kirjoittaja ulriikka:

olen ylipainoinen, siks vauvavakuutus hylättiin :(
lapsi joutui synnyttyään teholle (yli kk) ja todettiin vielä munuaisen laajentuma, joten tarpeeseen olis tullu tuo vakuutus ..mutta nyt oon kyselly vähä et mites tässä tilanteessa ku lapsella jo tiedossa oleva vika, tuo laajentuma ..sanottiin vaan et "voihan sitä yrittää"

Niin, tuo tapaturmavakuutus voi olla ihan ...

Joku kysy et miksei kotivakuutusta ku koskaan ei tiiä....
no siks ku asutaan vuokralla ja siihenki menee sit vaan rahaa... tiiän, typerä selitys mut näin nyt sanoin..

Tosiaan, joissakin vakuutusyhtiöissä odottavan äidin painoindeksi on syy hylätä vakuutushakemus. Mutta toivottavasti tämä ei väännä veistä rinnassasi: minäkin olin reippaasti ylipainoinen ja mulla oli raskausdiabetes ja silti sain syntymättömän lapsen vakuutuksen Ifistä. Muut vakuutukset ovat Turvassa, sieltä en vakuutusta saanut.

Teillä voi kyllä olla vaikeuksia saada lapselle sairauskuluvakuutusta, kun on tuo mainitsemasi maksasairaus. Ainakin kaikki siihen liittyvät tai siitä aiheutuvat menot suljetaan automaattisesti pois korvattavista. Aika hyvinhän julkinen palvelee. Meillä ainakin (suuri kaupunki) saa aina tarvittaessa päivystysajan terveyskeskuksesta alle 1-vuotias lapsi.

Kotivakuutusta suosittelen. Vuokralaisellakin on vastuita ja velvollisuuksia. Suuri osa asumisen aiheuttamista tapaturmista ja onnettomuuksista on sellaisia, että ne joutuu asukas korvaamaan, asunnon omistussuhteesta riippumatta.

Vakuutukset ovat kamalaa rahastamista! Meillä lähellä oleva terveyskeskus on toiminut mainiosti niinä muutamana kertana kun on pitänyt käydä. Jos haluaisi mennä yksityiselle jonkin erityisen vaivan vuoksi tai ellei terveyskeskus toimiskaan, siihenkin on varaa! Ollaan säästetty pitkään säästötilille. Sieltä pystyy kustantamaan monet yksityiset käynnit jos tulee tarpeen. Ja ellei, ne rahat on käytettävissä johonkin muuhun myöhemmin :)

Vakuutuksia hylätään nykyään aika pienestä. Esikoisen vauvavakuutus hylättiin, koska mulla oli ollut ennenaikaisia supistuksia ja olin niiden vuoksi ollut sairaslomalla hetken (kunnes todettiin, että tilanne rauhoittui, kohdunkaula ei enää lyhentynyt).

Nyt mulla hylättiin lainaturva autolainan kohdalla, koska olin käynyt lääkärissä viimeisen puolen vuoden aikana ja seuraavan puolen vuoden aikana oli tiedossa lääkärikäynti (neurologille vaihtamaan migreenin lääkitys)...

Tapaturmavakuutukset on. Ei ole eikä tule sairaskuluvakuutusta.
olis tosiaan satoja euroja vuodessa omavastuineen... Aikas hurjat hinnat.
Meillä terkkari palvelee ihan hienosti. Ja tuolla vakuutusrahalla käy korvia näyttämässä aikaste monta kertaa yksityisellä.
Esikolla oli ja siihen aikaan ihan eri ehdot. Oli sairautta kohti kerran omavastuu sit ei mitään. Nyt hakukertaa kohti omavastuu... eli joko makselet vuoden itte ja haet kannattaa, mutta jos haet jokakerta saat muutaman euros takaisin...

Uusimmat

Yhteistyössä