ONKO LAPSENI NS.VIRIKE PAIKKALINEN PK:SSA KUN ITSE OLEN KOTO

ei se ole virikepaikka, vaan lääkärin, psykologin tai muun vastaavan lausunnon mukaan lapsi tarvitsee paikan.

meidän kuopus on myös enintään 15 päivää/kk hoidosa, myös silloin un olen kotona, koska hän saa puhe ja toimitaterapia ja en järjestetän päiväkodissa.
 
onko nää kuntoutus kapset sitten niitä, jotka saa jatkaa sosiaalisin perustein nolla maksulla. Meidänkin junnu on kuntoutuspaikalla, mutta on kyllä koko ajan ollut vaan osapäiväinen. Ja ensisyksynä eskari, joka on joka tapauksessa ilmainen.
 
Gluteus maximus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 08:12 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 08:08 Gluteus maximus kirjoitti:
Minäkin tarvitsisin virikepaikan! Saisikohan tylsistynyt , hermoromahduksen partaalla oleva äitikin sellaisen virikepaikan?
mäkin voisin haluta sinne syötettäväks ja puettavaks :D
Voih, kun kerrankin pääsisi valmiiseen pöytään :snotty:
 
mun mielestä jos lääkäri määrä lapsen, esim. puheen takia päiväkotiin tai että on joku muu kehityshairiö, johon päiväkoti virikkeineen on hyvä hoitokeino, heitä ei sais periä hoitomaksua. mutta ne jotka vie lapsen päiväkotiin sen takia, että lapsi saa ikäistään seuraa, ja silti ovat itse kotona, niin ne kyllä joutaa maksaa siiötä, kuten myös minä, joka laitan viisi vuotiaan päikkäriin elokuun alusta niin, että on siellä kahtena päivänä viikossa ja viisi tuntia kerralla eli kokonais hoito aika on 10 tuntia viikossa, niin kyllä mä maksan ja joudan siitä myös maksaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 08:28 hattivatti lehmilaitumella kirjoitti:
mun mielestä jos lääkäri määrä lapsen, esim. puheen takia päiväkotiin tai että on joku muu kehityshairiö, johon päiväkoti virikkeineen on hyvä hoitokeino, heitä ei sais periä hoitomaksua. mutta ne jotka vie lapsen päiväkotiin sen takia, että lapsi saa ikäistään seuraa, ja silti ovat itse kotona, niin ne kyllä joutaa maksaa siiötä, kuten myös minä, joka laitan viisi vuotiaan päikkäriin elokuun alusta niin, että on siellä kahtena päivänä viikossa ja viisi tuntia kerralla eli kokonais hoito aika on 10 tuntia viikossa, niin kyllä mä maksan ja joudan siitä myös maksaa.
Niin toi on sun mielipiteesi,mut onko siitä lukenut infoa missään?
Mä en oo nähnyt vaikka olen pitänyt silmäni auki lukiessa... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 08:31 verso kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 08:28 hattivatti lehmilaitumella kirjoitti:
mun mielestä jos lääkäri määrä lapsen, esim. puheen takia päiväkotiin tai että on joku muu kehityshairiö, johon päiväkoti virikkeineen on hyvä hoitokeino, heitä ei sais periä hoitomaksua. mutta ne jotka vie lapsen päiväkotiin sen takia, että lapsi saa ikäistään seuraa, ja silti ovat itse kotona, niin ne kyllä joutaa maksaa siiötä, kuten myös minä, joka laitan viisi vuotiaan päikkäriin elokuun alusta niin, että on siellä kahtena päivänä viikossa ja viisi tuntia kerralla eli kokonais hoito aika on 10 tuntia viikossa, niin kyllä mä maksan ja joudan siitä myös maksaa.
Niin toi on sun mielipiteesi,mut onko siitä lukenut infoa missään?
Mä en oo nähnyt vaikka olen pitänyt silmäni auki lukiessa... :whistle:
tuo on mun mielipide, että noin se mennä pitäis, eli että ne jotka lääkärin lähetteellä sinne menee sais sen ilmasteksi, kuten alaikäiset saa hammashoidonkin. mutta muut jotka vie joutaa kyllä maksamaan paikasta oli töissä tai kotona
 
Meillä on reilu 3v pojalla vaikea puheekehityksen viivästymä, epäillään dysfasiaa (tutkimukset alkaa pian). Ja lääkäri, puheterapeutti lausunnossaan ehdottomasti ajattelivat päiväkoti paikkaa avustajan kanssa.
No itse olen töissä, joten hoidossa lapset kuitenkin olisivatkin.
Sitä vaan että meille ei noidenkaan lausuntojen mukaan ole hoito maksutonta vaan täysi maksu menee.
Kuulemma pitää olla syvästi kehitysvammainen että saisi maksuttoman hoidon. niin sanoivat. vaikka meidän pojan hoito katsotaan kuntouttavaksi.

Kun itse sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen pikku kakkosen jälkeen, sai esikoinen joka silloin oli 1,5v maksuttoman hoitopaikan kolmena päivänä viikossa.
joten siinä tapauksessa saatiin ilmainen paikka. Aika pahalta näytti papereissa että "lastensuojelun pykälien mukaan..." :\|
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 08:17 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 08:12 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 08:08 Gluteus maximus kirjoitti:
Minäkin tarvitsisin virikepaikan! Saisikohan tylsistynyt , hermoromahduksen partaalla oleva äitikin sellaisen virikepaikan?
mäkin voisin haluta sinne syötettäväks ja puettavaks :D
täh :/
mitä täh? haluaisin siis kanssa virikepaikalle päiväkotiin, harmi ettei aikuisille ole sellaista mahdollisuutta :D
 
Meillä oottaa kuopus aikaa puheterapeutille, joka on hyvässä lykyssä tossa helmikussa. :snotty: \|O :(

Ja puhe viivästynyt.

Epäselvää ja sanat menee väärinpäin esim:

Susi- sisu
jne en nyt JUST muita muistakkaan...

Mutta puhuu siis niin, ettei hoidon tätit ymmärrä.

KIVA, jos huono olo sokereista ym eikä aikuiset ymmärrä!
(kuntoutuspaikasta en osaa sanoo mitää, kaikki TÄÄLLÄ menee päin toosaa ( :D ) et todennäköisesti ei saada) \|O :xmas:
 

Yhteistyössä