Viihtyykö lapsesi pph:lla/päiväkodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ovatko kaikki lapset oikeasti sellaisia, että viihtyvät hoidossa? Kun lukee tuota ketjua, jossa kysellään miten itse viihtyi pk:ssa niin pakosti tulee mieleen, että on varmasti olemassa lapsia, jotka eivät hoidossa viihdy. Omani viihtyy niinä päivinä kuin pk:ssa on, mutta joskus on aamuja, jolloin ei haluaisi mennä ja RAKASTAA vapaapäiviä =) Osa kun tuntuu puhuvan, että lapsi haluaisi olla vapaapäivinäkin pk:ssa. Meillä ei koskaan kysele hoitoon menoa vapaapäivänä =)

Tykkää mennä. Ei yleensä kitise sinne menemistä ja hoitajat sanoo että on iloinen jne. On myös iloisena vastassa kun haen. Mutta enemmän tykkää olla kotona :)

Poika 5 v 9 kk viihtyy tosi hyvin. Ihan aina ei ole viihtynyt; yksi syksy pojan ollessa 3 v oli kamala, ja se johtui ihan vaan siitä ettei lapsen ryhmän asiat olleet ollenkaan hyvin. Oli muutama ns. epäsosiaalinen lapsi, ja aikuisia jotka eivät toimineet hyvin yhteen. Poika koki voivansa luottaa vain yhteen ryhmänsä aikuisista, muiden seurassa tunsi selkeästi olonsa epävarmaksi. Johtaja pisti pelin poikki, ryhmään tuli kelto 3 kk ajaksi ja uudet aikuiset muutenkin, ja homma saatiin toimimaan parissa viikossa sen jälkeen. Ja se pahin epäsosiaalinen kiusaaja lähti onneksi pois samaan aikaan. Sitä syksyä ennen ja sen jälkeen on viihtynyt, tällä hetkellä viihtyy ihan superhyvin.

Tyttö on koululainen jo, mutta viihtyi pk:ssa aina. Ihan ekasta päivästä alkaen oli kuin kala vedessä siellä. Sitten meni eskariin, missä viihtyi loistavasti, ja sama erinomainen sopeutuminen ja hyvin viihtyminen on jatkunut vielä koulussakin.

Vapaapäivisin ovat tosi mielellään kotona. Joskus pidemmillä lomilla kaipasivat välillä päiväkotiin kun olivat pienempiä, ts. ikävöivät kavereitaan siellä.

Tyttö 2,5v tykkää pk:sta ja paljon. Lähtee aina mielellään tarhaan ja puhuu tarhasta vapaallakin. Hän myös lähtee kotiin sieltä onneissaan ja juosten ja innostuu kun viikonloppuisin sanotaan ettei ole tarhapäivää.

tykkää kyllä olla päiväkodissa, mutta nauttii myös vapaista kotona tai mummin ja vaarin luona. Pyytää vapaita keskellä viikkoa ja niitä järkätään mummin ja vaarin luo tarpeen mukaan.

Olen pk:ssa töissä ja osa lapsista viihtyy hoidossa ja joskus joku ei viihdy, usein syynä siihen viityvyyteen vaikuttaa kaverisuhteet isommilla.

No ei minun lapsista (4 poikaa) ole yksikään riemusta kiljuen hoitoon lähtenyt, mutta ei juuri ole ollut vaihtoehtoja. Ovat kyllä tykänneet, kun olen aina välillä ollut kotona.

Esikoinen on viihtynyt lukuunottamatta yhtä puolen vuoden pätkää, jolloin ryhmän hoitajien dynamiikka ei oikein pelannut. Tai silloinkin poika tykkäsi kavereista, mutta osa aikuisista käyttäytyi oudosti.

Kuopus tykkää välillä. Tykkää kavereista, retkistä, askasrtelusta ja ruuasta, mutta ei aina päiväohjelmasta, ei siitä että pitää keskeyttää leikit tai ettei aina pääse tekemään sitä mitä haluaisi.

Viikonloppuisin kumpikaan ei kysele hoitopaikkaan, mutta kesälomilla ikävöivät välillä.

Yhteistyössä