Onko lapseni energiajuomariippuvainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut äiti"

Vieras
Lapseni sai ennen 1e päivässä viikko/päivärahaa, tölkeistä päätellen osti sillä rahalla pelkkää energiajuomaa, ja niitä euro shopper energy drink tölkkejä on ainan kauheasti!!

Ja nytkun makeisvero tuli niin juoman hinta nousi eikä enää riitäkään tuo euro päivässä. Lapsesta on tullut aivan kauhea, riehuu ja huorittelee ja kiroilee. Yrittää saada päivärahan nostettua vähän yli euron, mutta tähänasti olen pysynyt kovana enkä ole myöntynyt, mutta tuo käytös alkaa jo olemaan liikaa hermoilleni että kohta myönnyn nostamaan rahan.....

Älä ihmeessä nosta.. Ei se vierottaminen kauaa kestä ja molempien olo helpottaa. Tai tietty riippuu siitä, että kauanko on jo jatkanut tuota huonoa käytöstä.

En itse juo moista kuraa enkä kyllä soisi lapsenikaan juovan - ainakaan niin kauan kuin minulla on valta päättää se. Voiskos tässä olla kyseessä jonkinlaiset vieroitusoireet ko. tuotteesta. Älä nosta viikkorahaa!!

Kiitos tuestanne, täytyy kehottaa lasta viemään tölkkinsä ja ostamaan niillä saaduilla rahoilla nyt jonkinaikaa mitä haluaa. Viikkoraha on nyt toistaiseksi poikki. Pojalle en päätöksestäni ole vielä kertonut

Siis tuon ikäisen annat huoritella sinua?! Minä pistäisin kunnon rangaistukset kehiin moisesta kielenkäytöstä, tekisin selväksi että noin puhuta ja käyttäydytä. Loputkin viikkorahat ottaisin jokisikin aikaa pois. Ja todellakaan ei puhettakaan rahan korottamisesta...

:headwall: Ota nyt herranen aika ne tölkitkin siltä pois. Mikä idea siinä nyt on, että hän tölkeillään saa ostella mitä haluaa? Saako yleensä tuon ikäinen ostaa ihan mitä tahtoo? :O Kyllä mä ainakin aion päättää mitä mun lapseni tuossa iässä ostelee. :D

Ei todellakaan ole 11wattisen lapsen juomia nuo energiajuomat. Mitä lapsi tekee kofeiinilla, tauriinilla ym piristeillä? Ei mitään! Jos lasta väsyttää -> nukkumaan, ei mitään keinotekoisia piristeitä. Ristus.

No meillä ei saa 15v ostaa tai juoda energiajuomia, älä anna ostaa tölkkien palautustahoilla enää yhtään!
Niissä on niin paljon haitallisia aineita kasvavalle lapselle!

Yhteistyössä