Onko laiskuutta jäädä sairaalaan synnytyksen jälkeen pidemmäksi aikaa

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
mitä välttämätöntä?

Edelliset lapset ovat syntyneet sektioilla ja halusin kotiin niin pian kuin mahdollista. Nyt tuntuu ettei seuraavan kohdalla enää olisi mitään kiirettä vaan mielummin jäisin sairaalalle vielä muutamaksi päiväksi vauvan kanssa lepäämään enkä kiirehtisi kotiin isompia hoitamaan.

Mutta onko laiskuutta jäädä vielä sairaalaan vaikka tietäisi jo pärjäävänsä kotona?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmelle:
Minusta on... ja eikö tulisi ikävä isompia lapsia?
En usko että tuossa ajassa tulisi ja kävisiväthän he sairaalalla meitä katsomassa. Ei siis tietenkään viikoiksi ole tarkoitus jäädä sinne majailemaan, mutta sanotaan nyt vaikka että viisi yötä voisin ihan mielelläni nauttia talon palveluista.

äiti minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En usko että tuossa ajassa tulisi ja kävisiväthän he sairaalalla meitä katsomassa. Ei siis tietenkään viikoiksi ole tarkoitus jäädä sinne majailemaan, mutta sanotaan nyt vaikka että viisi yötä voisin ihan mielelläni nauttia talon palveluista.
Kyllä ne sut kotiin ajaa kun huomaavat, että olet kotiutuskunnossa.

Kyllä mä ainakin oli ihan hyvillä mielin 3 vrk sairaalassa kakkosen synnytyksen jälkeen itse lepäämässä.Kotona kuitenkin odotti toinen joka sitten kaipasi heti huomiota ja touhua.
Tosin ei se makaaminen ollut kuitenkaan sit ihan nappi juttu mulle,kauheet selkäsäryt ja mahavaivat tuli :LOL:

vieras
Muut kuin ensisynnyttäjät taidetaan potkia sairaalasta pois niin äkkiä kuin mahdollista, joten ei kannata pohtia koko asiaa, oli se sitten laiskuutta tai ei. Noin niin kuin periaatteessa, laiskuudessa ei tietenkään ole mitään pahaa. Laiskat ihmiset on tehokkaita.

Varsinki jos on muita lapsia en sanois että on laiskuutta jäädä sairaalaan hetkeksi... Siis kunhan nämä muut lapset on tarpeeksi vanhoja ettei tartte äitiä kokoajan.

Se vastasyntynyt kuitenki ansaitsee paljon aikaa ja hellyyttä, ja kotiin palaminen kun on muita lapsia voi olla siltä pois :)

Mutta sanoisin, että riippuu näiden muiden lasten iästä! Ainiin, varsinkin jos tääkin tulee sektiolla, niin pidä huolta että menet kotiin vasta sitten kun oikeasti tuntuu hyvältä, et heti silloin kun "pärjäisit" jotta ehdit oikeasti levätä ja antaa kropalle aikaa palautua.

vieras
Ja ketään synnyttäjää ei potkita sairaalasta pois ! Kyllä siellä uudelleensynnyttäjäkin saa ihan rauhassa toipua synnytyksestään vaikkapa sit sen viisi päivää, jos siltä tuntuu =)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä ne sut kotiin ajaa kun huomaavat, että olet kotiutuskunnossa.
Mikä on sitten kotiutumiskuntoa?

Kuitenkin kun on kysmys tuollaisesta leikkauksesta niin jos vaikka sanoo olevansa vielä kivulias ja väsynyt niin että kotona pärjääminen jännittää?

Hassua ajatella nyt näin päin kun aiemmilla kerroilla olen ollut kärttämässä kotiinpääsyä jo suurinpiirtein siinä vaiheessa kun osastolle tuotiin. :D Silloin minulle kokoajan hoettiin ettei mitään kiirettä ja voin vielä rauhassa jäädä sinne lepäämään ja toipumaan vaikka suunnittelin jo liki karkaamista.

mamamyy
Kun itse olin ensimmäistä synnyttämässä naistenklinikalla, sieltä ainakin ensisynnyttäjätkin lähetettiin kahden yön jälkeen kotiin. Itse sain olla viikon kun syntyi keskosena....

vieras
mun kans oli laitoksella nainen, joka sano, ettei lähde kotiin ennen ku maito on kunnolla noussu. muuten olisivat jo saaneet lähteä. ja hällä oli 5 lasta kotona... että eipä ne sieltä väkisinkää aja pois...

toisin
Alkuperäinen kirjoittaja aave:
Viisi yötä on ainakin suositeltavaa jos sektiolla. Itse ainakin ollut kummastakin. Ikävä oli esikoista toisella kertaa mutta ei kunto antanut periksi. Haavakin aukesi ym.
Hmm... kun omasta sektiosta oli 5 yötä, olin jo 'juossut' kaupungilla asioilla B)

Mä ajattelin ennen esikoisen syntymää, että ei o kiirettä pois sairaalasta... Sit kuiten nukuin siellä niin huonosti, että varmasti seuraavan kerran lähden heti ku mahdollista. Kotona on paljon parempi olla. Ei tuntunu levolta, vaikka poika ei ollukaan mun kanssa osastolla parina ekana vuorokautena eikä siinä huoneessa muitakaan vauvoja... Hirveet sängyt sairaalassa! Tulin ihan kipeeks niillä pötköttämisestä, joten mieluummin hommaan kotiin apua alkuun.

gciz
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitähän pahaa laiskuudessa sitten muka on?
Näin minäkin ajattelin, kun luin viestin. Entä sitten jos olet "laiska". Kai sitä nyt jumankekka saa synnytettyään olla laiska jos siltä tuntuu. Antakaa armoa itsellenne naiset! Mut riipppuu kyl varmaan sairaalasta/huonetovereista, että saako levättyä vai ei...

Yhteistyössä