Onko laiskuutta jäädä sairaalaan synnytyksen jälkeen pidemmäksi aikaa

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Varsinki jos on muita lapsia en sanois että on laiskuutta jäädä sairaalaan hetkeksi... Siis kunhan nämä muut lapset on tarpeeksi vanhoja ettei tartte äitiä kokoajan.

Se vastasyntynyt kuitenki ansaitsee paljon aikaa ja hellyyttä, ja kotiin palaminen kun on muita lapsia voi olla siltä pois :)

Mutta sanoisin, että riippuu näiden muiden lasten iästä! Ainiin, varsinkin jos tääkin tulee sektiolla, niin pidä huolta että menet kotiin vasta sitten kun oikeasti tuntuu hyvältä, et heti silloin kun "pärjäisit" jotta ehdit oikeasti levätä ja antaa kropalle aikaa palautua.
Sektiolla tämäkin ja siksi myös jännittää tuo kotona pärjääminen. Ensimmäisellä kerralla kun ei ollut muita lapsia sai rauhassa levätä vauvan kanssa. Toisella kertaa oli äitini auttamassa ensimmäiset viikot esikon kanssa, nyt olisin sitten ihan yksin päivät kolmen kanssa.

Vanhemmat lapset ovat tämän syntyessä vajaa 2v ja 4,5v.

aave
Alkuperäinen kirjoittaja toisin:
Alkuperäinen kirjoittaja aave:
Viisi yötä on ainakin suositeltavaa jos sektiolla. Itse ainakin ollut kummastakin. Ikävä oli esikoista toisella kertaa mutta ei kunto antanut periksi. Haavakin aukesi ym.
Hmm... kun omasta sektiosta oli 5 yötä, olin jo 'juossut' kaupungilla asioilla B)

Niin tiedän että jotkut toipuu nopeasti. Niin mullakin ekasta toipuminen kävi nopeasti mutta kakkosesta ei. Mutta voi silti huoletta toipua vaikka viisi yötä. Ja nyt kun tarkkaan laskin niin olinkin neljä yötä kummastakin :)

....
Hyvillä mielin saat nauttia talon palveluista niin kauan kuin siltä tuntuu ja siellä pidetään. Itselle riitti 2 yötä kuopuksen syntymän jälkeen. En olisi mistään hinnasta jäänyt enää yhtään pidemmäksi aikaa. Siellä ei tosiaankaan saanut levätä, jos oma vaavi ei kitissyt niin muiden vaavit huoneessa sitten piti huolen, ettei kenenkään tarvinnut nukkua... Ainoa + oli valmis ruoka.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmelle:
Minusta on... ja eikö tulisi ikävä isompia lapsia?
En usko että tuossa ajassa tulisi ja kävisiväthän he sairaalalla meitä katsomassa. Ei siis tietenkään viikoiksi ole tarkoitus jäädä sinne majailemaan, mutta sanotaan nyt vaikka että viisi yötä voisin ihan mielelläni nauttia talon palveluista.
Kyllä ne sut kotiin ajaa kun huomaavat, että olet kotiutuskunnossa.
Mikä on sitten kotiutumiskuntoa?

Kuitenkin kun on kysmys tuollaisesta leikkauksesta niin jos vaikka sanoo olevansa vielä kivulias ja väsynyt niin että kotona pärjääminen jännittää?

Hassua ajatella nyt näin päin kun aiemmilla kerroilla olen ollut kärttämässä kotiinpääsyä jo suurinpiirtein siinä vaiheessa kun osastolle tuotiin. :D Silloin minulle kokoajan hoettiin ettei mitään kiirettä ja voin vielä rauhassa jäädä sinne lepäämään ja toipumaan vaikka suunnittelin jo liki karkaamista.

Rauhassa vaan!Nimim.viidennestä olisin voinut jäädä vaikka asumaan sairaalaan!
=) Kattot sitten tarpeen mukaan,enkä usko että "heittäisivät" sua pihalle! =) Onnea synnytykseen ja paljon voimia! =)

jösses
mä oon taas lukenu tätä ketjua suu auki. Vai laiskuutta sekin on.
Eikös sit oo vaan paras kotona äkkiä pukata vauva pois ja heti tarttua imurin varteen ku napanuora katkee ettei kukaan vaan laiskaks syytä :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Varsinki jos on muita lapsia en sanois että on laiskuutta jäädä sairaalaan hetkeksi... Siis kunhan nämä muut lapset on tarpeeksi vanhoja ettei tartte äitiä kokoajan.

Se vastasyntynyt kuitenki ansaitsee paljon aikaa ja hellyyttä, ja kotiin palaminen kun on muita lapsia voi olla siltä pois :)

Mutta sanoisin, että riippuu näiden muiden lasten iästä! Ainiin, varsinkin jos tääkin tulee sektiolla, niin pidä huolta että menet kotiin vasta sitten kun oikeasti tuntuu hyvältä, et heti silloin kun "pärjäisit" jotta ehdit oikeasti levätä ja antaa kropalle aikaa palautua.
Sektiolla tämäkin ja siksi myös jännittää tuo kotona pärjääminen. Ensimmäisellä kerralla kun ei ollut muita lapsia sai rauhassa levätä vauvan kanssa. Toisella kertaa oli äitini auttamassa ensimmäiset viikot esikon kanssa, nyt olisin sitten ihan yksin päivät kolmen kanssa.

Vanhemmat lapset ovat tämän syntyessä vajaa 2v ja 4,5v.
Suosittelen unohtamaan käsitteen laiskuus, kun on kyse synnytyksestä toipumisesta. Kuuntele kehoasi ja lähde kotiin sitten kun siltä tuntuu.

näino
Alkuperäinen kirjoittaja jösses:
Eikös sit oo vaan paras kotona äkkiä pukata vauva pois ja heti tarttua imurin varteen ku napanuora katkee ettei kukaan vaan laiskaks syytä :eek:
Juu tehokas pitää olla. Ja lähtee samalla ne ylimääräiset kilot kun ei jää lepäilemään laiskuuttaan.

vieras
Mä en käsitä, että joku haluaa jäädä sinne... Itse en saanut nukuttua kuopuksesta hetkeäkään, kun naapurin "ihana" vauva huusi ja rääkyi yötä myöden... Vaikka oma oli hiljaa niin ei siinä sitten nukuttu. Parhaassa tapauksessa sun huoneessa on kaksi muuta joiden vauvelit huutaa sun vauvan kanssa kilpaa. Kotona on vain se oma. Saa nukkua edes silloin, kun se nukkuu (voihan se muiden lasten hoitaja olla siellä vielä sittenkin, kun vauva on tullut?). En muuten ole ikinä ymmärtänyt, miksi ne ei anna sairaalassa nukkua päivällä? Aamulla tullaan rääkymään hereille epäinhimilliseen aikaan ja päivän mittaan rampataan alvariinsa jotain kyselemessä tai kertomassa. LEVÄTÄ siellä pitäisi, mutta siitä ei ole toivoakaan...

Joskus ammoisina aikoina, kun naiset synnyttivät saunassa, äiti sai poistua ulkoilmaan ja vauvan ulottumattomista vasta kun jälkivuoto oli loppunut. Siinä toinen ääripää. Tämä päivä vaan vaatii tehokkuutta yms. uskomatonta vastasynnyttäneeltä. Entisissä mitoissakin pitäisi olla heti tunti ponnistuksen jälkeen. :xmas: :xmas:

nimenomaan ja jos on oikein taitava voi sillä imurin varrella katkasta sen napanuoran ettei vaan siivous keskeydy!
:xmas: ja sillä imurilla vois saada ne jälkeisetkin näppärästi ohimennen imastua! :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:

nimenomaan ja jos on oikein taitava voi sillä imurin varrella katkasta sen napanuoran ettei vaan siivous keskeydy!
:xmas: ja sillä imurilla vois saada ne jälkeisetkin näppärästi ohimennen imastua! :xmas:
:LOL:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:

Auts! :D

Mutta tässähän oli kysymys sektiosta. Toisaalta kai sekin hoituu siinä ruuanlaiton lomassa vihanneksia pilkkoessa. Leikkaushaavan saa sitten ommeltua kiinni samalla kun parsii sukkia.

Yhteistyössä