Onko kukaan tehny mattoa jollain muulla kuin puilla?

Virkkaamalla olen tehnyt matonkuteesta tai paksusta langasta. Käys kirjastossa kattelemassa, sieltä löytyy varmasti kirjoja ja ainakin suuressa käsityölehdessä silloin tällöin ollut kaikennäköisiä ohjeita, muistaakseni tämän vuoden lehdissäkin oli joku mattoliite.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilijonkka:
Neulomalla tai virkkaamalla? Solmimalla?
Kuinka isoa havittelet ja mistä materiaalista?

Haluisin olkkarin maton, eli 2m kertaa jotain...
Kun mä en tiedä maton tekemisestä mitään! Semmonen hapsumatto vois olla kiva, minkä näkönen virkatusta tulee?
En siis tiiä mistään mitään :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Victoria Crown:
Virkkaamalla olen tehnyt matonkuteesta tai paksusta langasta. Käys kirjastossa kattelemassa, sieltä löytyy varmasti kirjoja ja ainakin suuressa käsityölehdessä silloin tällöin ollut kaikennäköisiä ohjeita, muistaakseni tämän vuoden lehdissäkin oli joku mattoliite.

Mistähän matonkuteita sais hankittua? Kallistakin?
Koitan miettiä oonko kangaskaupas nähny...

Jos noin isoa meinaat, niin ei taida onnistua virkkaamalla ainakaan yhdestä palasta.
Hapsumaton vois tehdä niin, että repii esim farkusta suikaleita ja ompelee niitä "nippuina" pohjakankaaseen kiinni ihan vieriviereen.

Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Victoria Crown:

Mistähän matonkuteita sais hankittua? Kallistakin?
Koitan miettiä oonko kangaskaupas nähny...

Meidän kylän Jätti-Rätistä löytyy matonkuteita ja sit sellasesta pienestä käsityöliikkeestä. Hinnoista en kyl muista on tehny vaan pienempiä mattoja niin ei oo hinnat jääny mieleen ja usein oon tarjouskorista kaivellu materiaaleja, noin isoon mattoon kannattaa kyl kysellä hintoja ja tarjouksia.

Yhteistyössä