Onko kukaan raskautunut heti synnytyksen jälkeen ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä on yhdessä lestadiolaisperheessä kaksi ei-kaksosta lasta samalla luokalla koulussa. Toinen on syntynyt tammikuun lopulla ja toinen marraskuussa, samana vuonna. Eli aika nopeasti se voi käydä!!!

Miksi ei voisi käydä?? Ovulaatiohan on n2viikkoa ennen menkkoja ja silloin yleensä raskaudutaan. Ei se mitään kerro ettei menkat ole vielä alkaneet... Menkathan tulee vasta ovulaation jälkeen, tyhmää olettaa että ei vois raskautua jos ei ole menkat alkaneet! Hohhoijaa tyhmiä...

Meillä kolmosen ja nelosen ikäero 1v1pv. Mä jollain tapaa luotin täysimetykseen ja menkattomuuteen "ehkäisykeinona" (ja juu, tiedän toki et se on epäpätevä keino, mut meille toisaalta ei toisaalta raskauden mahdollisuus ollut katastrofi, ja toisaalta kun tietyt kriteerit täyttyy, se imetyskin ON aikalailla hyvä ehkäisijä, ja mulla ne kriteerit täytty).... No mut juu, tulin sit raskaaks, mut raskaus oli niin oireeton, etten osannut edes kuvitella olevani raskaana, kunnes rupesin tuntemaan liikkeitä (aluksi epäilin niitäkin jokusen viikon vain haamupotkuiksi), ja sitten ultra kertoikin jo että mennään viikolla 22... :D

Mutta meidän kohdalla toi kokemus oli ainoostaan hauska ja positiivinen, ja itse pääsin kuin koira veräjästä alkuraskauden paniikinomaisten viikkojen kanssa... :)

Mulla ei ehtiny tulla ekoja menkkoja ollenkaan, tän takia en edes tajunnu olevani raskaana ennenkun 3. kuulla kun alko masu vähän näkyä. Lasten ikäero siis 1v5kk ja täysimetys (ei luotettu siis sen ehkäsytehoon vaan päätettiin et toinen saa tulla kun tulee). Eli ekasta mahdollisesta ovulaatiosta sitten raskauduin heti.

Minulla ensimmäisen ja toisen ikäero on 10kk 20pvä ja olin niin nuori etten edes osannut ajatella että noin olisi. Ystäväni imetti ja ei tuntenut edes liikkeitä eikä epäillyt mitään, mutta joutui sairaalaan pahoista vatsakivuista ja lääkäri joka vain kulki ohi siinä käytävällä missä odotimme saanoi että viekää nt tämä nainen synnytys saliin tästä päivystyksen käytävältä synnyttämään. Olimme ihan huuli pyöreenä että mitä kun oli täysimetys, ei menkkoja a ei mitään oirettakaan raskaudesta... No synnytti terveen pojan sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja äippä x2;27781648:
Mulla ei ehtiny tulla ekoja menkkoja ollenkaan, tän takia en edes tajunnu olevani raskaana ennenkun 3. kuulla kun alko masu vähän näkyä. Lasten ikäero siis 1v5kk ja täysimetys (ei luotettu siis sen ehkäsytehoon vaan päätettiin et toinen saa tulla kun tulee). Eli ekasta mahdollisesta ovulaatiosta sitten raskauduin heti.

Näin meilläkin, paitsi ikäero meillä 1 vuosi 5 päivää.

Mun naapurilla on lasten ikäero 10 kk, ja nämäkin lapset ovat samalla luokalla koulussa. Lasten äiti oli liki nelkymppinen, kun lapset syntyivät. Muita lapsia perheessä ei olekaan.

Yhteistyössä