Onko kukaan muu näin laiska...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono omatunto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono omatunto

Vieras
En muista koska olisin viimeksi ollut näin laiska. Mikään ei nyt tunnu nappaavan ja kaikki tuntuu jotenkin ihan ylivoimaiselta. Saattaa tulla heti mieleen masennus tms. Mutta olen muuten iloinen ja tämä on ihan silkkaa laiskuutta. Jotenkin on vain sellainen olo etten halua olla kotona, koska täällä kaikki muistuttaa tekemättömistä töistä.

Vaatehuoneeseen meneminen aamuisin ahdistaa, kun se on täynnä vaatteita hujan hajan, mutta ei mitään päälle laitettava. Oikeastaan sama tilanne kaikissa kaapeissa liikaa tavaraa, mutta ei mitään tarpeellista. Lista on ihan loputon mitä pitäisi tehdä, pestä sohvat, ikkunat, pyykkiä, sauna ja jääkaappi, siivota vaatehuone, raivata kaikki laatikot ja kaapit, siivota terassia, kitkeä rikkaruohoja, järjestellä lapsen huonetta ja käydä pieniksi jäänneet vaatteet läpi, imuroida auto jne.

Olen ollut 2 vuotta lapsen kanssa kotona ja sinä aikana tilanne kotitöiden kanssa vaikeutui. Kyllä minulla olisi aikaa mutta en saa otetta. Ennen lasta kun olin töissä nämä kaikki asiat oli hoidettu ja tottakai kuvittelin että nyt kun jään kotiin saan entistä paremmin kotityöt hoidettua. Lapsi ei ole mikään tekosyy, hän on erittäin kiltti ja ihana lapsi ja touhuaa aina kotitöissä mukana. Onko muilla ollut näitä laiskuusvaiheita ja pääsehän näistä yli?

Mulla on ihan sama tilanne! Jopa tuo tekemättömien hommien lista on ihan sama. Eikä ole edes lapsia. En vaan viitsi eikä mieheltä saa mitään apua mihinkään, kaikkea vaan siirretään jonnekin epämääräiseen tulevaisuuteen. Meillä on aika iso talo ja alkaa tuntumaan, että en jaksa hoitaa tätä yksin :(

En tiedä onko sulla samaa mutta itse olen sellainen että kun olen kotona pidemmän aikaa niin kotityöt kasaantuu eikä niitä vaan jotenkin saa tehtyä. Sitten taas kun on takaisin työelämässä niin riittää energiaa kotonakin paljon enemmän, ihan kaikkeen muuhunkin mutta myös kotitöihin tulee tartuttua paljon reippaammin ja ne tulee myös tehtyä loppuun. Mulla kai johtuu siitä ettei kauheasti mulle sovi tuo pelkkä kotona oleminen, mieli tylsistyy siitä niin paljon että sitten sitä tylsistyy fyysisestikkin eli laiskistuu.

[QUOTE="akka";30259229]Jatkuva kotonamakaaminen passivoittaa, siitä se johtuu.[/QUOTE]

Passiivisuuden taustalla on myös melko usein riippuvuuksia, kuten vaikka nettiriippuvuus tai peliriippuvuus.

Vähän samaa on itsellä. Teen hoitovapaalla kyllä keikkahommia, joita on väillä enemmän, välillä vähemmän. Pääasiassa olen kuitenkin kotona kahden lapsen kanssa. Joskus tuntuu, että aika menee lastenhoidon lisäksi melkein kokonaan noihin perusasioihin kuten ruuanlaitto, pyykkäys, siivoaminen ja pihan pitäminen jonkinlaisessa kunnossa. Vaikka kuinka tekee, niin aina on miljoona asiaa vielä tekemättä ja jotenkin se lannistaa. Meillä on myös iso talo ja iso piha ja mies tekee pitkää päivää yrittäjänä, joten aika pitkälti hommat on minun vastuullani. Joskus mietin, että olenko laiska, avuton vai mikä, kun aina on sata hommaa jonossa.

Yhteistyössä