Onko kukaan lopettanut kahvinjuontia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahvi pahoin vointi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahvi pahoin vointi

Vieras
Onko kukaan teistä lopettanut (/onnistunut lopettamaan) kahvin juontia? Onko se helppoa? Miten se onnistuu?

Mä rakastan kahvia ja rakastan kahvittelua, mutta mulla tulee aina todella paha olo kun juon sitä. Siksi oonkin miettinyt josko yrittäisin lopettaa. Pelottaa vaan jos se on hirveän vaikeeta. Kokemuksia?

Voisi olla hyvä idea siirtyä ensin kofeiinittomaan kahviin. Minulla ainakaan ei tullut mitään oireita tuosta.
Kaikille ei välttämättä tule mitään oireita, vaikka lopettaisi tyystin. Voithan kokeilla miten käy.

Raskaana en juonut. Ei tullut mitään oireita lopettamisesta. Kipeenä ollessa ei tule myöskään juotua, eikä sillonkaan ole mitään oireita. Juon yleensä 2-3 isoa mukia kahvia päivässä. Varmaan aika yksilöllisiä noi lopettamisoireet ja riippuu kans siitäkin kuin paljon sitä yleensä päivittäin juo.

Juon noin ämpärillisen kahvia joka päivä. Oireina on unettomuus ja löysä peräaukko. Mietin vähän että vaihtaisi keittimen sellaiseen kapsulivehkeeseen, koska niissä kahvi on niin pahaa ettei sitä edes halua juoda. Litroittain niistä juominen olisi jokatapauksessa hankalaa.

Itse en juo oikeestaan muuten kuin aamukahvin nyt kun olen hoitovapaalla, toki jos käy kylässä yms. niin sillon juon muutenkin. Hyvin pystyin myös raskausaikana olemaan tyystin ilman, join kaakaota sen sijaan. Nykyään jos jää aamukahvi(t) juomatta särkee muutaman tunnin päätä mutta ei muuta.
Isäni myös "lopetti" (eli juo ainoastaan kylässä ollessaan) vatsaoireiden takia, siirtyi vihreäänteehen.
Vaihdat sen kahvin johonkin muuhun niin ei välttämättä tule niin isoja vieroitusoireita, itsellä ainakin töissä oli aina tauoilla kahvi mukana, joten oli se myös vähän tapahomma, ei aina edes tehnyt mieli kahvia mutta pakko oli se ottaa kun oli tauko. :)

Mulla tulee aivan järkyttävä päänsärky jos en joka päivä juo kahvejani samaan aikaan. Juon siis muutaman kupin kahvia päivässä, kahdessa "erässä". Oiskohan mitään keinoa välttyä noilta päänsäryiltä? Aina on kahvia keitettävä, koska muuten ei päänsärystä tule loppua. :(

Ap- vähennä pikku hiljaa.
Viimeiseksi jätät iltapäiväkahvin.
Juo se kahvi aina kunnon lounaan jälkeen eli n. 2h kuluttua syömisestä.

Jos kokonaan lopetat niin ota aikaa ainakin kuukausi.

Itse lopetin 20 v. Kahvinjuonnin sappivaivojen takia. 32v leikattiin sappi, nyt taas juon satunnaisesti.

Olen lopettanut, ja monta kertaa yritin lopettaa ennen kuin onistuin. Se päänsärky on ihan jumalaton, eikä se mene pois kuin kahvia juomalla. Että kannattaa tehdä se tosi hitaasti vieroittaen.
Nykyisin juon kyllä taas kahvia, koska mikään muu ei piristä mua. Laitan puolet kahvista tavallista, ja toisen puolen näitä vanilja-, kardemumma yms. vähähappoisempia kahveja. Niistä ei mene maha sekaisin. Ja nykyisin jos jätän kahvit väliin, niin en kärsi pääkivusta.

Mä olin ilman kokonaan suurimman osan raskautta enkä vieläkään kärsi ellen saa jonain päivänä. Ehkä se ois eriasia jos joisin rattina ja elimistö vaatisi kahvia säännöllisesti. Mut kyllähän siitä aineesta eroon pääsee. Vaikka vähentämällä ensin.

[QUOTE="Vieras.";29466944]Ap- vähennä pikku hiljaa.
Viimeiseksi jätät iltapäiväkahvin.
Juo se kahvi aina kunnon lounaan jälkeen eli n. 2h kuluttua syömisestä.

Jos kokonaan lopetat niin ota aikaa ainakin kuukausi.

Itse lopetin 20 v. Kahvinjuonnin sappivaivojen takia. 32v leikattiin sappi, nyt taas juon satunnaisesti.[/QUOTE]

Siis kannattaa luopua aluksi aamukahvista? Miksi? Ja tämä ei ollut "vähättelevä" kysymys tai mitään. Mietin vaan, kun aamukahvi on ehkä sellainen vahvin orjuuttaja. "Ei lähde käyntiin ilman aamukahvia, aamukahvi on parhaan makuista" - juttu. Mieli tekisi niin kovasti lopettaa, tai vähentää sellaiseksi silloin tällöin juomiseksi, mutta päänsäryt ja totutusta tavasta luopuminen pelottavat jostain syystä aivan kauheasti.

Mä join ennen paljon kahvia, jos oli yli kolme tunnin väli niin pää tuli kipeeksi. N. vuosi sitten vaihdoin kahvin teehen, tein vaihdon siis kertaheitolla. Ei tullu pääkipua eikä muitakaan oireita. Viime aikoina oon muutaman kerran juonu kahvia, hyvää se on. Mutta ei sovi mun mahalle.

Yhteistyössä