Onko kukaan käynyt Istanbulissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti

Vieras
Olen menossa tyttöporukalla nyt syyskuun alusta ja olisi kiva tietää kohteesta enemmän. Millaiset shoppailumahdollisuudet? Hinnoista jne ja mitä tykkäsit? ;)
Tosi halvalla saa sinne matkoja ja kun en ole siellä käynyt niin mielnkiinto heräsi ja lentoaikakin on kohtuullinen...

Alkuperäinen kirjoittaja Qaz:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Kiinnostaa tietenkin, oliko hyvä kohde? ;) Siis sun mielestä?

Erittäin hyvä kohde. Hieno eurooppalainen metropoli

Oliko liikkuminen miten helppoa? (metro, ratikka?) Suurinosa hotelleista on vanhassa kaupungissa, mutta käsittääkseni ydinkeskusta on Taksimin alueella?

Olen käynyt. Ostosmahdollisuuksia löytyy runsaasti, mm. 4000 kauppakojun Suuri basaari, mutta on myös ostoskeskuksia (esim. Cevahir). Liikkuminen helppoa, taksi halvempi kuin Suomessa, hyvin pystyy myös kävelemään eri alueilla, tosin kaupunki on laaja niin jollain kulkuneuvolla joutuu jossain välissä menemään. Metroa on myös helppo käyttää.

Ruokapaikkoja on paljon, nähtävyyksiä, erityisesti jos on kiinnostunut historiasta. Istanbul on suosikkikaupunkini Euroopassa.

Kaksi kertaa olen käynyt ja kovasti haluaisin lähteä uudelleen. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Olen käynyt. Ostosmahdollisuuksia löytyy runsaasti, mm. 4000 kauppakojun Suuri basaari, mutta on myös ostoskeskuksia (esim. Cevahir). Liikkuminen helppoa, taksi halvempi kuin Suomessa, hyvin pystyy myös kävelemään eri alueilla, tosin kaupunki on laaja niin jollain kulkuneuvolla joutuu jossain välissä menemään. Metroa on myös helppo käyttää.

Ruokapaikkoja on paljon, nähtävyyksiä, erityisesti jos on kiinnostunut historiasta.

Kaksi kertaa olen käynyt ja kovasti haluaisin lähteä uudelleen. =)

eli Istanbul on hyvä vaihtoehto...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Qaz:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Kiinnostaa tietenkin, oliko hyvä kohde? ;) Siis sun mielestä?

Erittäin hyvä kohde. Hieno eurooppalainen metropoli

...puoliksi Aasiassa...

sillan toinen puoli ei tullut niin tutuksi. stambulin alue on aika mahtavaa. Kaupunki on sen verran suuri, että sieltä löytää periaatteessa mitä vain. Kunhan vain etsii.

Joten on aika turha kysyä, mitä siellä on. Ennemmin kannattaa kysyä missä se on mitä haluaa löytää...

Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Kuinka monen päivän matka? Missä päin kaupunkia on hotelli? =)

Hotelli on laleli gencturkissa, vanhassa kaupungissa ilmeisesti (?). Lähtö olisi torstaina ja paluu tiistaina. En oikein ole päässyt selvyyteen tuosta keskustasta, vaikka olen karttaa katsellut..

Yhteistyössä