onko kukaan käynyt Saksassa, holokausti-kohteissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loma

Vieras
Mietimme kaupunkilomaa, ja aihe kiinnostaisi. Saksa ja silloinen ikävä natsi-saksa historia kiinnostaisi.
Menossa ollaan me vanhemmat ja rattaissa kulkeva 1-vuotias. Kokemuksia kohteesta/kohteista? Aushwitch erityisesti kiinnostaisi. Hotellit, palvelut kuin lähellä? Oletko lasten tai sitten aikuisten kanssa käynyt?

Vastauksista kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja loma:
Mietimme kaupunkilomaa, ja aihe kiinnostaisi. Saksa ja silloinen ikävä natsi-saksa historia kiinnostaisi.
Menossa ollaan me vanhemmat ja rattaissa kulkeva 1-vuotias. Kokemuksia kohteesta/kohteista? Aushwitch erityisesti kiinnostaisi. Hotellit, palvelut kuin lähellä? Oletko lasten tai sitten aikuisten kanssa käynyt?

Vastauksista kiitos :)

Auschwitz (puolaksi Oswiecim) on Puolassa lähellä Krakovan kaupunkia. Ja kaukana Saksasta... olen itse yöpynyt etelä-Puolassa. Kesällä laskettelukeskuksissa on ihan edullista yöpyä.

En osaa vastata sinun kysymyksiisi... Mutta itse en voisi ikinä kuvitella meneväni mihinkään natsikohteeseen,e tenkään keskitysleiriin. Eikö loman pitäisi olla mukavaa? Tuolla vaan kerää ahdistusta itseensä. Tietysti teillä on nyt viimeinen tilaisuus käydä siellä, ensi vuonna lapsi on jo liian iso-pieni käydäkseen tuollaisissa kohteissa.

Musta tää vaikuttaa provolta... mutta onhan ne kohteet kiinnostavia, tosin lapsen jättäisin kotiin.
Tässä lista:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_natsien_keskitysleireist%C3%A4

Niin no, isä on kyllä saksassa näyttänyt kaikki "natsi" kohteet ja keskitysleirit ovat äidinpuolen suvulle hyvinkin tuttuja paikkoja. Olen Puolassa ollut ja Auschwitz on yksi niistä.

Yhteistyössä