Onko kuivausrumpu todellakin tarpeellinen?

niin oon nyt alkanut miettimään kuivaria,tota pyykkiä tulee ja tulee,ja varsinkin ärsyttää kuivailla lakanoita ja pyyhkeitä pitkin huoneita,yleensä siis hienosti ripustettuna oven päälle.

onko siis järkevä ja todellakin tarpeellinen hankinta?

Hyvät ja huonot puolensa?
 
Mä en ole vielä sitä huonoa puolta keksinyt.

Meillä on 5-henkinen perhe ja pyykkiä siis riittää. Kuivaustilat ovat olemattomat ja koska en halua katsella telineitä olohuoneessa tai makuuhuoneessa, niin kyllä se rumpu aika ehdoton on.

Kesällä tulee kuivattua pyykkiä ulkona, mutta talvella kaikki mikä voidaan rummuttaa, rummutetaan. Ja lähes poikkeuksetta vaatteet voi rummuttaa, vaikka siinä pesulapussa lukisi mitä. Rumpu toki kuluttaa sähköä, mutta vastaavasti se lämmin ilma jää huoneistoon hyötykäyttöön ja vähentää vastaavasti lämmityskustannuksia.

Ja kyllä se rummussa käynyt pyyhe vaan on niin ihanan pehmeä. Sitä ei osaa kaivata ennen kun siihen on tottunut, mutta kun kerran tottuu, ei enää peltipyyhkeellä itseään kuivata halua :)
 
IhanaValo
Meillä ollaan pärjätty ilmankin, ei tuommoinen tosin ees mahtuis kämppään. Joudutaan sit kärsimään pyykinkuivaustelineestä olkkarissa/kesällä parvekkeella. Tarvittaessa tänne mahtuis toinenkin teline mut ei olla tarvittu ainakaan vielä. Meitä on nelihenkinen perhe.
 
pilipali
Minä koen sen erittäin käteväksi, koska inhoan pyykkien ripustelua kuivumaan enkä ole oikein keksinyt minne sen pyykkitelineen sijoittaisi ettei se olisi tiellä. Ja siinä on myös kätevä, että jos joku vaate on likaisena ja tarvitsee sitä saman päivän aikaan niin sillä saa sen kuivaksi.
Ja meillä ainakin lämmittää huoneilmaa samalla, joten ainakaan talvella en koe, että se kaikki olisi hukkaanheitettyä energiaa.


Huonona puolena on tosiaan se, että vähän joutuu kyttämään ettei epähuomiossa laita sinne semmoisia vaatteita joita sinne ei saa laittaa. (oon vähän laiska kyttäämään pesuohjeita, joten sinne menee melkein kaikki paitsi villasukat :D)
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;27465390:
niin sähkönkuluttaja kait on??
Riippuu varmaan rummusta. Mä en tiedä paljonko meillä rumpu vie sähköä, mutten muista mitään piikkiä sähkölaskussa havainneeni, kun rumpu hankittiin.

Google kertoo, että B-energialuokkainen LG kuluttaa 3,92 kwh/kerta ja yöllä sähkö maksaa meillä 6,81 senttiä/kwh eli koneellinen pyykkiä kuivuu 26 sentillä.

Jos rummutan päivällä, maksaa koneellinen meille 43 senttiä.

Kuukausitasolla, jos laskee koneellisen päivässä, hintaa kertyy yöllä 7,80€ ja päivällä 12,90€. Ei paha, kun ottaa huomioon sen, että se tosiaan vaikuttaa siihen kodin lämpöön.
 
kuivausrumpu myös meillä
musta ihmiset pelkää sitä että kuivurista tulee pölyä. Vaikka kaikki pöly jää sihteihin jotka puhdistetaan kuivauksen jälkeen. Telinekuivatuksessa tulee mielestäni lattioille älyttömät määrät pölyä vaatteista.
 
Hyvin on pärjätty ilman kuivausrumpua, toki sellaisen ottaisin jos ois just nyt sen verran ylimääräistä rahaa..meillä ainakin lakanat ja muut pyykit kuivuu telineissä, vuorokaudessa.Eikös ne ovet mee pilalle, kun niissä kuivattelee pyykkiä?
 
"vieras"
Meille on todella tärkeä vempain, en kyllä kovin helpolla enää luopuisi. Vähän sama jos joku ehdottaisi, että viedäänpä tiskari pois ja aletaan tiskaamaan käsin...Meitä on 5 henkeä ja asutaan alle 90 neliön kodissa, jossa ei todella ole ylimäräistä tilaa kuivaustelineelle. Vielä jokin aika sitten rumpua ei ollut ja jouduttiin kuivaamaan telineellä, joka sitten valtasi tästä muutenkin pienestä asunnosta yhden kokonaisen huoneen. Ilma oli ikävän kostea sisällä ja aina roikkui jotain lakanoita ovien päällä...tosi kivan näköistä...Välillä ei voinut pestä pyykkiä kun edelliset eivät olleet vielä kuivuneet. Tosi hankala tilanne kun perheessä on vauva, 2 leikki-ikäistä ja vanhemmat, jotka harrastavat joka päivä hikiliikuntaa.
 
Meillä
Meillä ollaan pärjätty ilmankin, ei tuommoinen tosin ees mahtuis kämppään. Joudutaan sit kärsimään pyykinkuivaustelineestä olkkarissa/kesällä parvekkeella. Tarvittaessa tänne mahtuis toinenkin teline mut ei olla tarvittu ainakaan vielä. Meitä on nelihenkinen perhe.
Meille tuli kesällä rumpu ja mä en enää suostuis olemaan ilman. Kyllähän sitä pärjää toki, jos on pakko, mut on tuo mukavempi mitä olin edes ajatellut. Mut miten teille mahtuu teilineitä parikin, mut ei kuivausrumpua?
 
"vieras"
8-henkinen perhe ja rumpu on ihan ehdoton. mielellään ihan maksan sit sähkölaskussa vähän enemmän kun ripustan vaatteita kuivamaan ja katselen niitä telineitä ympäri kämppää (pyykkiä keskimäärin 3-4 koneellista päivässä). Ulkona ei voi kuivata useinkaan siitepölyallergikkojen vuoksi.
 
[QUOTE="vieras";27465476]8-henkinen perhe ja rumpu on ihan ehdoton. mielellään ihan maksan sit sähkölaskussa vähän enemmän kun ripustan vaatteita kuivamaan ja katselen niitä telineitä ympäri kämppää (pyykkiä keskimäärin 3-4 koneellista päivässä). Ulkona ei voi kuivata useinkaan siitepölyallergikkojen vuoksi.[/QUOTE]

3-4 koneellista päivässä. Ohhoh. En mä taidakaan haluta enää enempää lapsia jos muutama lisälapsi tähän nykyiseen lapsimäärään triplaa koneelliset :D
 
"hmm"
Meillä on kuivausrumpu mut nyt näköjään oon kuivannu lähinnä pyyhkeitä siellä :D kun en jaksa eritellä, että printti paitoja ei sais laittaa rumpuun. Oon pari paitaa jo pilannu kun laitoin rumpuun niin kuva halkailee aika nopeesti :/ muuten on ihan kätevä peli :)
 
"vieras"
Meillä lapset olleet samaa kokoa jo viidettä vuotta, vaikkei kaksosia olekaan. Kyllä meillä rumpu on ollut ehdoton tuon takia, koska ei niitä vaatteita nyt niiin paljoa voi olla. Ja tosiaan kuten aiemmin joku toi esille, nuo pyyhkeet ja lakanat on ihanan pehmeitä sen jälkeen. Kannattaa tutkia hieman noita merkkejä, muutakin kuin energialuokkia. Lyhyt kokemus Whirlpoolista, ei koskaan omaan kotiin, Siemens puolestaan palvellut meillä jo kiitettävästi kuusi vuotta.
 
[QUOTE="hmm";27465484]Meillä on kuivausrumpu mut nyt näköjään oon kuivannu lähinnä pyyhkeitä siellä :D kun en jaksa eritellä, että printti paitoja ei sais laittaa rumpuun. Oon pari paitaa jo pilannu kun laitoin rumpuun niin kuva halkailee aika nopeesti :/ muuten on ihan kätevä peli :)[/QUOTE]

Et jaksa eritellä, mutta jaksat laittaa narulle? Siellä narulla joka tapauksessa sitten viimeistään näet, että mitkä on printtivaatteita ja mitkä ei :)

Mä teen niin, että kun otan pyykit koneesta, niin otan sieltä "kasan" käteen ja nostan rumpuun. Kyllä mä siinä kohtaa näen ne printtivaatteet, jotka nakkaan sieltä välistä lattialla olevaan koriin. Kun pesukone on tyhjä, niin rumpu päälle ja sitten mä laitan ne printtivaatteet samaan tilaan kuivumaan, niin nekin kuivuu nopeammin :)
 
........
[QUOTE="hmm";27465484]Meillä on kuivausrumpu mut nyt näköjään oon kuivannu lähinnä pyyhkeitä siellä :D kun en jaksa eritellä, että printti paitoja ei sais laittaa rumpuun. Oon pari paitaa jo pilannu kun laitoin rumpuun niin kuva halkailee aika nopeesti :/ muuten on ihan kätevä peli :)[/QUOTE]

Ne printtipaidat pistetään nurinpäin rumpuun..Meil ei oo rumpu pilannu ainuttakaan kuvallista paitaa.. Mä aattelen,ett jos rummussa kuivaa vaan pyyhe ja lakana pyykin,nii sillon ei oo mitään järkeä moista vehettä hankkia.
 
..
Riippuu varmaan rummusta. Mä en tiedä paljonko meillä rumpu vie sähköä, mutten muista mitään piikkiä sähkölaskussa havainneeni, kun rumpu hankittiin.

Google kertoo, että B-energialuokkainen LG kuluttaa 3,92 kwh/kerta ja yöllä sähkö maksaa meillä 6,81 senttiä/kwh eli koneellinen pyykkiä kuivuu 26 sentillä.

Jos rummutan päivällä, maksaa koneellinen meille 43 senttiä.

Kuukausitasolla, jos laskee koneellisen päivässä, hintaa kertyy yöllä 7,80€ ja päivällä 12,90€. Ei paha, kun ottaa huomioon sen, että se tosiaan vaikuttaa siihen kodin lämpöön.
Taisit huomioida vain sähköenergian maksun, siihen päälle sitten melkein sama mokona siirtomaksua!
 

Yhteistyössä