Onko kouluttamattomalla, työttömällä yh:lla mielestänne oikeus hankkia lisää lapsia jos vauvakuume yllättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikä alkaa painaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikä alkaa painaa

Vieras
Vai pitäisikö vain unohtaa biologisen kellon tikitys ja hyväksyä kohtalo ettei enää lapsia tule?

Puolisoa en aio enää hankkia. Sen verran vaikeita suhteita ollut. Vauvahaaveita on koko ajan niin paljon että asia meinaa räjäyttää pään. Kaksi lasta ennestään mutta yhden vielä haluaisin. Moni pitää asiaa hulluna koska olen yh ja ammatiton.

Uskaltaako/kannattaako?

Alkuperäinen kirjoittaja ei todellakaan:
Ei ole oikeutta hankkia lisää. Minä en halua elättää sinua ja lapsiasi.

Noita kommentteja olen itsekin saanut kuulla. :( Lapset vain ovat olleet minulle suurin ilo elämässä. Haaveilin suurperheestä miehen kanssa aikoinaan kunnes elämä kääntyi ja ero tuli. Nyt tuntuu ettei ole oikeutta enää haluta mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja lol:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lol:

Saatkin elättä mua ja mun lapsia

Niinpä, siksi en kaipaa enää yhtään enempää näitä syöpäläisiä.

Voi kuule, tuut saamaan vielä monta

Niimpä :laugh: Sille et voi yhtään mitään. Kaikilla on oikeus lisääntyä! Suomessahan valiteltiin vielä joku aika sitten vähäistä syntyvyyttä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Noita kommentteja olen itsekin saanut kuulla. :( Lapset vain ovat olleet minulle suurin ilo elämässä. Haaveilin suurperheestä miehen kanssa aikoinaan kunnes elämä kääntyi ja ero tuli. Nyt tuntuu ettei ole oikeutta enää haluta mitään.

On sinulla oikeus haluta, mutta ei oikeutta saada. Mene töihin ja elätä itsesi ja lapsesi niin kukaan ei vastusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vierastelija:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Kellään ei ole oikeutta sanoa, onko oikeus hankkia lapsia

mä peesaan tätä,mutta kannattaa ehkä miettiä,onko se kuitenkaan järkevää.

Minä myös. Muista että kyse ei ole vain sinun halustasi vaan myös lastesi (myös syntymättömien) tilanteesta ja oikeuksista. Raskasta sinulla on varmasti jo näiden kahdenkin kanssa, vieläkö siihen vauvan haluat? Iloitse olemassaolevista lapsistasi ja rakasta heitä. Itsesi kannalta harkitse myös kouluttautumista esim. oppisopimuksella että sinulle jää jotain myös lastesi lennettyä pesästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Minä myös. Muista että kyse ei ole vain sinun halustasi vaan myös lastesi (myös syntymättömien) tilanteesta ja oikeuksista. Raskasta sinulla on varmasti jo näiden kahdenkin kanssa, vieläkö siihen vauvan haluat? Iloitse olemassaolevista lapsistasi ja rakasta heitä. Itsesi kannalta harkitse myös kouluttautumista esim. oppisopimuksella että sinulle jää jotain myös lastesi lennettyä pesästä.

Minulla kun ei ole raskasta. :) Kaikki säälivät miten pärjään yksin lasten kanssa. Pärjään mainiosti! Olen elänyt itse isossa perheessä ja tottunut huolehtimaan monista. Tämä on minulle pelkästään luontevaa. Rakastan olemassaolevia lapsiani paljon mutta kolmannesta silti vielä haaveilen.

Minulle ura ei ole merkityksellinen. Vain lapset merkitsevät jotain ja olen heidät hyvin hoitanut vähäisistä tuloista huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja ikä alkaa painaa:
Vai pitäisikö vain unohtaa biologisen kellon tikitys ja hyväksyä kohtalo ettei enää lapsia tule?

Puolisoa en aio enää hankkia. Sen verran vaikeita suhteita ollut. Vauvahaaveita on koko ajan niin paljon että asia meinaa räjäyttää pään. Kaksi lasta ennestään mutta yhden vielä haluaisin. Moni pitää asiaa hulluna koska olen yh ja ammatiton.

Uskaltaako/kannattaako?

Ota nyt hyvä ihminen realiteetit käsiin....eiköhän järkikin jo sano, että ei kannata!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Minulla kun ei ole raskasta. :) Kaikki säälivät miten pärjään yksin lasten kanssa. Pärjään mainiosti! Olen elänyt itse isossa perheessä ja tottunut huolehtimaan monista. Tämä on minulle pelkästään luontevaa. Rakastan olemassaolevia lapsiani paljon mutta kolmannesta silti vielä haaveilen.

Minulle ura ei ole merkityksellinen. Vain lapset merkitsevät jotain ja olen heidät hyvin hoitanut vähäisistä tuloista huolimatta.

Siinä tapauksessa kadehdin voimiasi! Toivotan sinulle ja lapsillesi onnea. Maksan mielelläni veroina sinun ja lastesi elätyksen.

Luin joskus jonkun artikkelin 5 lapsen yksinhuoltajasta. Oli siis ihan vapaaehtoisesti yh-kotiäiti. Rakasti lapsia yli kaiken. Jos rakkautta vain riittää kaikille niin siitä vain! Nainenhan se yleensä on yksin vastuussa avioliitossakin isosta osasta kasvatustehtäviä. Ap:n kysymys on lähinnä taloudellinen.

Onhan ihmisellä oikeus haluta mitä vaan. Ja tämä on vapaa maa, joten jos suostuvainen mies löytyy niin anna palaa vaan. Muista kuitenkin myös isän oikeudet!
Oon itsekkin opiskeleva yh ja haluan kyllä tulevaisuudessa toisen lapsen (miehen tosin myös mielellään).

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
järki kannattaa aina olla tunteiden ja fiilisten edellä ja varsinkin vauvakuumeen!

NÄIN!

Mitäs jos seuraavaksi haluaisit vaikka jonkinmoisen työpaikan. Olisi kivempi jäädä äippälomallekin sitten jos sen aika tulee kun saisi edes kunnon päivärahat ja olisi itsekin vähän maksanut veroja tukiensa eteen. Musta kuulostaa, että tähän saakka sun elämän on täyttäneet perhe ja lapset, ehkä olisi aika hommata jotain muutakin elämän sisältöä välillä. Kuten vaikka työpaikka ja ammatti. Mitä enemmän lapsia, sen hankalampaa se opiskelemaan/töihin lähtö tulee olemaan ja mitäs sitten kun se lapsiluku ON täynnä ja lapset alkaa lentää pesästä. Mitäs sä sitten teet? Olet viiskymppinen kuuden lapsen yh vailla ammattia ja koulutusta. Millä meinaat sitten saada aikasi kulumaan ja elämääsi sisältöä? Eikä musta ole ihan oikein sekään, että yhteiskunta (=me muut palstalaiset) joudutaan sun haaveesi maksumiehiksi... Koska se tilanne voi hyvin olla se, että sitten viiskymppisenä jäät päivärahoille ja siitä suoraan eläkkeelle koska et enää saa töitä...

Monta lasta sulla on ja minkä ikäinen olet? Voisiko nuo olla kaikki ihan toteutettavissa: ammatti vaikka oppisopimuksella ja sitten lisää lapsia.

Yhteistyössä