A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:järki kannattaa aina olla tunteiden ja fiilisten edellä ja varsinkin vauvakuumeen!
NÄIN!
Mitäs jos seuraavaksi haluaisit vaikka jonkinmoisen työpaikan. Olisi kivempi jäädä äippälomallekin sitten jos sen aika tulee kun saisi edes kunnon päivärahat ja olisi itsekin vähän maksanut veroja tukiensa eteen. Musta kuulostaa, että tähän saakka sun elämän on täyttäneet perhe ja lapset, ehkä olisi aika hommata jotain muutakin elämän sisältöä välillä. Kuten vaikka työpaikka ja ammatti. Mitä enemmän lapsia, sen hankalampaa se opiskelemaan/töihin lähtö tulee olemaan ja mitäs sitten kun se lapsiluku ON täynnä ja lapset alkaa lentää pesästä. Mitäs sä sitten teet? Olet viiskymppinen kuuden lapsen yh vailla ammattia ja koulutusta. Millä meinaat sitten saada aikasi kulumaan ja elämääsi sisältöä? Eikä musta ole ihan oikein sekään, että yhteiskunta (=me muut palstalaiset) joudutaan sun haaveesi maksumiehiksi... Koska se tilanne voi hyvin olla se, että sitten viiskymppisenä jäät päivärahoille ja siitä suoraan eläkkeelle koska et enää saa töitä...
Monta lasta sulla on ja minkä ikäinen olet? Voisiko nuo olla kaikki ihan toteutettavissa: ammatti vaikka oppisopimuksella ja sitten lisää lapsia.
Mutta kun kyse onkin arvovalinnoista. Minulle lapset ovat elämäni onni ja autuus vaikka se olisi muiden vaikea tajuta. En ole koskaan pärjännyt hyvin koulussa enkä työelämässä. Lapset ovat minulle siten elämän täyttymys. Kai minulla on oikeus toteuttaa niitä unelmia jotka ovat minulle tärkeitä. Miksi avioliitossa olevat saavat päättää montako lasta haluavat ja millä ajalla mutta yksinhuoltajan pitäisi tinkiä unelmistaan?
Minulla on elämässä sisältöä aina. En ajankulumiseen mitään uraa tarvitse! En ole yhtään sen luonteinen. Aina on tuntunut että perhe on minun juttuni enkä osaa muulle omistautua.
Olen 31v ja minulla on 2 lasta. Alkavat jo olla isompia.