halusin vaan tulla kertomaan että doplerit on varmaan kivoja seuralaisia odotusaikana jos haluaa muuten vaan kuunnella sykettä matkanvarrella. itselläni on kolme lasta, yksi heistä, nuorin, pilvenpäällä enkelivauvana. raskaus joko sujuu tai sitten se ei suju, suoraviivaistettuna. meillä pienen sydän pysähtyi isänpäivänä, oli vaan niin hiljaista. viikkoja mulla oli 36, kaikki oli niin hyvi kuin olla voi. neuvolassa olin ollut samalla viikolla, kaikki ok. alle 22 viikkoiset on keskenmenoja, sen jälkeen puhutaan kohtukuolemista, niihin joko on syy tai sitten ei ole. meillä ei syytä ollut, todettiin kohdun sisäiseksi kätkyt kuolemaksi, niitä kun voi tapahtua siinä ennen kuin jälkeenkin synnytyksen. karua elämänpeliä.sairaalassa tivasin asioita, olisiko jotain voinut tehdä. ei, jos vauvalle jotain voi tehdä, on syke oltava, sanottiin. vaikka olisin maannut sairaalassa, jos syke menee, mitään ei voida tehdä. eli niinkuin alussa kerroin, kiva kuunnella kotidoplerilla sykettä mutta mitään ei kyllä tehdä voi jos ne ovat poissa.toivon että kukaan ei joudu tätä kokemaan, niin järkyttävää se on menettää viimeisillä viikoilla oma rakkaimpansa. vaan kun kohtukuolemia tapahtuu vuosittain 400-500 suomessa, karua tilastoa, valitettavasti minä olen yksi heistä jotka täyttävät tämänkin luvun. hyvää odotusta kumminkin kaikille.