Onko koiran pitäminen ulkona yksinoloajat suoraan saa*anasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuijja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuijja

Vieras
Meillä on itäsiperianlaika ja olemme koiran totuttaneet tarhaan silloin kun itse emme ole kotona. Muutoin koira saa olla kanssamme sisällä/pihalla irti, kun olemme kotosalla. Koira on siis ulkona noin 8 tuntia päivässä. Tuttava piti tätä hirveänä toimintana. Onko siinä nyt kauhean iso ero, onko koira sisällä vai ulkona yksin? Kun kerta kuitenkin yksin joutuu olemaan... En ole tätä pahana asiana pitänyt, mutta onko se sitten sitä? Miten teillä muilla koirat ovat silloin kun ovat yksin?

Meidän koira varmaan rakastaisi sitä jos saisi olla ulkona 8 tuntia. Se rakastaa olla ulkona ja kun tietää, että ulkoiluaika lähestyy vinkuu ovella - ja jos me ollaan myöhässä huutaa kuin palosireeni kun tahtoo niin kovasti ulos. Meidän koiran kohdalla en ainakaan pitäisi sitä mitenkään pahana asiana, vaan koira varmaan olisi onnellinen. Tällä hetkellä emme voi pitää ulkona pihalla yksin, mutta jos se olisi mahdollista, saattaisin hyvinkin päästää koiran pihalle ennen kuin menisin jonnekin.

Meidän koirilla oli iso tarha ja navetan seinään sahattu reikä josta pääsi pieneen viljavarastoon jossa oli sitten lämmitetyt ja pehmustetut kopit. Ihan luksusta siis kun oli oma huone ja siellä vielä omat makuusopet.
Mutta ei nuo piskit kopeissaan olleet kuin kaatosateella ja yli 25 pakkasilla...

Ja vaikka olin joskus itse päivän kotona, viimestään aamu kymmeneltä alkoi kauhea vohkaaminen tarhaan pääsystä. Koiria ei voinut muuten pitää vapaana, mutta aamusin pysty vaan avaamaan oven ja huutamaan "Tarhaan" ja koirat juoksi sinne ihan onnessaan ja odotti että tulin sulkemaan oven :)

Eli meillä nuo piskit olisi tulleet aivan hulluiksi sisällä.
Eli ei ole saatanasta :D

Yhteistyössä