Onko tämä koiran laiminlyöntiä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun lähisukulaisella on 2 jättirotuista koiraa, jotka ovat pihalla käytännössä aina. Sisälle toki pääsevät esim. huonoilla ilmoilla (mitään koppia ei ole) niitä ei lenkitettä koskaan sillä kukaan ei ole vaivautunut opettamaan niille hihnassa oloa ja niitä on mahdoton enää edes aikuisen miehen pidellä voimalla. Nämä koirat mun käy enemmän sääliksi. Piha on pienehkö (jotain 10 m x 15m) ja siinä ne viettävät koko ikänsä. Sama tyyppi kuitenkin arvostelee meikäläisen kahden seurakoiran pitoa kerrostalossa, ne pääsevät lenkeille monta tuntia päivässä, tokoon, agiin, sinne kamalaan näyttelyynkin jne. Mutta kun ei ole sitä omaa pihaa. Se on eläinrääkkäsytä, kuulemma.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun lähisukulaisella on 2 jättirotuista koiraa, jotka ovat pihalla käytännössä aina. Sisälle toki pääsevät esim. huonoilla ilmoilla (mitään koppia ei ole) niitä ei lenkitettä koskaan sillä kukaan ei ole vaivautunut opettamaan niille hihnassa oloa ja niitä on mahdoton enää edes aikuisen miehen pidellä voimalla. Nämä koirat mun käy enemmän sääliksi. Piha on pienehkö (jotain 10 m x 15m) ja siinä ne viettävät koko ikänsä. .
'

Olet kai tehnyt tuosta kuvaamastasi tapauksesta eläinvalvojalle ilmoistuksen?

Yhteistyössä