onko ketään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja adae
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voisinpa minäkin ilmoittautua tähän ketjuun.

Ollaan vajaan vuoden verran oltu ilman ehkäisyä, mutta ei ole haikaraa kuulunut :(

Heinäkuussa kävin gynellä, joka ultralla totesi, että minulla on tod.näk. PCO ja määräsi seuraavasta kierrosta aloitettavaksi Clomifen-kuurin. Tänään sitten alkoi se seuraava kierto ja Clomit alkaa ylihuomenna, toiveet on korkealla... Onneksi meillä on kaikenlaista muutakin juuri nyt meneillään elämässä, ettei mene pelkäksi vauvakuumeiluksi :)

adae, millaisella annostuksella aloitit Clomit? Mulle on nyt alkuun määrätty kierron 3.-7. päiväksi 1 tabletti/päivä.

Tervetuloa Mappula joukkoon! Mulla on just sama annostus kuin sinulla. Nousee ensi kierrossa jos ja kun se ovis ei tapahdu.

Nyt on kp. 12 ja tikutin tänään ovista ekan kerran. Negahan se, mutta ei mikään ylläri. Mulla ei ole enää minkäänlaisia odotuksia... Olen varautunut siihen että sen oikean annoksen löytymiseen menee aikaa... Pitääkö sulla Mappula tikutella tota ovista ja millainen seuranta sulla on niiden clomien kans? Minä asun vähän syrjemmässä, joten tikuttelen siksi (en tiedä tikuttaako muut) ja sitten on loppukuusta verikoe (en tiiä onko muilla...). Mutta se lääkäri vaan mietti tota kun asutaan vähän syrjemmässä, että nuo olis kontrollina kun en pääse sinne lekuriin niin usein... En kyllä tiiä... :s

Kerrohan Mappula sitten, että millaisia sivuoireita sulle tulee noista clomeista. Mulla ainakin on ollut tosi omituista nipistelyä ja kipua alavatsassa ja menkkamaista kipua alaselässä jo tovin...

Miten muut?

PLUSSAONNEA KAIKILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Joko Pihlalla on jännät paikat?!

Kumma miten toi vauvakuume saa pasmat sekaisin... Olin tänään kaupassa ja lastasin ostoksia pussiin. Tavalliseen malliin ensin juomapurkit (ladon aina kaikki raskaat pohjalle)... Sitten näin vauvan... jotenkin koko arvioimiskyky sumeni ja ladoin jugurttipurkit pohjalle ja loput raskaat siihen päälle. Sitten kötyytin tavarat kotiin ja ajattelin, että olispa ihanaa kun olis oma vauva... Ja aloin purkamaan ostoksia... Kappas... Kaksi jugurttipurkkia lytyssä... Ei ihan mutta kannet rikki ja muutama ryppy. Jipii... Onneksi ei kerennyt tulla hirveetä sotkua! Vai olisikohan tuo ollut sitten joku mielen puolustautumiskeino.. Tavarat äkkiä pussiin ja pois!

Moi Adae ja muut,

mulla Clomien vaikutusta seurataan tässä ekassa kierrossa ultralla. Lääkäri käski varata ajan kierron 10-14. päivän aikoihin, mutta lääkärin ajanvaraustilanteen ja omien työaikataulujeni takia menen jo 9. päivä. No, yksi päivä sinne tai tänne tuskin haittaa. Muita kontrolleja hän ei toistaiseksi määrännytkään, mutta saa nähdä, antaako siellä ultrareissulla labralähetteen tms.

Lääkärini sanoi, ettei toistaiseksi viitsi puhua minulle mitään ovistesteistä eikä yhdyntätiheyksistä, koska ne vain yleensä aiheuttavat turhaa stressiä. Oma-aloitteisesti kuitenkin aioin ihan mielenkiinnosta tikuttaa tästä kierrosta ovista, saa nähdä miten käy.

Olemme ehkä siitä erikoinen ""yrittäjäpari"", että meillä ei ihan hirveää vauvakuumetta ole vielä vuoden yrittämisen jälkeenkään. Olisihan se ihanaa se oma nyytti saada, mutta toistaiseksi ei ole negatesteistä tullut mitään hirveitä pettymyksiä. Kuitenkin jo pitkään ollaan tiedetty, että lapsia halutaan, ja nyt kun olosuhteet elämässä ovat OK, ei sinänsä ole mitään syytä olla yrittämättä. Omat vanhempani eivät saaneet kovin helposti lapsia, joten olin jotenkin valmistautunut siihen, että tärppiä voi joutua odottamaan.

Tsemppiä ja ynnätuloksia kaikille!

hei!

voisinpa minäkin ilmoittautua tähän ketjuun... meillä on tosin ja kaksi lasta, mutta nyt toisen jälkeen 1v 4kk on keiro ollut vähän sekaisin. kp on 26-33... viime syksynä puhuttiin jotain pco:sta mutta silti se ei aivan sitäkään ollut (tosin kirjoittelen sitten kuitenkin pco listallakin). ylipainoa on kertynyt vähän ja kaiketi voisi alkaa olla aika mennä lääkäriin tutkittavaksi.

mulla on tosi kivuliaat ovikset. kipu kestää 1-5 päivää. ihan lääkettä pitää ottaa. ja sitten on tiputteluvuotoja. vauva on ollut tervetullut jo pitkään, kohta vuoden, mutta tokihan on ihan normaalia että sitä ei ainakaan imetyksen aikana olekaan kuulunut. no, imetys on loppunut huhtikuussa, joten yritystäkin on takana jo muutama kuukausi.

nyt sitten vasta ensikertaa tänne eksyin kirjoittelemaan...=)

plussaonnea minäkin toivottelen muille! (ja tietysti myös itselleni...)

Hei..
En oikein uskalla ajatella mitään että mikä odottaa, nyt siis menossa kp 27/ 26-28, ei minkäänlaisia oireita menkoista, vaikka yleensä kärsin kovista menkkakivuista pari päivää ennen alkamista, ei tiputtelua, välillä vihloo alamahaa ja selkää, mutta ei mitään merkkejä menkoista.
Aamuisin aina kuvottaa ja lämmöt koholla 37,1- 37.3'c.
Testailen varmaan ensi viikolla jos täti ei sitä ennen saavu. Voihan se olla et toi kierto on mennyt sekaisin noista pillereistä, kun söin kaksi laattaa putkeen, ja nyt jo yritellään :)
Joo vauvakuume on kova ja sorruin ostamaan ihanan marimekon unikko tuttipullon, se on ihana :)
Ja muutama vauvanvaate on tarttunut kaupasta mukaan aina sillon tällön. Sain hyvän syyn käydä taas vauvanvaate ostoksilla, kun miehen kaveri sai heinäkuun lopussa ihanan tyttövauvan :)
Tervetuloa uudet kirjottelijat ketjuilemaan :)

Kirjoittelemisiin....Pihla :)
*+++ säteitä*

Pidetään Pihla peukut ja varpaat pystyssä!! Mikä sulla on Pihla peruslämpönä?

Ja Masuasukki tervetuloa joukkoon!!!

Olen nyt kahtena päivänä testannut sitä ovista.. No eilen se oli negatiivinen, mutta siihen ilmestyi kaksi viivaa. Tänäänkin se oli negatiivinen, mutta siihen tuli vain yksi viiva. Joten rupesin miettimään, että oisko mahdollista, että se ovis olis jo ollut? Vaikka epäilen kovasti, että ei kun on vasta kp 13... Mutta sitä vaan miettii kaikkea... No loppukierrostahan sen sitten kuulen!

Ostiko Mappula sen 20 pillerin purkin niitä clomeja? Saako niitä pienempinä satseina edes? Tai isompina?

Mun normaalit lämmöt on 36,4- 36,6'c.

Tänään tuli kauhee närästyskohtaus, ja maha turpos. Nyt illasta on yököttäny kaikki, paitsi kylmä appelsiinimehu.
Mahaa välillä juilii ja se on tosta päältä kova.
Nukahdin päivällä ku väsytti niin paljon, ja unettaa edelleen :/

Varaudun kuitenkin sen tätin tuloon viikonlopulla.
Toivotaan parasta, ettei se tulis :)
Olet oikeassa Adae, että tulee mietityksi kaikkea mahdollista...tuntuu et mitä enemmän kuumeilee, sitä enemmän tulee raskausoireita :) ainaki mun kohdalla.
Huomenna maagiset kp28/26-28.

Kiitos Adae kannustuksesta!!!

Ilmoittelen kuinka käy, mutta uusi yrityskin on tervetullut, se oiskin sitten jo luomukierto, jos tässä käy ""huonosti"".

Hyvää Yötä!! Zzz...

Voi, kunpa Pihla plussaisi! Niiden raskausoireiden kuvitteleminen on kyllä täälläkin tuttua, mutta toisaalta kuvitellun ja todellisen välille voi olla vaikea tehdä eroa, jos ei koskaan ole raskaana ollutkaan.

Ostin kyllä sen 20 pillerin Clomi-purkin, se on käsittääkseni ainoa saatavilla oleva pakkauskoko. Mulla kävi vielä niin, että saamani purkki oli menossa vanhaksi jo 10/2005, ja kun lääke on aika tyyristäkin, reklamoin asiasta apteekkiin, kun en mitenkään olisi sitä ainakaan nykyisellä annostuksella edes kerennyt käyttää lokakuuhun mennessä. Kannatti valittaa, koska sain pitää purkin ja lisäksi toisen, jossa päiväystä riittää 2008 asti. Toivottavasti tietysti haluaisin käyttää mahdollisimman vähän noita pillereitä :)

Adae, mitä ovistestejä käytät? Mä käytin viime kierrossa Aconin testejä, ja silloin sain joka päivä vain yhden viivan eli negan, paitsi yhtenä päivänä tuli erittäin haalea toinenkin viiva, mutta sekin kai oli nega, koska ohjeen mukaan oviksen aikaan (tai siis kun hormonia olisi ollut tarpeeksi) testiviivan olisi pitänyt olla tarkistusviivaa paksumpi... Mutta otapa noista sitten selvää. Mulla vaan on kierrot olleet pillerien jälkeen ihan mitä sattuu, välillä 33-80 päivää, joten tod. näk. suurimmassa osassa kiertoja en ole edes ovuloinut.

Positiivisia säteitä!

Kiitos Mappula tsempeistä :)
Uusi aamu ja uudet tuulet, eikä tätiä kuulu ei näy, aamulla taas nippailuja, nyt viluttaa.
Heh, huomenna pitäs käydä lääkärissä kun tuntuu olevan keuhkoputkentulehdus, jos saan antibioottia niin lääkäri yleensä kysyy: Olenko raskaana?
Hmm.. vaikee mennä nyt sanomaan ;)
Mutta siis menen takaisin peiton alle, tämä päivä vielä saikkua, uskaltaisko jo huomenna töihin köhisemään, tarttuu vielä potilaisiin... :/

Pihla, piinailija :) +++

Käytän kans noita Aconin testejä... Kohta pitäis taas testata se nega sieltä. Mulla on kaikki kummat maha kivut ja nipistelyt hävinneet... Pitää toivoa, että ne clomit olis tepsinneet ja se ovis olis jo ollut!! Vaikka tuskin vaan! Mutta toiveissa on hyvä elää...

Ajattelin ostaa noita Aconin raskaustestejä varastoon.. Nyt on taas semmoinen olo, että eiköhän tästä nousta ja kyllä se vauva tänä vuonna tulostaan ilmoittaa! Toivottavasti... :)

Mulla ihan jänskättä Pihlan puolesta!!!!! Sitä elää niin mukana... :) Toivotaan parasta ja pelätään pahinta! Mites muilla? Mappulalla vissiin tänään eka clomi vai?

ihmeessä Pihla yksi luomukierto.Olen kuullut,että jos päätyy raskaaksi liian pian pillereiden lopetuksen jälkeen,voi tulla keskenmano jo sen takia.Älä pelkää,odota rauhassa luomumenkat!Onnea yritykseen!

Tänään pe meni aamulla toinen Clomi, vielä ei mitään tuntemuksia ole ilmennyt... Paitsi illalla oli kasvoihin ja selkään tullut finnejä, mitkä lukisin Clomin syyksi, kun en mitään erityisen rasvaista syönyt koko päivänä tai muutenkaan tehnyt mitään aknea tavallisesti edistävää...

Kommenttina tuohon luomukierron odottamiseen pillerien lopettamisen jälkeen, että ymmärtääkseni sille ei ole erityisempiä lääketieteellisiä perusteita. Käsittääkseni on lähinnä uskomus, että keskenmenoriski olisi jotenkin suurempi, jos heti ekasta luomukierrosta tärppää. Omasta lähipiiristäni tiedän tapauksia, joissa on tärpännyt heti hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen ja syntynyt terve vauva kuin myös sellaisia, joilla heti onnistuneet tärpit on menneet kesken. Ylipäätäänhän keskenmenoriski on yllättävänkin korkea, ja monesti sitä ei edes huomaa, kun aikaista km:oa pidetään vain myöhään alkaneina kuukautisina. Mutta tämänhän me kaikki ahkerina vauvapalstojen lukijoina varmasti tiesimmekin ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Aurinkoista päivää!
Kyl tuol ulkona on ihanan lämmin, pitkästä aikaa :)
Yritän olla miettimättä mahdollista raskautta, ja odotan menkkoja, nyt kun mietin ja stressaan niin jo senkin takia voip täti vähä myöhästellä. Oireita ei oikeestaan oo, vähä nippailee, mut mun rinnat ei oo ollu kipeet ku yhes vaiheessa ja siitä on jo kauan, se kun kuuluu olevan varma raskausoire.
kuitenkin ens viikolla testaan niin saan mielenrauhan :)
Antoisaa viikonloppua ja nauttikaa rakkaimpanne seurasta ;)*vink, vink*

+++ kaikille :)

Tuntuupas aika uskomattomalta... Olen nyt testannut neljänä päivänä sitä ovista joista kaksi oli negatiivista ja yksi oli kiikun kaakun positiivinen tai negatiivinen, mutta eilinen oli selvä positiivinen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Olin ihan onneni kukkuloilla... Mutta sitten mielessä naputti ajatus siitä, että mulla on se PCO ja eikös se joskus anna virheellisiä tuloksia? Mutta sitten mietin, että no sehän näytti jo negaa... että testailen vielä pari kolme päivää ja katson, että mitä se näyttää! Ja kierron 21-23 päivä pitää käydä siinä verikokeessa ja sittenpähän tiedän...

Mitenkäs muilla?

Paljon testionnea kaikille! Oli testi mikä hyvänsä :)

Hienoa Adae, toivotaan että sulla on nyt se ovis :)*peukut ja varpaat pystyssä*
Itse ajattelin testata maanantaina, kumpa sielt jotain selkoa tulis tähän jännäämiseen..:)

Hei!

Jeps.. eli viitenä päivänä testasin sitä ovista ja neljäntenä näytti sitä plussaa! Viides oli taas nega, eli toivotaan että se oli nyt sitten se ovis. Loppukuustahan sen kuulen, mutta silti sitä pitää miettiä ja pähkäillä.. Ja nyt sitten vaan menkkoja odotellessa.. En usko tärppiin tässä kierrossa, mutta toiveet nousi aika korkealle ton ovisplussan jälkeen! Samaa jauhantaa... :)

Mitenkäs Mappulalla menee? Entäs Pihlalla? Muilla?

Kyllä minustakin adae tuntuu siltä, että ihan oikeasti nyt olet ovuloinut. Onneksi olkoon, toivottavasti tärppää!

Ja tule Pihla pian kertomaan, miten kävi! Toivottavasti selkeä +!!

Mulla meni tänäaamuna viimeinen Clomi, ja nyt sitten odotellaan, miten ne tepsivät. Pahempia sivuvaikutuksia en ole huomannut, eilen tosin vähän vihloi vatsanpohjaa menkkakipumaisesti. Keskiviikkona on ultra, jonka jälkeen toivottavasti olen viisaampi ovuloimisen ym. suhteen.

+++viikkoa kaikille!

Hei kaikille!
Tässä yksi uusi kuumeilija lisää. Kaksi lasta jo löytyy, joten vähän eri tilanne. Silti haaveilen kolmannesta. Kuopus on vasta hieman alle vuoden ja lopetin joku aika sitten imetyksen. Nyt on eka kierto imetyksen lopettamisen jälkeen, tänään kp 12/21-28. Menkat alkoi kylläkin jo pian synnytyksen jälkeen. Kuopus sai alkunsa n. 3-4 kk imetyksen lopettamisen jälkeen. Joten olen varautunut nytkin odottamaan. Kierrotkin vähän vaihtelee, mutta eiköhän ne tuosta tasoitu.

Plussaonnea kaikille!

Tervetuloa Siru joukkoon!

Kiitos Mappula kannustuksista! Kyllä minäkin alan pikku hiljaa uskomaan että se olis ollut se ovis.. Silti se verikoe jännittää ja on jotenkin ""varma"" olo, että se osoittaa, että mitään ovista ei ole tapahtunut! Mutta mutta... loppu viikosta verikoe ja ensi viikolla olen tästä viisaampi... Se vaan että... Ensi viikolla pitäis menkkojen alkaa! Tilasin noita Aconin 10 raskaustestejä neljä kappaletta ja ajattelin testata jo sinä aamuna kun pitäis alkaa. Niin paitsi jos en olekaan ovuloinut. Ihan höpöä testata jo silloin, mutta minä en jaksa odottaa sunnuntaita! :) Onhan tätä jo odotettu...

Miehen kanssa pidettiin lauantaina peukkuja pystyssä, että olis tärpännyt. Sitten se halas mua ja sanoi, että ""eihän petytä jos ei tärppää? Yritetään sitten uudestaan. Kyllä me vielä vauva saadaan."" Oli jotenkin niin lohduttavaa ja hellyttävää kuulla kun toinen sanoo noin... On se niin ihana!

Ja minä olen jo alkanut miettimään tota mun työpaikkaa. Että jos nyt tässä ennen joulukuuta tulen raskaaksi (työsuhde loppuu sillon) niin mitäs teen ton työn suhteen. Kun olen lähihoitajana vanhusten parissa ja heitä pitää aina välillä nostella ja sitten pukella tuolissa. Ja en mitenkään haluais riskeerata omaa vauvaa nostelemalla niitä vanhuksia.. Ja sitten kun on vielä toi MRS riski, vaikka kellään meidän vanhuksista sitä ei ole todettu. Mutta he ovatkin kotona asuvia ja jotkut on niin huonossa kunnossa, että heillä se voi olla.. Että onkohan sitten mahdollisesti lopputilin paikka... Vähän kinkkinen juttu, mutta toisaalta turha miettiä sitä jo nyt. Mutta toisaalta tiedän jo, että en jatka tossa jos vain masuuni asukin/asukkeja saan!

Mitenkäs Pihlalla?

Hei, toverit :)
Jeps, täällä vielä jännäillään, tilasin netistä noita testejä eikä vielä ole tullut. Kp 33/26-28 menossa. Yöllä heräsin kahteen tosi kipeään supistukseen, mutta aamulla ei mitään, ei verta eikä merkkejä menkoista.
Tois se postipoika vaan niin pääsis kattoo mitä tää on..?!?
Töiden jälkeen kyllä väsyttää niin paljon, ettei jaksas mitään tehdä, sen näkönen on talokin :/
Mut mä lähden elpymään, palaan myöhemmin jonkinmoisen uutisen kanssa kunhan saan sen postipojan kii...

Hei kaikki!

Mistä Pihla tilas niitä testejä? Koska tilasit? Minä tilasin viikonloppuna (eli tilaus lähti eilen) kotitestistä ja ne tuli tänään. Hyvin pieni kirjekuori kun vertas siihen kirjekuoreen joka niistä ovistesteistä tuli.

Toivotaan Pihla PLUSSAA!!!!!!!!! Sulla on hyvät hermot.. Minä en edes nyt jaksais odottaa siihen päivään kun menkat alkaa. Ihan takuuvarmasti ne sieltä tulee, mutta silti sitä jännää.

Mitenkäs muilla menee?

Tilasin tuolta mammaksi.fi paikasta, ööh viime perjantaina, voihan se olla et menee aikaa kun mulla on eri pankkiyhteys, ni senki takia. Mut koetan kestää.
Kiitos Adae plussasäteistä, niitä täällä kuumeisesti odotellaan :) Nii ja älä oo niin varma niist menkoista, jos ne ei vaik tulekkaan ;) Ken tietää?!?

+++

Joko Pihlalla on enemmän tietoa?? PLUSSAONNEA!!!!

Mulla ainaskin alkaa pikku hiljaa mennä järki näiden oireiden kans kun niitä on ollut jo vuosi.. Ja nyt on ekaa kertaa sitten tissejä särkeny... Pahoinvointiakin jopa oli kerran (joulun aikoihin), mutta se johtui jumittuneista niskoista! Ja tuo tissisärky alkoi pari päivää sitten. Joten en varmana ole raskaana kun eihän se mahdollinen raskauskaan ole alkanut vielä silloin... Ja tänään oli alaselkä vasemman kyljen puolelta hyvin kipeä kävellessä ja seisoessa. Ja sitten on tota nippailua masussa (kuten jo vuoden ajan). Ai niin joo.. ja lämmöt on tasan 36! Normaalisti siis 35.5-35.7. Kaikkea se mieli tekeekin! Potuttaa...

Mitenkäs muilla????

+++++++++++++

Yhteistyössä