onko ketään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja adae
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Elähän Adae hättäile, ihan hyvinkin voit olla raskaana :) Mutta tiedän kyllä, että kierron lopun odottelu ja niiden oireiden kanssa eläminen voi olla hyvinkin tuskallista... Mutta toivottavasti teillä on tärpännyt!

Mä kävin eilen gynellä ja sieltä sainkin kuulla ihan mukavia uutisia. Ultrassa näkyi, että ovulaatio on ihan näinä päivinä käsillä ja lisäksi kohdun limakalvo näytti hyvältä suhteessa kierron vaiheeseen. Eli nyt sitten vaan lisääntymisharjoituksia viikonlopun yli, ja parin viikon päästä saa jännittää, miten kävi... Oikeastaan eka kertaa olen oikeasti toiveikas sen suhteen, että plussa saattaisi tullakin. Gyne sanoi, että jos 14.9. mennessä ei kuukautisia kuulu, voin tehdä testin. Sitä odotellessa...

Gynen mukaan näytti siltä, että Clomeissa on mulle oikea annostus: ovulaatio käynnistyy, mutta munasoluja ei kuitenkaan kehity useita kerralla. Se ""riski"" Clomissa on, että kun tavallisesti kaksosia on n. 1% raskauksista, niin Clomin kanssa niitä on n. 5%. Meitä ei itse asiassa haittaisi yhtään, vaikka tuplatkin saataisiin, suvussani on useammatkin kaksoset ja uskoisin, että kohtuullisesti niiden kanssa pärjättäisiin. Kuitenkin kaksosraskaus on aina riskialttiimpi, joten ehkä mieluummin yksi kerrallaan. Kunhan edes yksikin...

Ohjeeksi sain, että jos tästä kierrosta ei tärppää, niin käytetään toisessa kierrossa Clomia samalla annoksella, jos ei vieläkään tärppää, niin sitten yksi kierto taukoa ja sitten vielä tarvittaessa yksi Clomia. Jos sekään ei riitä, aletaan tutkia tarkemmin, onko mussa/meissä jotain muuta vikaa. Lisäksi gyne sanoi, että tässä kierrossa ei ehkä kannata tikuttaa ovulaatiota, koska sen tulo jo näkyi ultrasta ja tikutus ehkä vain lisäisi paineita. Sen sijaan seuraavaan kiertoon hän suositteli o-testien käyttöä (jos siis nyt ei tärppää!), koska silloin en mene ultraan.

Huh, tulipahan pitkä sepostus, mutta olen aika innoissani nyt!

Voimakkaita plussia kaikille!

PALJON ONNEA MAPPULALLE OVIKSESTA!!!!!!!! Nyt vaan paljon PLUSSAONNEA!!!!

Minäkin kävin tänään siinä verikokeessa ja ensi viikolla pitäis tuloksia kysellä. Toivon syvästi, että se ovis olis täälläkin tapahtunut! Ja nuo oireet ei kun lisääntyy... Nyt on hivenen kipenä yksi paikka oikealla puolella alavatsan ja kyljen seudulla. Syvään hengittäessä tuntuu, että oikea kylki pullahtaa ulos!

Asiasta poiketen... Multa poistettiin luomi selästä, tossa alkuvuodesta ja mun mies on siitä lähtien sanonu, että sinne haavan sisälle on mennyt yksi ommel. Kävin sitten näyttämässä sitä päivystyksessä ja siellä nauroivat minut silloin ulos. Katsoi siis lääkärisetä haavaa ja totes, että ihan normaalit ompeleethan nää on. Ja mun mies joka ei kyllä ole lääkäri vaikka mistä suunnasta katsois niin huomas ekalla vilkaisulla, että se tikki menee sisälle sinne haavaan!!! No annoin sitten asian olla, vaikka rakas kultani on joka kerta sitä arpea katsellessaan sanonu, että tuossapa tuo tikki tököttää. Ja asiaan siis... No eilen illalla räpelsin sitä arpea ja hokasin, että se tikkinäppy on hävinny ja se arpi on jotenkin turvoksissa. Kävin sitten katsomassa peilistä ja hyvä ettei silmät puonnu päästä! Se oli IHAN TÄYNNÄ mätää ja se tikki näkyi mustana pisteenä! Ja ympäriinsä se oli ihan punainen. No tänään sitten kävin lekurissa ja ne poisti sen mädän ja sen tikin ja nyt sen pitäis olla ihan kunnossa. Kunhan se haava vain paranee :)

Paljon PLUSSAONNEA kaikille! Ja uudetkin immeiset on tervetulleita mukaan!

Voi että... en kestä..Tein tänä aamuna testin, enkä saanu ku hyvin himmeen haamun, tuskin edes erottaa, muutaku tietys valossa. Veikkaan kyl et se on nega. Nyt jos ei ens viikkoon menessä tule menkkoja, eikä tule selvää + ni sit meen lääkäriin..
Inhottaa kun kierto menee sekasin noista pillereistä, ni sit niit saa odottaa kun kuuta nousevaa...En kyl usko nyt siihen ovikseenkaan, et sitä ois ollu.
Muille +++

Se voi Pihla olla, että se sun ovis on ollut vähän myöhemmin kuin oletit? Pitääpäs lukea noi aiemmat, kun en muista että testasitko sitä ovista.. Niin meinaan vaan, että sitä hormoonia ei ole ollut vielä kovin paljoa! Mun yksi tuttuni kun testas plussan vasta raskausviikolla 7. Tk:ssa testattiin nega viikolla5! Ennen ei kannata luovuttaa kun täti kurvaa kyytiin! PALJON PLUSSAONNEA!

No jokos Pihla on testannut uudestaan vai maltatko vielä muutaman päivän?

Mulla jatkuu toi kylkikipu. Oikea kylki on ollut tänään ihan kauhean kipeä. Ylhäältä alas asti. Aloinkin sitten miettimään, että voisko olla mahdollisesti alkavaa umpisuolentulehdusta? Joo tosi kaukaa haettua kun umpisuoli on ihan erissä paikassa, mutta ajattelin vaan. Jos se vaikka säteilis tai jotain.. Ja sitten on oikea lonkka ollut kipeänä sekä alaselkään pistelee molemmin puolin. Voi kyllä olla clomien sivuvaikutuksiakin.. en ole lukenut niitä sivuoireita, etten vaan ala kuvitteleen niitä...

Mennään tänään anopin kans katteleen kääpiövillakoiranpentuja jotka on kaksi viikkoa vanhoja! Pitääkää peukut pystyssä, että mun mieskin suostuis tohon hauvaan!!!

+++++++++++++++++

Huomenta, en ole vielä testannut, odotan ensi viikkoon.
Koiranpennut on ihania, mulla oli vuosi sitten kova vauvakuume ja sain rotikan pennun helpottamaan kuumetta :) Ihana röllivauvahan tuo onkin, nyt vaan ei mahdu syliin ku painaa 37kg.
Toivottavasti se kylkikipu ei oo mitään vakavaa.
+++

Hei!

Käytiin eilen kattomassa niitä pentuja ja olihan ne ihania. Silmät ei ollut vielä auki. Emäkin oli tosi söpö ja nyt tässä käytän kaikkia keinoja, jotta toi mieskin suostuis siihen. Sanoi kyllä, että ""no hankitaan mullekin sitten koira jos sinäkin saat"". Ehkä jonkunlaista suostumusta??? Jos se pentukin sitten vähän helpottais tätä hoivaviettiä... Mutta jos nyt sattuu käymään niin hyvin, että olen raskaana niin sitten en pentua ota, mutta jos täti saapuu paikalle niin sitten otan jos tuo mies vaan suostuu... :)

Se kylkikipu loppui. Ihan hyvä vaan kun oli niin vaikea hengittää. Mitä lie sitten ollut. Selässä oli eilen ja tänäaamuna vähän sellaista menkkamaista kipua, mutta sekin meni ohi. Tätiäpä se taitaa enteillä... Hoh hoijaa...

Mitenkäs muut?

++++++++++++++++++

Enpä olekkaan muutamaan päivään ehtinyt käydä koneella. Olen huvikseni mittaillut lämpöä ja ei nouse pätkääkään. Joten ovista ei ilmeisesti vielä tapahdu. En ole huolissani, näin oli myös ekan lapsen jälkeen. Ja nyt tuntuu, että menkat voisi alkaa piankin ja nyt on vasta kp 18. Tosin lyhyt kierto oli näiden kahden lapsenkin välissä, jotain 21 päivää. Toisaalta hyvä, eipähän tartte kauaa odotella ja jännitellä.

Toista lasta vähän ""tekemällä tehtiin"". Ja aina kuvittelin vaikka mitä oireita. Sitten kun todella tärppäsi, niin sen jotenkin vain tiesin. Eikä loppujen lopuksi ollut mitään ihmeellisiä oireita. Mutta nyt täytyy varmaan vaan tyytyä odottelemaan jokunen kuukausi, että kierrot alkaa tasaantua ja ovis ylipäänsä tapahtuu. Toivottavasti te muut plussaatte oikein pian!!!

Hei taas kaikki!

Mitenkäs Pihlalla? Joko on plussa tullut? Toivotaan parasta!!! Mitenkäs Mappulalla menee? Kiva Siru kun taas kirjoittelit :) Mukavaa lukea kuulumisia! :)

Täällä ainakaan ei tässä kierrossa plussata. Olin malttamaton... Ja testasin Aconin 10 tänä aamuna niin vahvan negan että silmiä häikäs! Sen testin ohjeissa lukee, että voi näyttää mahdollisen plussan jo tässä vaiheessa ja eihän se näyttänyt. Se vaan että oireet senkun lisääntyy. Nyt on nännien ympärille ilmestynyt valkoisia nystyröitä. En kyllä tiedä, että onko tuo mikään oire, mutta jokatapauksessa. Näin jopa unta, että testasin negan. Kyllähän minä sen tiesin, mutta silti se vetää mielen matalaksi. Ja kp on 25/28. Mutta ensi kierrossa on uudet tuulet ja uudet kujeet! Ja kylki kipu senkus jatkuu aina välillä...

PAALJOON PLUSSAONNEA!!!!!!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Meillä on mennyt viikonloppu ja menee koko tämä viikko kovasti kiireisissä merkeissä. Onneksi kerettiin myös vauvaprojektia edistämään, saa sitten nähdä parin viikon päästä, miten käy.

Adae, voihan tuo nega vielä muuttua plussaksi, varsinkin kun kiertosi ei edes vielä ole mennyt ""yliaikaiseksi"". Odottele vain, ehkä vielä pääsetkin testaamaan, jos ei menkkoja ala kuulua! Ja jos ei onnaa, niin sitten vaan uutta yritystä seuraavaan kiertoon.

Mulla ei oikeastaan ole mitään oireita ollut, jos jostain onkin kolottanut, olen laskenut sen jo kolmatta viikkoa jatkuvan flunssan piikkiin. Sitkeä lentsu tuntuukin olevan, saisi kyllä mennä ohi, kun on noita muitakin kiireitä...

Saakaa paljon +-tuloksia!

Kirjottelin jo maanantaina, mutta teksti ei tullu näköjään perille asti.
Täällä kp42/ ?, oireina ollut mm. huonovointisuutta, väsymystä, huimausta ja tällä hetkellä kova toispuoleinen pääkipu(migreenimäinen). Huomen teen uuden testin.
Ostin maanantaina 5 eurolla ison kassin vauvanvaatteita, oli niin hyväkuntoisia ja edullisia :) Sais vaan jotakin täytettä niihin. :)
TAidan mennä lepäämään, sen verran jyskyttää päätä.
Niin ja yöllä tuli kivulias suppari, ajattelin et nyt ne menkat tuli, mut eipä taaskaan alkanu...

+++

Hei!

Täällä on aika merkillistä.. Mun rinnat on menneet kipeiksi! Ne ei ole kosketusarat (niitä voi siis puristaa ihan niinkuin ennenkin...), mutta niitä ""särkee"". KOSKAAN ennen EI OLE särkenyt rintoja. Ei edes silloin kun kasvoi. Ja nyt musta on alkanut tuntumaan, että aivan kuin ne olis vähän isommatkin. Ainakaan ne ei rintsikoissa tunnu pysyvän. Ja sitten vielä.. Testasin kp 25 plussan ovistestillä. Huvikseni vain testasin ja se näytti todellakin sitä plussaa. Aloitin siitä keskustelunkin. Toi otsikko Ovisplussa. Aluksi olin ihan maassa ton takia, mutta nyt se Rouva Toive on taas tullut kylään.

Mitenkäs muilla??? Pihla??

++++++++++++++++++++

No niin, vihdoin etsiydyin tähän remmiin! Olin niin tohkeissani kun löysin netistä tällaisen sivun, mahtavaa lukea muiden kokemuksia ja ajatuksia.

Vauvahaave on siis meidänkin perheessä kova. Naimisiin mentiin, koiria on lauma ja nyt kovasti odotamme haikaraa tulevaksi. Lopetin toissa syksynä pillerit syötyäni niitä seitsemisen vuotta, kumista luovuimme viime juhannuksen aikoihin. Enpä olisi vielä viime talvena uskonut, että tuntisin näin, mutta voi veljet - todellakin nyt toivon niin, niin kovasti lasta. Ja onneksi tämä palo syttyi meihin mieheni kanssa samana keväänä ;)

Ihan kaiken varalta ja varmuudeksi - sekä osittain omaa epäluuloisuuttani - varasin ajat labrakokeisiin ja sitä kautta sitten lääkärin puheille. Tuleepahan jotain tolkkua siihen, jotta onko kaikki sikäli kunnossa, että raskaus olisi periaatteessa ja käytännössä mahdollista. Ainoatakaan ovulaatiotestiä en ole vielä tehnyt, raskaustestejä pari - ja vaikka sitä kuinka uskottelisi itselleen, että nooh, eihän tässä vielä mitään kiirettä sinänsä ole, kyllä ehtii vielä - - silti testipuikon negatulos veti mielen matalaksi. Kahdesti.

Ja aika älytöntä muuten se, että pitäis olla ajattelematta asiaa koko ajan - kuulema voi jo sekin estää raskauden (?) - asiahan on mielessäni vähintään joka toinen tunti :)

Tervetuloa Helmi joukkoon! Täällä on kans KOKO ajan (vähintään joka toinen minuutti) vauva mielessä. Varsinkin nyt kun kierto lähenee loppuaan. Lauantain odottaminen on pelkkää tuskaa. No.. eihän siihen ole enää kuin kaksi kokonaista päivää ja kolme yötä. Tuskallisen kauan.

Mutta tällaistahan tämä kuumeilu on. Vuosi sitten se tais olla noin kymmenen kertaa lievempää...

+++++++

Arvatkaa mitä, testasin tänään one stepillä plussan :)!!
Se kyl ei vieläkään ole yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta nyt sen erottaa selkeesti. Ovis on siis ollut myöhemmin tässä kierrossa :) Oon hymyilly koko päivän itsekseni.
Täytyy käydä labrassa vielä varmistamassa tuo plussa.
Toivon et pikkunen kestää matkassa ja sielt massusta se asukki löytyy :)
Oireina edelleen jatkuva viluntunne, väsymys, jano ja pissatus...
Oikein vahvoja +++ teille :)!

Oikein paljon onnea plussasta Pihla!!!!! Eiköhän se siitä selkeäksi plussaksi muutu.

Itsellä menkat sitten todella alkoi. Nyt kierto vain 20 päivää. Iiik! No kun nyt olisi vähän pidempi. Tiedän aika varmasti, että ovulaatiota ei edes tapahdu. No nyt kun kuumeilen kolmatta, niin osaan olla paljon rauhallisempi. Jos ei loppuvuoteen mennessä tapahdu muutosta, niin sitten varmaan alkaa todellinen hermoilu.

kp 29/28, tätiä ei näy eikä kuulu, mutta nega testattu aamulla! Lääkärikin soitteli ja nosteli clomiannosta kahteen pilleriin päivässä... Eli se voi tarkoittaa vaan sitä, että ovista ei ole tapahtunut. Rintaan pistettiin kortisoonia kun Tietzenin syndrooma on koko kesän muistutellu olemassa olostaan. Ja kaikki on niin pyllystä! En jaksa enää näitä pettymyksiä! :'(

++++++++++++

Heippa hei!

Täältä löytyisi vielä yksi joka odottaa kuumeisesti voivansa alkaa tosissaan yrittämään vauvaa! Viimeisen e-pillerin otin kaksi päivää sitten, nyt odottelen menkkoja jonka jälkeen voi tosissaan aloittaa harjoittelun.
Olen tässä noin puolen vuoden ajan syönyt jo e-pillerini niin huonosti, välillä unohtui montakin laatasta, että pelkään melkein valmiiksi jos en tulekaan raskaaksi. Tai sitten ainakin todistin sen, ettei olekaan niin vakavaa pillereiden unohtelu!

Tuntuu silti helpottavalta että nyt saa edes yrittää! Ennen elättelin toiveita muutaman unohtuneen pillerin takia.

TSEMPPIÄ KAIKILLE =)

Yhteistyössä